Ponnyakuten (Ulvspel)

Det ligger ju ännu närmare till hands att misstänka dig för att vara copycaten eftersom tja... det är en ond roll utanför lyan och vem brukar inneha dem? :angel: :D
Jag har ju skrivit att att hemlig har fel redan! ;) Men jag förstår vad du menar även om du har fel...

Jag fick inte fullt så mycket tid som jag hoppats på till det här idag...

Men eftersom EmmaN låter som en mycket vettig hästägare som försöker hitta alla lösningar hon kan till sin häst med höallergi (jag vill inte ens tänka på hur hög morotskostnaden blir för en sån!) så:
Hedinn nominerar EmmaN

Sen blir jag väldigt fundersam kring Qs val av godnattvisa till hästen, alla vet väl vid det här laget att 'Soft kitty' är det som funkar bäst?

Hedinn röstar på quarter4ever

Nomineringar
13:45 Blacksmithfarm nominerar Hedinn
15.25 Caisa nominerar Habina
16.51 Derring-Do nominerar Klara
17.59 bollen__ nominerar Snurrfian
18:52 Snurrfian nominera Klara.
19:17 Habina nominerar Lobelia

19:42 EmmaN nominerar Lobelia
19:43 Ferrari nominerar Quarter4Ever
19:51 LenaH nominerar Derring-Do
20:18 Lobelia nominerar bollen__
20:42 Hedinn nominerar EmmaN

Hedinn 1
Habina 1
Klara 2
Snurrfian 1
Lobelia: 2
Quarter4Ever: 1
Derring-Do: 1
Bollen__: 1

Röster
13:45 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18.11 Derring-Do röstar på Snurrfian
19:17 Habina röstar på blacksmithfarm
19:53 Ferrari röstar på LenaH
19:59 hemlig röstar på Derring_Do
20:07 EmmaN röstar på ferrari
20:42 Hedinn röstar på quarter4ever

hemlig 1
Snurrfian 1
bsf: 1
LenaH: 1
ferrari: 1
Quarter4ever:1

Det känns lite fel att hålla med den som röstar på en men något måste ju @Derring-Do har fel om och det är om mig, men jag tror att hon kanske är något på spåren när det gäller @CaisaLundblad det skulle mycket väl kunna vara en vink till en lya att hon försöker välja en roll och när hon dessutom en häst som är döpt efter stridsdrakar så blir man en aning misstänksam.
Snurrfian röstar på caisaLundblad

Jag klev upp 4 imorse och vågar nog inte vänta mer med röstning utifall att jag somnar. :o

Eftersom hennes ponny ser besatt ut och påminner om en typisk "ulv-i-ponnykläder", i kombination med att det låter väldigt suspekt att hon torktumlar sin ponny så tror jag hon kan vara utsänd från tv3. Sen tycker jag att hennes nominering på Snurrfian (som tycks umgås med ulvlika varelser som kanske jagar ponnier :eek:) kanske är ett "jag är som du!" från en potentiell copycat till en potentiell ulv? :cautious:

Caisa röstar på bollen__

Äh, jag måste gå och lägga mig (i min bransch innebär röd dag inte ledigt utan dubbelt betalt) och eftersom jag inte hittar något mer spännande än vad jag tror är en copycats vinkning till "sin" ulv så röstar LenaH på Ferrari då jag tror att westernhänvisningen och nomineringen kan vara ett sätt att göra sig synlig på.
Jag tycker också att det är viktigare att få ut copycaten än en ev ulv så tidigt som möjligt innan den gör för stor skada.

Tre stycken som har funderingar runt copycaten, @hemlig vet jag har fel :p men de andra vet jag inte? Eller kan det vara så att de själva försöker få kontakt med lyan/copycaten? Det ligger ju nära till hands att misstänka LenaH eftersom hon enbart är med för att bli känd och det brukar vara ett genomgående tema för kanal 3... :cautious:
Men samtidigt tycker jag att hennes fundering känns rätt intressant även om Ferrari faktiskt även hade skrivit om western i anmälningstråden...
Derring-Doo tycker jag däremot har en väldigt intressant teori och någon som jag faktiskt skulle kunna tänka mig om @CaisaLundblad men det känns lite taskigt att rösta på henne i första dl när hon har önskat sig leken... :o

Du ska givetvis rösta på mig (som jag ser att du gjort) om det är det mest misstänkta du hittar. :p

hemlig nominerar Ferrari med grunden att det inte kan vara lätt att inte ens våga. Vi måste se till att få upp Ferrari på hästryggen även med engelsk sadel! Tex LenaHs (tror jag) Åke är ju tydligen gudomligt snäll.

Kära Ponnyakuten,
Jag har alltid önskat mig en enhörning. Jag trodde att det var en sån jag köpte när jag köpte Enok, men efter två veckor ramlade hornet av. Efter det blev ponnyn hemsk. Han visste mycket väl om hur gärna jag ville ha en enhörning, men har blandat ihop enhörning och pegasus. Samt vem det är som ska flyga...

Resultatet är att Enok kastar av mig konstant. Högre och längre för varje gång, och så svär han över att jag aldrig lär mig flyga... Kan ni hjälpa mig med att få honom att sluta ge mig flygturer och ge honom ett nytt horn istället?

Mvh
Hedinn och Enok

PS. Han var glänsande, vit och ren när jag köpte honom också. Det är han inte längre. :mad: DS.

Jag väljer att nominera Hedinn. Vem garanti inte önskat sig en vacker vit enhörning? Jag tror att en förhäxning är rätta vägen att få ponnyn på rätt spår igen.

Klara nominerar Hedinn

Hej ponnyakuten!
Jag har väldigt stora problem med min ponny.
Hur ska jag kunna sitta kvar när han för det mesta ser ut såhär? :angel:
Sen tror jag också att han har krympt i torktumlaren eller något, är det mening att mina fötter ska ta i marken och ändå trillar jag av? :o
Dessutom så förökar han sig tydligen. Imorgon kommer en till! Återkommer med eventuella problem imorgon. :angel:

841087_770086126385915_4768930429087963730_o.jpg

Min röst hamnar på bollen__. Det syns ju lång väg att hennes ponny är en ulv!

Klara röstar på bollen__

bollen__ röstar på Habina
Då hon inte verkar platsa i programmet, det heter ju ponnyakuten men hon har hästar? Det måste ju vara nån från tv3 som inte brytt sig om att kolla upp programmet tillräckligt.

Är fortfarande påväg hem och vet att mottagningen snart försvinner. Så lägger in en röst nu så jag inte missar det.

Det är inte helt lätt att hitta någon som sticker ut här men mitt val faller på Habina.

Lobelia röstar på habina av flera skäl:

Dels tar hon med 2 hästar som man måst böja sig ner och kika på de intima delarna för att se vem som är vem Det ser ut som ett försök till fusk, mycket ulvigt att försöka vara med två gånger.

Jag tänkte mest att den som hade roligast motivering vann, men ni diskuterar redan taktik. :o

Här försöker Habina invagga oss i tron att hon inte snackar taktik. Då bara ulvar har koll på några personers roller så är det bara de som kan snacka taktik. Klart ulvigt försök

Läs tråden @hemlig vi har redan bestämt oss för att Paddington är ulv och ska röstas ut... :angel:
Här försöker hon Habina misstänkliggöra @Paddington som inte ens är med :(, ännu ett avledande försök av en ulv?

Nomineringar

20:53 hemlig nominerar Ferrari
20:54 Klara nominerar Hedinn

Hedinn 2
Klara 2

Habina 1
Snurrfian 1
Ferrari: 1

Röster
20:50 Snurrfian röstar på caisaLundblad
20:50 Caisa röstar på bollen__
20:51 röstar LenaH på Ferrari
20:54 Klara röstar på bollen__
20:55 bollen__ röstar på Habina
20:57 Lobelia röstar på habina

Habina: 2
Bollen:2
ferrari: 2

hemlig 1
Snurrfian 1
Caisa: 1

Någon som känner att hen fattas så får ni protestera

Senast ändrad:
Nomineringar

20:53 hemlig nominerar Ferrari
20:54 Klara nominerar Hedinn

Hedinn 2
Klara 2

Habina 1
Snurrfian 1
Ferrari: 1

Röster
20:50 Snurrfian röstar på caisaLundblad
20:50 Caisa röstar på bollen__
20:51 röstar LenaH på Ferrari
20:54 Klara röstar på bollen__
20:55 bollen__ röstar på Habina
20:57 Lobelia röstar på habina

Habina: 2
Bollen:2

hemlig 1
Snurrfian 1
Caisa: 1

Det är väl 2 röster på ferrari där? :) Alltså, så du kan skriva ihop dem istället för att ha ferrari: 1 två gånger? ^^

Vi har fått lite frågor om ulvarnas meddelanden som kan nå den blinda. Här kommer förtydliganden:

- Ulvarnas meddelanden får inte vara ren lögn i bemärkelsen man hävdar något som man inte är sant eller inte vet är sant. Typ "Myrten är siare" fast man vet att det inte är så eller inte vet att det är så. "Jag tror att Myrten kan vara siare" är ok.
- Meddelandena ska innehålla antingen ett namn på spelare (t ex Artline) eller namn på roll (t ex siare)

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 374
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 566
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
21 769
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
29 896
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mål 2025
  • Äta rätt saker, vad då?
  • Vad gör vi? Del CCVII