Postprat - den stora tråden om C/O

Kanske har du ett ovanligt gott minne men jag tror du överskattar minnesförmågan hos folk generellt. Lägenhetsnummer är information man sällan använder, jämfört med namn och gata t ex. Typen gör det dessutom extra knepigt då den fyrsiffriga koden varierar mellan olika personer men samtidigt har en del personer samma nummer. Och när du är utomlands (vilket är ett av tillfällena då jag fortfarande får snigelpost) så har du kanske inte tillgång till internet.

Att ta bort namnen kräver att ALLA kommer ihåg den fyrsiffriga koden VARJE gång. Jag tror det är en utopi. Det är svårt nog att komma ihåg om det ska vara -vägen eller -gatan ibland. Och postnumret, men det kan man ofta de första siffrorna i alla fall. Och det löser sig även utan nummer om land, stad och gatuadress är känd. Typ motsvarande med namn och lägenhetsnummer, båda systemen behövs för att all post ska kunna levereras.
Jo många nummer blir det.
Gator otomlands kan ha konstiga stavningar, jag tror att fyra siffro många ggr är enklare att hålla koll på.

Jo för nummer skrivs aldrig fel. Smart!

Jag förstår att du inte svarade på min fråga om hur du skulle säkra upp systemet.
Det är svårt, men jag tror att många ggr är det lättare att hitta en person med 4 siffror på en adress i en adress än ett jättekonstigt stavat namn.
Tex

Gator otomlands kan ha konstiga stavningar, jag tror att fyra siffro många ggr är enklare att hålla koll på.

Eftersom jag inte kan ta dig på allvar efter vad du skrev om din inställning till Buke i din andra tråd så känns det faktiskt inte lönt för mig att lägga mer energi på det här. Jag har helt enkelt inte så stort förtroende för att du faktiskt är intresserad av dina egna frågor.

Det är svårt, men jag tror att många ggr är det lättare att hitta en person med 4 siffror på en adress i en adress än ett jättekonstigt stavat namn.
Tex
Det kan jag inte hålla med om faktiskt. Jag ajourhåller en del databaser och det är enklare med namn

Philips eller Pihlips är lättare att sammanfoga än 1234 eller 1324. I den numeriska kombinationen är det svårt att veta vilka siffror som sitter på fel plats. I det skrivna ordet har du en annan logik .

Eftersom jag inte kan ta dig på allvar efter vad du skrev om din inställning till Buke i din andra tråd så känns det faktiskt inte lönt för mig att lägga mer energi på det här. Jag har helt enkelt inte så stort förtroende för att du faktiskt är intresserad av dina egna frågor.
Det va tråkigt.
Jag har ju lovat att skärpa mig fram till jul och inte bli bannad.
Jag tillägger att fram till jul fr.o.m. nu är allt jag skriver seriöst. Inte ens en smiley i mina inlägg.

Det kan jag inte hålla med om faktiskt. Jag ajourhåller en del databaser och det är enklare med namn

Philips eller Pihlips är lättare att sammanfoga än 1234 eller 1324. I den numeriska kombinationen är det svårt att veta vilka siffror som sitter på fel plats. I det skrivna ordet har du en annan logik .
Det finns namn med väldigt lite logik (i svenska ögon). Jag vet att jag ibland får kolla varenda bokstav och sen dubbelkolla (i långa för och efternamn jag aldrig har hört tidigare) för att det ska vara rätt.
4 siffror är då lättar om du tänker i par 23 71 tex.

Det finns namn med väldigt lite logik (i svenska ögon). Jag vet att jag ibland får kolla varenda bokstav och sen dubbelkolla (i långa för och efternamn jag aldrig har hört tidigare) för att det ska vara rätt.
4 siffror är då lättar om du tänker i par 23 71 tex.
Säg att du ska skicka brev till
Pucko Puckosson
Dumihuvetvägen 8
411 52 Idiotbo
(Lägenhetsnummer 1102)
Vilket felskrivet brev tror du har störst chans att faktiskt hamna rätt:
Pucko pucklosson
Dumihuvetvägen 8
411 52 Idiotbo

Eller
Läg.1103
Dumihuvetvägen 8
411 52 Idiotbo

Pucko Puckosson
Dumihuvetvägen 8
411 52 Idiotbo
(Lägenhetsnummer 1102)
Pucko pucklosson
Dumihuvetvägen 8
411 52 Idiotbo

Eller
Läg.1103
Dumihuvetvägen 8
411 52 Idiotbo
Och ja, jag tycker det är jättekul när man ska hitta på fejkprofiler i olika system:angel:

Jag har läst någonstans att fransmännen sällan har namn på dörren.
Det är många länder där man inte har namnet på dörren. I Spanien har man bara själva adressen (och ev lägenhetsnummer) men absolut inget namn. Alla spanjorer jag känner tycker att det vore obehagligt att ha namnet på dörren.

Namn på dörren är ju helt onödigt så länge adressen är helt korrekt.

Pucko Puckosson
Dumihuvetvägen 8
411 52 Idiotbo
(Lägenhetsnummer 1102)
Pucko pucklosson
Dumihuvetvägen 8
411 52 Idiotbo

Eller
Läg.1103
Dumihuvetvägen 8
411 52 Idiotbo
På fråga ett svarar jag alternativ 2

Pucko Puckosson
Dumihuvetvägen 8
411 52 Idiotbo
(Lägenhetsnummer 1102)
Pucko pucklosson
Dumihuvetvägen 8
411 52 Idiotbo

Eller
Läg.1103
Dumihuvetvägen 8
411 52 Idiotbo

Är det inte rekomneeat att du lägger in ditt namn och adress på forumet.

Så brevbäraren ska vara synsk?
Inte nog med en vinstdrivande post blivit rena slavdrivarna som kör slut på sina anställda, brevbäraren ska även kunna veta att folk skrivit fel nummer.
Om en skriver fel numer , namn eller annat. Brukar posten hamna fel
Det är inget konstig

Om en skriver fel numer , namn eller annat. Brukar posten hamna fel
Det är inget konstig
Jag kan fortfarande inte förstå hur du tänker dig att alternativ 2, med bara lägenhetsnummret , skulle vara säkrare mot felpostningar än om man använder namnet.
Vad har du argument?

Äsch
Jag tror jag lägger ned försöken att föra en seriös diskussion med dig. Du erkänner ju själv att du bara vill tramsa och vara obstinat som en treåring.

Treåringar är ursäktade.De genomgår en viktig utvecklingsfas.

Det är knappast utomlands och krångligt för de som bor i landet.

Vad det har med svenska lägenhetsnummer att göra får du förklara närmre.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 196
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 629
Senast: Enya
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 583
Senast: gullviva
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 194
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar