Här är hela familjen involverad i ridskola/ridskoleliknande verksamhet!
1) Jag rider just nu lektion en gång i veckan och just nu känns det som att det går från klarhet till klarhet! Den här terminen har jag verkligen börjat få till en ordentlig ram, vilket förstås gör allting lättare. Min förhoppning är att kunna gå upp till två lektioner i höst, när ekonomin bör tillåta det. Mitt mål är lite luddigt att utvecklas till en bättre ryttare.
2) Barnet (4 år) är medryttare på en liten shettis (i ett hyrstall, typ). Han rider henne en gång i veckan, blandat uteritt och i paddocken (med undertecknad som coach
). Nu senast blev det både skritt och trav utan ledare, mycket stolthet för den lilla ryttaren! Utöver det rider han oftast en gång i veckan på stallets ponnyridning, mest eftersom han tycker att det är väldigt roligt att rida med sällskap. Då är det alltid en uteritt (runt 30 minuter, mestadels skritt) på schemat. Han håller på att växa ur sin medryttarponny, så målet för honom är väl att hitta en ny kompis i stallet. När underlaget är bättre ska vi nog träna mer på lättridning också. Och lite bommar. Förra sommaren var det ("hoppning") en stor hit.
3) Vad det gäller maken har vi haft lite problem att hitta ett bra ställe där han kan rida (han är nybörjare och i mitt stall finns det typ inga nybörjargrupper). Men nu är han i alla fall inbokad på två privatlektioner i mitt stall. Just nu är tanken att han får ta privatlektioner till dess att han kan ta plats i "nästan-nybörjargruppen". Det lär ju kosta sin lilla summa men det får det vara värt.