Folk kan blanda ihop bokstäver i namn också.Jag åker inte och hälsar på postnummer.
Men ja postnummer är svåra att hålla koll, folk behöver inte fler siffror att blanda ihop och glömma.
Alla heter inte Svensson.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Folk kan blanda ihop bokstäver i namn också.Jag åker inte och hälsar på postnummer.
Men ja postnummer är svåra att hålla koll, folk behöver inte fler siffror att blanda ihop och glömma.
Jo många nummer blir det.Kanske har du ett ovanligt gott minne men jag tror du överskattar minnesförmågan hos folk generellt. Lägenhetsnummer är information man sällan använder, jämfört med namn och gata t ex. Typen gör det dessutom extra knepigt då den fyrsiffriga koden varierar mellan olika personer men samtidigt har en del personer samma nummer. Och när du är utomlands (vilket är ett av tillfällena då jag fortfarande får snigelpost) så har du kanske inte tillgång till internet.
Att ta bort namnen kräver att ALLA kommer ihåg den fyrsiffriga koden VARJE gång. Jag tror det är en utopi. Det är svårt nog att komma ihåg om det ska vara -vägen eller -gatan ibland. Och postnumret, men det kan man ofta de första siffrorna i alla fall. Och det löser sig även utan nummer om land, stad och gatuadress är känd. Typ motsvarande med namn och lägenhetsnummer, båda systemen behövs för att all post ska kunna levereras.
Det är svårt, men jag tror att många ggr är det lättare att hitta en person med 4 siffror på en adress i en adress än ett jättekonstigt stavat namn.Jo för nummer skrivs aldrig fel. Smart!
Jag förstår att du inte svarade på min fråga om hur du skulle säkra upp systemet.
Jo många nummer blir det.
Gator otomlands kan ha konstiga stavningar, jag tror att fyra siffro många ggr är enklare att hålla koll på.
Det kan jag inte hålla med om faktiskt. Jag ajourhåller en del databaser och det är enklare med namnDet är svårt, men jag tror att många ggr är det lättare att hitta en person med 4 siffror på en adress i en adress än ett jättekonstigt stavat namn.
Tex
Det va tråkigt.Eftersom jag inte kan ta dig på allvar efter vad du skrev om din inställning till Buke i din andra tråd så känns det faktiskt inte lönt för mig att lägga mer energi på det här. Jag har helt enkelt inte så stort förtroende för att du faktiskt är intresserad av dina egna frågor.
Det finns namn med väldigt lite logik (i svenska ögon). Jag vet att jag ibland får kolla varenda bokstav och sen dubbelkolla (i långa för och efternamn jag aldrig har hört tidigare) för att det ska vara rätt.Det kan jag inte hålla med om faktiskt. Jag ajourhåller en del databaser och det är enklare med namn
Philips eller Pihlips är lättare att sammanfoga än 1234 eller 1324. I den numeriska kombinationen är det svårt att veta vilka siffror som sitter på fel plats. I det skrivna ordet har du en annan logik .
Säg att du ska skicka brev tillDet finns namn med väldigt lite logik (i svenska ögon). Jag vet att jag ibland får kolla varenda bokstav och sen dubbelkolla (i långa för och efternamn jag aldrig har hört tidigare) för att det ska vara rätt.
4 siffror är då lättar om du tänker i par 23 71 tex.
Och ja, jag tycker det är jättekul när man ska hitta på fejkprofiler i olika systemSäg att du ska skicka brev till
Pucko Puckosson
Dumihuvetvägen 8
411 52 Idiotbo
(Lägenhetsnummer 1102)
Vilket felskrivet brev tror du har störst chans att faktiskt hamna rätt:
Pucko pucklosson
Dumihuvetvägen 8
411 52 Idiotbo
Eller
Läg.1103
Dumihuvetvägen 8
411 52 Idiotbo
Det är många länder där man inte har namnet på dörren. I Spanien har man bara själva adressen (och ev lägenhetsnummer) men absolut inget namn. Alla spanjorer jag känner tycker att det vore obehagligt att ha namnet på dörren.Jag har läst någonstans att fransmännen sällan har namn på dörren.
Du har talang för det dessutomOch ja, jag tycker det är jättekul när man ska hitta på fejkprofiler i olika system
På fråga ett svarar jag alternativ 2Säg att du ska skicka brev till
Pucko Puckosson
Dumihuvetvägen 8
411 52 Idiotbo
(Lägenhetsnummer 1102)
Pucko pucklosson
Dumihuvetvägen 8
411 52 Idiotbo
Eller
Läg.1103
Dumihuvetvägen 8
411 52 Idiotbo
FöSäg att du ska skicka brev till
Pucko Puckosson
Dumihuvetvägen 8
411 52 Idiotbo
(Lägenhetsnummer 1102)
Pucko pucklosson
Dumihuvetvägen 8
411 52 Idiotbo
Eller
Läg.1103
Dumihuvetvägen 8
411 52 Idiotbo
Så brevbäraren ska vara synsk?På fråga ett svarar jag alternativ 2
Om en skriver fel numer , namn eller annat. Brukar posten hamna felSå brevbäraren ska vara synsk?
Inte nog med en vinstdrivande post blivit rena slavdrivarna som kör slut på sina anställda, brevbäraren ska även kunna veta att folk skrivit fel nummer.
Ja, han bor här under sin provanställning så får vi se hur det blir med jobb och annat framöver. Det dräller inte av lediga lägenheter direkt och det blev lite dyrt med b & b.
Jag kan fortfarande inte förstå hur du tänker dig att alternativ 2, med bara lägenhetsnummret , skulle vara säkrare mot felpostningar än om man använder namnet.Om en skriver fel numer , namn eller annat. Brukar posten hamna fel
Det är inget konstig
Vilket gör det mycket lättare att komma ihåg siffror eller?Folk kan blanda ihop bokstäver i namn också.
Alla heter inte Svensson.
Det är knappast utomlands och krångligt för de som bor i landet.Jo många nummer blir det.
Gator otomlands kan ha konstiga stavningar, jag tror att fyra siffro många ggr är enklare att hålla koll på.