Så planeringen gick halvt åt skogen. Det är "pony day" så massa barn som stökar runt och halva gruppen red ut precis när min lektion började. Så min vanligtvis klippa till häst var väldigt nervig idag. Han ville inte stå still när jag skulle upp, blev rädd för ridläraren när jag skulle låta henne spänna sadelgjorden, gnäggade konstant och var inte alls sitt vanliga lugna jag. Red honom med mindre krav eftersom han var stressad redan och är så outbildad, men försökte fortfarande göra övningarna jag planerat, hann bara inte med lika många jag hade tänkt. Red över några bommar och tränade på att rida ett par meter innanför spåret i alla fall. När ponnyerna kom tillbaka blev han skrämd och stack. Jag lyckades sitta kvar trots att jag tappade en stigbygel, och tydligen såg det inte lika illa ut som jag trodde! Min balans lämnar fortfarande mycket att önska men den har definitivt blivit bättre sedan jag började rida igen. Efter det var han stissigare än innan, men vi lyckades rätt bra ändå, och flera gånger arbetade han tom i rätt form (det hade han aldrig gjort innan jag började rida honom) även om han tyckte blåsten var skrämmande och plåten lät som om någon hoppade på taket. Väldigt nöjd ändå, jag överkom tre rädslor idag; gå över bommar, häst som skräms och sticker samt att rida i nya kläder (ja jag är lite vidskeplig) utan att bli rädd