Robinson-Buke 2014 (Ulvlek)

Cirkus röstade på mig igår, men jag kan på sätt och vis förstå henne då hon hade bråttom. Tycker ändå att hon letar onda, så jag lägger henne lite mer åt goda sidan.

Det är flera som jag känner mig väldigt osäker på och nu kommer @TeamLundVer in, snygg, smart och garanterat uppvilad på ett lyxhotell. Hm...

Försöker hänga med i alla svängar i den här leken, men det är inte lätt! :crazy:

Ifall breaktown och matmissbrukaren är dödsfiender, så lutar jag just nu åt att breaktown är god och matmissbrukaren ond. Har svårt att se bägge onda eller bägge goda. Men det är klart, det kan ju vara så också. :down:

Bumpo har inte skrivit så mycket, men av det hon skrivit så börjar jag luta åt att hon är mer god än ond. Kanske mest för att hon röstade på matmissbrukaren som jag blir mer och mer misstänksam emot.

Ja om de är dödsfiender och om de är på olika sidor så tror jag också mer på MM som ond. Som jag skrivit tidigare tycker hennes tidgiga udda röst plus kommentaren om att hon fattat lena var god är misstänkt. Plus nu då att jag inte håller med i teorin mot break.

Jag håller för övrigt med dig om @cirkus

Gick precis igenom alla @Matmissbrukarens inlägg för att se när det hela startade och vad jag kan se så går hon inte till angrepp mot Break förrän efter det att dödsfienderna lanserades dock så var @Breaktown på henne ett otal gånger innan dess. Frågan är alltså om de är dödsfienderna eller om MM helt enkelt tröttnade lite på Break:s påhopp.

Och ja jag skriver påhopp för av det jag läste så fick jag den känslan från Break. lite som en terrier som biter sig fast och absolut inte ger sig och jag må vara blind men jag kan liksom inte riktigt se anledningen till varför? :confused: Min tanke går faktiskt åt att de inte är dödsfienderna utan enbart har svårt att släppa siktet på varandra just nu.

Jag upplever inte alls Break likadant som du, jag tycker nog att MM är mer fokuserad på break än tvärtom.

Håller med Glömmerallt om att jag gärna också skulle vilja höra vad i Matmissbrukarens teorier du tycker är märkliga. Eller kanske framför allt vad du inte tycker är märkligt.

Sen tycker jag väl att det är en sanning med modifikation att hon kommit med en hel del teorier. Hon har visserligen skrivit spaltmeter om mig men förutom första dagen så har hon inte skrivit en enda teorirad om någon annan än mig.

Nej, jag har inte skrivit om någon annan för jag har haft fullt upp med dig.
Däremot håller jag på att gå igenom leken nu så det lär väl dyka upp lite senare.

Jag borde iaf kunna ge mig på ett referat av händelserna.

Dödsfienderna kom in i inlägg #266
MM röstar på mig i inlägg #272

Vi hade diskuterat kvällen innan och väl varit "osams" redan då, men den diskussionen slutar i att Matmissbrukaren (inlägg #255) skriver "Ja, och jag kan inte svara dig bättre eftersom det är det som är sanningen. Sedan förstår jag att andra kan reagera på det. Alla reagerar på allt i denna leken så jag ser inte det som något udda direkt att du reagerade på vad jag skrev."

Sedan några timmar senare röstar hon på mig med motiveringen att jag reagerat på vad hon skrev och att jag misstolkat hennes inlägg totalt.

Jag har kommenterat MM:s röst och totala fokus på mig med anledningar till varför hon kan ha gjort som hon har gjort i inlägg #308. Men det har hittills varit för döva öron.

Angående det inlägget så har jag förklarat flera gånger men det är som att du vill att jag ska komma med ett svar som passar dig. Jag har förklarat mig, du tycker mitt svar är märkligt, jag tycker inte det är udda att du reagerar så men det betyder inte att jag håller med dig!

Du verkar inte kunna släppa just det inlägget utan det är fullt fokus på det och ja, jag är less på dig.

Angående glömmerallt som jag inte har svarat dig på så tycker jag att hon hade en lika märklig teori om LenaH första dagen men sen har hon inte varit aktiv. Så vad vill du att jag ska teoria om henne? Hennes frånvaro?

Att jag fokuserade på dig istället var ju för att du inte fattar mitt inlägg efter att LenaH åkte ut. Och du verkar inte vilja fatta.

Cirkus röstade på mig igår, men jag kan på sätt och vis förstå henne då hon hade bråttom. Tycker ändå att hon letar onda, så jag lägger henne lite mer åt goda sidan.

Det är flera som jag känner mig väldigt osäker på och nu kommer @TeamLundVer in, snygg, smart och garanterat uppvilad på ett lyxhotell. Hm...

Kan inte låta bli att dra på smilbanden när du skriver att jag är snygg, med tanke på att jag sitter här som en annan flodhäst just nu och bara väntar på att vi ska få tillökning i familjen. Känner mig ganska långt ifrån snygg faktiskt :p

Jag upplever inte alls Break likadant som du, jag tycker nog att MM är mer fokuserad på break än tvärtom.

Det är nog inte så konstigt heller eftersom hon vägrar fatta min förklaring om inlägget efter LenaH åkte. Och jag undrar varför? Vad är det som är så jävla konstigt med min förklaring?

Gick precis igenom alla @Matmissbrukarens inlägg för att se när det hela startade och vad jag kan se så går hon inte till angrepp mot Break förrän efter det att dödsfienderna lanserades dock så var @Breaktown på henne ett otal gånger innan dess. Frågan är alltså om de är dödsfienderna eller om MM helt enkelt tröttnade lite på Break:s påhopp.

Och ja jag skriver påhopp för av det jag läste så fick jag den känslan från Break. lite som en terrier som biter sig fast och absolut inte ger sig och jag må vara blind men jag kan liksom inte riktigt se anledningen till varför? :confused: Min tanke går faktiskt åt att de inte är dödsfienderna utan enbart har svårt att släppa siktet på varandra just nu.

Nu tycker jag faktiskt att du både gör en höna av en fjäder och misstolkar vad som hände.
"Bråket" med mina så kallade påhopp där jag absolut inte ger mig består av att jag skriver att jag tycker Matmissbrukaren kommer med en konstig kommentar där hon skriver att hon minsann kände på sig att Lena var god. Jag skrev att jag tycker det är märkligt att i efterhand göra sådana kommentarer. Matmissbrukaren försöker sedan flera gånger förklara varför hon gjorde kommentaren. Jag försöker flera gånger förklara att jag har förstått varför hon gjorde den, men att jag oavsett tycker den är märklig. Det var inte otalet gånger utan hela konversationen är totalt på 7 inlägg oss emellan.

Det hela slutar med att Matmissbrukaren säger att hon inte tycker att att min reaktion eller något jag skrev vad udda utan att det inte var konstigt att man inte reagerar på det.

Jag tycker det vore väldigt märkligt att Matmissbrukaren skulle gå från det uttalandet till att tröttna på mina påhopp där jag som en terrier biter mig fast och absolut inte ger mig. Och att Matmissbrukaren utifrån detta skulle rösta på mig tidigt på förmiddagen och deklarera att hon absolut inte kommer ändra sin röst eller uppfattningen om mig. Dessutom bryr hon sig inte om att teoria om någon annan i spelet.

fast fram till igår när MM lade sin röst så var det (om man läser inläggen) faktiskt Break som var på MM hela tiden och MM förklarade enbart sina inlägg. Inte någonstans där gick hon till motangrepp.

Försöker hänga med i alla svängar i den här leken, men det är inte lätt! :crazy:

Ifall breaktown och matmissbrukaren är dödsfiender, så lutar jag just nu åt att breaktown är god och matmissbrukaren ond. Har svårt att se bägge onda eller bägge goda. Men det är klart, det kan ju vara så också. :down:

Bumpo har inte skrivit så mycket, men av det hon skrivit så börjar jag luta åt att hon är mer god än ond. Kanske mest för att hon röstade på matmissbrukaren som jag blir mer och mer misstänksam emot.

Jag skulle gärna vilja höra din teori om varför du tror Break skulle vara god. Eller jag kanske har missat den?
Just nu verkar det bara vara vad din magkänsla säger och den ger jag inte mycket för.

Det är nog inte så konstigt heller eftersom hon vägrar fatta min förklaring om inlägget efter LenaH åkte. Och jag undrar varför? Vad är det som är så jävla konstigt med min förklaring?

Vadå vägrar fatta? Jag köpte absolut ditt inlägg där du skriver att du inte kan förklara bättre men att du inte ser min reaktion som något udda. Där tar konversationen slut.

Men när du sedan dagen efter röstar på mig och kommer med massa teorier om där du inte längre alls tycker att min reaktion var förståelig. Då är det ju klart att jag ifrågasätter att du helt plötsligt har ändrat dig.

Vad jag funderar på är varför Idahoe röstade på Breaktown.
Tidigt i leken och utan att Break hade några misstankar på sig.
Varför rösta på en kollega i det fallet?

Det är väl ganska så enkelt att alibirösta på en kollega just så. Har kollegan inga röster på mig så kan man lätt slänga iväg en själv i första DL. För då är egentligen inte röst speciellt märklig eftersom ingen vet något.

fast fram till igår när MM lade sin röst så var det (om man läser inläggen) faktiskt Break som var på MM hela tiden och MM förklarade enbart sina inlägg. Inte någonstans där gick hon till motangrepp.

javisst men det handlade ju om en sak som break påpekade och som de sedan diskuterade så jag tycker inte det var något somkan kallas påhopp isåfall sker det påhopp i leken mest hela tiden.

Vadå vägrar fatta? Jag köpte absolut ditt inlägg där du skriver att du inte kan förklara bättre men att du inte ser min reaktion som något udda. Där tar konversationen slut.

Men när du sedan dagen efter röstar på mig och kommer med massa teorier om där du inte längre alls tycker att min reaktion var förståelig. Då är det ju klart att jag ifrågasätter att du helt plötsligt har ändrat dig.

Ja men du fattar ju fortfarande inte. Jag köper att du tycker mitt svar var märkligt men det betyder inte att jag håller med dig om det. Sen får du reagera precis hur du vill.

Angående det inlägget så har jag förklarat flera gånger men det är som att du vill att jag ska komma med ett svar som passar dig. Jag har förklarat mig, du tycker mitt svar är märkligt, jag tycker inte det är udda att du reagerar så men det betyder inte att jag håller med dig!

Du verkar inte kunna släppa just det inlägget utan det är fullt fokus på det och ja, jag är less på dig.

Angående glömmerallt som jag inte har svarat dig på så tycker jag att hon hade en lika märklig teori om LenaH första dagen men sen har hon inte varit aktiv. Så vad vill du att jag ska teoria om henne? Hennes frånvaro?

Att jag fokuserade på dig istället var ju för att du inte fattar mitt inlägg efter att LenaH åkte ut. Och du verkar inte vilja fatta.

Om du med "det inlägget" menar inlägg #255 så hade jag som sagt visst släppt det fram tills att du tog upp det igen men då hade en annan historia om det och helt plötsligt tyckte min reaktion var udda.

Om du med "det inlägget" menar inlägg #308 så har du öht inte svarat på det och jag ser fram emot en kommentar.

Ja, någon som ser vad som hände iaf. Det var först dagen efter jag fick nog.

Jag har inte skrivit att det är konstigt att prata om antalet ulvar. Tvärtom jag tycker inte det är konstigt alls. Däremot tycker jag det är väldigt märkligt att du tycker jag är misstänkt som bara pratade om roller i ett läge då du själv gjort exakt samma sak.

.

Igen. Jag har inte skrivit att jag tycker att innehållet i ditt sk teoriinlägg, eller att det kom sent, var misstänkt. Jag undrar varför du tycker jag är misstänkt för att jag inte kommit med teorier i ett läge där du inte hade gjort det själv. Jag har inte reagerat på din röst. Jag undrar varför du reagerar på min med en motivering som passar lika bra in på dig själv.

Jaha. Hur kommer det sig att du kan misstänka det starkt? Och varför är jag mer misstänkt än exempelvis glömmerallt? Eller rättare sagt hur har du kommit fram till det utan att ha skrivit en rad teorier om glömmerallt?

Okej så du tycker inte min reaktion var udda, men du hävdar ändå att jag misstänkt delvis pga den reaktionen. Sorry men det får jag inte ihop alls.

Okej. Så här finns fem alternativ.

Antingen har du efter ett halv speldygn kunnat läsa så mycket ut av mitt spel att du är så övertygad om min ulvighet att du aldrig kommer ändra dig. Tillåt mig att tvivla.

Eller så försöker du insinuera att du vet att jag är ulv. Dels är det speltekniskt omöjligt. Men oavsett det, att besserwissern eller siaren skulle ge sig ut på ett sådant Kamikazeuppdrag andra dagen när ängeln är död tror jag inte att någon går på.

Eller så har du blivit tvingad att rösta på mig. Men då har du absolut ingen aning om ifall jag är ond eller god och har ingen anledning att gå så hårt på mig och ingen annan.

Eller så har du en högst personlig agenda att få ut mig. Men inte heller då har du någon som helst aning om ifall jag är ond eller god, så länge du själv är god. Om du är god har du valt din egen girighet som viktigare än att de goda vinner. Men om du är ulv så finns ju ingen tvekan om vad som är bäst.

Eller så är du ulv och försöker fejka till dig någon av de fyra ovanstående alternativen.

Just då diskuterade du roller bra mycket mer än vad jag gjorde. Jag ställde en fråga om ulvarna. Du hade en hel diskussion om jokern.

Angående din teori om
LenaH så var den märklig tycker jag. Och min röst på Lilltess kom efter hennes röst på Cirkus som jag tyckte var mer än märklig, så därför hamnade min röst på henne.

Angående glömmerallt så förklarade jag i ett tidigare inlägg varför jag inte teoriat om henne. Det fanns inget att teoria om. Hon var ju inte aktiv alls igår så det fanns inte så mycket att säga om henne.

Sedan förstår jag inte riktigt vad du vill ha svar på angående dina fem alternativ? Ska jag välja ett av dom och göra dig nöjd? Jag väljer inget av dom eftersom du är uppe och cyklar bland molnen.

Fast vad är det för angrepp jag gjorde? Allt jag försökte få fram var att jag förstod hennes förklaring men att jag oavsett anledning tycker att kommentarer i efterhand om att man visste/kände på sig att någon var god är märkliga.

Jag skulle gärna vilja höra din teori om varför du tror Break skulle vara god. Eller jag kanske har missat den?
Just nu verkar det bara vara vad din magkänsla säger och den ger jag inte mycket för.

Tror jag skrev tidigare i tråden att jag tycker hon resonerar bra, är noga med att försöka reda ut missförstånd (som med dig) och därmed landar mer på goda sidan. Men jag är absolut inte säker, det är bara min uppfattning så här långt i leken.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 766
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 012
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka