Jag läste "han bor här på provanställning".
Typ så
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag läste "han bor här på provanställning".
Det va någon som tog upp ämnet post till utlandet.Det är knappast utomlands och krångligt för de som bor i landet.
Vad det har med svenska lägenhetsnummer att göra får du förklara närmre.
Som @Görel säger kan man vara utomlands i upp till ett år utan att skriva ut sig från svenska folkbokföringen.
Passa på och kolla att ingen obehörig är folkbokförd i din bostad. Det är inte helt okomplicerat att få väck någon som är folkbokförd där den inte ska vara.
Anmäl det till skatteverket så utreder dom.Jag upptäckte för ett tag sedan att det tycks bo en äldre tant på min adress - dock ej i min lägenhet. Jag vet inte, men misstänker att det kan vara tanten i lägenheten under (det är ingen skriven på den adressen, men där bor bevisligen någon).
Alltså borde jag bry mig? Vad kan jag ens göra? Gå ner och tala om för grannen att hon är folkbokförd på fel adress/nummer känner jag inte direkt för att göra (vi har aldrig sagt mer än hej till varandra och helt hundra på att det ens är just hon som är skriven här är jag ju inte heller). Skulle hyresvärden kunna ha något att säga om det?
Fast, vad kan ens hända? Jag hade reagerat mer om det var någon helt random, yngre snubbe liksom, men om det nu bara är en tant som - troligtvis - ändå bor i huset? Posten tyckts hamna rätt i alla fall, så den biten bekymrar mig inte.
Anmäl det till skatteverket så utreder dom.
Det kan bli krångel med bostadstillägg och sådant.
Det ör väl självklart att det blir kaos ommänniskor byter nummer på lådorna.
Det hade blivit kaos om människor i hus hade bytt nummer på sina postlådor också (viljet vi i villa Aaaaaldrigeg gör)
Det betyder ju inte att det är fel att ha ett system där en numrerar lådorna.
Förstår människor i lägenheter att det är opraktiskt att byta lådor med varandra?Tro mig, det händer i villor också! Bara inte riktigt lika ofta.
I vissa hus är det extremt stor omsättning på hyresgäster. Både i första hand, andra hand, inneboende, folk som kollar post åt varandra osv. Sen kan det vara kassa fastighetskötare som rör ihop det med lägenhetsnummer.Förstår människor i lägenheter att det är opraktiskt att byta lådor med varandra?
Vad lustiga människor kan vara ibland.