Jag ställde massa frågor för ett tag sen men glömde svara på dom själv. Vi har precis börjat sista veckan på terminen och jag kommer rida igen en del denna veckan med. Sen är det sommar, förhoppningsvis kommer jag vara med på en kurs på ridskolan i slutet av juli men det är alla hästplaner jag har för min sommar.
Hösten är just nu ett stort frågetecken, jag vet inte om jag kommer bo kvar i samma del av landet så jag vet inte hur jag kommer göra med ridning i höst.
Förra veckan red jag 4 lektioner på 4 olika hästar för 3 olika lärare. Det var kul men jag är inte riktigt van vid att rida så mycket lektion. Jag tar ut mig mycket mer när jag rider lektion än om jag rider självständigt så i helgen var jag rätt trött. Jag kommer inte ihåg exakt vad vi gjorde på alla lektionerna men hästarna jag red var två som jag aldrig ridit förut och två gamla bekanta. Riktigt roligt att få rida helt nya hästar, det var länge sen sist nu. Båda två skulle jag kunna tänka mig rida mer på. En lektion var mycket stora volter, fortsättning på att jobba med att rama in hästen, komma ihåg yttersidan osv. En var nog mkt tempoväxlingar tror jag och två stycken var på ovalbanan. På ovalen minns jag att jag jobbade mycket med övergångarna tölt till trav.
Denna veckan blir det 4 lektioner med, dock bara för 2 olika lärare
, tre av lektionerna är för en och samma person. Igår red vi ut, jag hade en valack jag inte ridit på minst 1,5 år. Han går mycket med nybörjare och tyckte att det var roligt att få galoppera fort ute.