Va kul! Vi har ingen sån, men jag hade gärna provat någon gång. Hade varit bra att ha, speciellt den här årstiden!Yes, vi har en sådan! Såhär snygg är pållen
https://www.instagram.com/p/Bd7cmHylnhr/?taken-by=atunaat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Va kul! Vi har ingen sån, men jag hade gärna provat någon gång. Hade varit bra att ha, speciellt den här årstiden!Yes, vi har en sådan! Såhär snygg är pållen
https://www.instagram.com/p/Bd7cmHylnhr/?taken-by=atunaat
Precis så.
För mig är det lugnt om det var den specifika hästen som var så och man bara åker på att rida den nån gång ibland. Men varenda vecka - nej tack. Inte för 18000 kr/år.
Simulator?? Berätta mer - låter jätteintressant!
Shit vad häftigt!
Var finns den nånstans? Skulle så gärna testa! En sån hade ju varit super nu när hästarna är trasiga :-).
Tack för info och svar!
/L
Absolut värt att testa tycker jag! Den här finns i utkanten av London, men det kanske finns någon i ditt område som har en? Åtminstone här i mina trakter känns det som att de börjar bli hyfsat vanliga.
Stjärnbro gård har en vet jag! Enda stället jag vet att det finns, men det borde såklart finnas fler.Haha.
Ja jag insåg att du inte bodde i Sverige efter att jag skrivit :-). Jag får leta runt lite :-)
Stjärnbro gård har en vet jag! Enda stället jag vet att det finns, men det borde såklart finnas fler.
Red tisdag förra veckan och idag ungefär likadant. Rider ju alltid en "gammal" häst (de trodde han var 14 eller 16 men var inte helt säkra när jag frågade) som heter Joey på privatlektioner en halvtimme. Han kan inte mycket och har inte mycket muskler, så jag tar det lugnt och sakta med honom. Min ridlärare låter mig lägga upp lektionen själv, sedan ger hon tips, råd och kritik medan jag rider, något jag tycker är jättebra. De två sista gångerna har jag tränat mycket på att rida raka vägar innanför spåret och på kvartslinjerna (ridhuset har bärande pålar genom hela manegen strax bredvid medellinjen, vilket jag fortfarande försöker vänja mig vid så vi inte krockar med dem och de begränsar tyvärr vägval rätt rejält, får hoppas på bättre väder snart så jag kan rida på utebanan mer) och även lite flyttning för skänklarna typ skänkelvikning och böjning genom bogen in och öppna. Det roliga är att han verkar tycka det är jättekul att lära sig och få pröva på nya saker. Han var från början väldigt trög, men nu kommer framåtbjudningen mycket lättare. Han har börjat lära sig att lyssna på vikthjälper och blivit känsligare för skänkelhjälper. Jättekul att man märker skillnad trots att jag inte rider honom mer än en halvtimme i veckan, och ridläraren tycker också det är kul att se honom utvecklas. När det gäller mig själv har jag bett henne ha huvudfokus på min sits och balans, särskilt handställningen just nu, då det trots allt är nästan tio år sedan jag red och över tjugo sedan jag red lektion. Trivs jättebra i stallet, ett typiskt brittiskt stall med många vrår där man hittar hästar överallt.
Tack. Utmanande i alla fall, man måste tänka sig för innan man påbörjar en väg/rörelse. 40 minuter kvar till dagens lektion nu så får se om min planering funkar idagKul att se din ridskola och det ser spännande ut med pålarna mitt i ridhuset