Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle så gärna vilja börja på ridskola igen! Så härligt att läsa era inlägg. Har tyvärr inte råd just nu, och dessutom passar det inte mitt liv med oregelbundna jobbtider att ha en fast ridtid varje vecka, speciellt inte när det är så dyrt och man inte vill missa. Har tittat lite på medryttarhäst men vill inte ha det ansvaret egentligen. Vill bara rida lektion och åka hem efter lite borstning Skulle passa mig som allra bäst att rida varannan vecka eller rida privatlektion kanske med en vän typ en gång i månaden. Finns det ridskolor med såna upplägg?
Där jag red innan kunde man rida bara varannan vecka, jag gjorde det ett tagJag skulle så gärna vilja börja på ridskola igen! Så härligt att läsa era inlägg. Har tyvärr inte råd just nu, och dessutom passar det inte mitt liv med oregelbundna jobbtider att ha en fast ridtid varje vecka, speciellt inte när det är så dyrt och man inte vill missa. Har tittat lite på medryttarhäst men vill inte ha det ansvaret egentligen. Vill bara rida lektion och åka hem efter lite borstning Skulle passa mig som allra bäst att rida varannan vecka eller rida privatlektion kanske med en vän typ en gång i månaden. Finns det ridskolor med såna upplägg?
Ibland finns det även andra som vill rida bara varannan vecka. Hör av dig till ridskolan om det så kan de kanske matcha ihop dig med någon annan elev som också vill det. Då kan ni dela på en plats.Jag skulle så gärna vilja börja på ridskola igen! Så härligt att läsa era inlägg. Har tyvärr inte råd just nu, och dessutom passar det inte mitt liv med oregelbundna jobbtider att ha en fast ridtid varje vecka, speciellt inte när det är så dyrt och man inte vill missa. Har tittat lite på medryttarhäst men vill inte ha det ansvaret egentligen. Vill bara rida lektion och åka hem efter lite borstning Skulle passa mig som allra bäst att rida varannan vecka eller rida privatlektion kanske med en vän typ en gång i månaden. Finns det ridskolor med såna upplägg?
Jag har slutat på min ridskola på grund av att jag flyttat till annan ort. Jag kommer dock vara tillbaka på samma ort som ridskolan lite då och då eftersom vårt huvudkontor ligger där vilket jag nämnde för min ridlärare. Då fick jag höra att jag var välkommen tillbaka och rida strölektioner i mån av plats när jag är där
Nu gäller det bara att hitta en ridskola på nya orten. Eftersom jag är så sent ute så räknar jag med att det blir svårt.
Jag tycker att det är helt galet att eleverna själva får välja om de vill ha sporrar på en ridskola. INTE ok.Jag har äntligen, efter 8 år utan att ha suttit på en häst (fött 2 barn imellan) börjat rida igen Är helt lyrisk, även om jag åkte av första gången rätt in i ett hinderstöd men va sjutton
Dock reagerade jag över en sak redan för några veckor sedan när sonen började rida ... en av hästarna hade en svullnad vid skänkelläget och jag tänkte stackars häst. Sen red jag denna häst och visst va den ”trög” men tänkte väl inte mer på det. Hästen va ändå lyhörd och gick fram med överdrivna hjälper men jag fick jobba järnet
Men idag när min son red igen och jag såg samma häst bli riden i en grupp som hade markarbete... mycket sporrar...
Är jag känslig? Hästen är trög och lite nonchalant för skänkeln men är det verkligen okey att det ser ut så?
På lördag är det iaf dags igen och är det markarbete/dressyr kommer jag inte ha sporrar oavsett häst,