Ponnyakuten (Ulvspel)

UPPDATERING!

Vi har ju redan konstaterat att LenaH inte har några problem med sin ponny (på 173 cm). Så vad sjutton gör hon här? Lena undrade nog också för hon meddelade plötsligt att hon skulle lämna Ponnyakuten. Hon har fått ett erbjudande att vara med i Robinson och det var allt lite häftigare. Dessvärre sitter Lena nu alldeles ensam på Tenga. Någon måste ha lurat i henne alltihop. TV3?

LenaH var bybo!

I pristävlingen är vinnaren nu utsedd och Hedinn susar vidare med en förhäxad röst att använda när som helst i ryktpåsen.

Natt-DL 10.00

UPPDATERING!

Vi har ju redan konstaterat att LenaH inte har några problem med sin ponny (på 173 cm). Så vad sjutton gör hon här? Lena undrade nog också för hon meddelade plötsligt att hon skulle lämna Ponnyakuten. Hon har fått ett erbjudande att vara med i Robinson och det var allt lite häftigare. Dessvärre sitter Lena nu alldeles ensam på Tenga. Någon måste ha lurat i henne alltihop. TV3?

LenaH var bybo!

I pristävlingen är vinnaren nu utsedd och Hedinn susar vidare med en förhäxad röst att använda när som helst i ryktpåsen.

Natt-DL 10.00
:down:

UPPDATERING!

LenaH var bybo!

Natt-DL 10.00
ajdå
Hoppas LenaH bokar service omgående :p
sorry LenaH - men tyckte din teori kändes skum !

Eftersom jag inte kommer kunna vara så aktiv imorgon (GHS) så får jag klura lite nu såhär direkt efter första DL. Färgkodar röstlistorna:
Nomineringar
13:45 Blacksmithfarm nominerar Hedinn
15.25 Caisa nominerar Habina
16.51 Derring-Do nominerar Klara
17.59 bollen__ nominerar Snurrfian
18:52 Snurrfian nominera Klara.
19:17 Habina nominerar Lobelia

19:42 EmmaN nominerar Lobelia
19:43 Ferrari nominerar Quarter4Ever

19:51 LenaH nominerar Derring-Do
20:18 Lobelia nominerar bollen__
20:42 Hedinn nominerar EmmaN
20:53 hemlig nominerar Ferrari
20:54 Klara nominerar Hedinn
21:16 Q nominerar bsf

Röster
13:45 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18.11 Derring-Do röstar på Snurrfian
19:17 Habina röstar på blacksmithfarm
19:53 Ferrari röstar på LenaH
19:59 hemlig röstar på Derring_Do
20:07 EmmaN röstar på ferrari
20:42 Hedinn röstar på quarter4ever
20:50 Snurrfian röstar på caisaLundblad
20:50 Caisa röstar på bollen__
20:51 röstar LenaH på Ferrari
20:54 Klara röstar på bollen__
20:55 bollen__ röstar på Habina
20:57 Lobelia röstar på habina
21:30 Q röstar på LenaH

Habina: 2
Bollen:2
ferrari: 2

LenaH: 2
hemlig 1
Snurrfian 1
bsf: 1
Derring-Do: 1
Quarter4ever:1
Caisa: 1

Ferrari och Quarter4ever är de två som röstade på LenaH. Någon av dem kan vara ulv men med hänsyn till att det är DL1 och svårt att teoria behöver det inte vara så. Det kan gömma sig en copycat bland andrarösterna om copycaten valt att följa "sin" ulv för att visa sig. De som lagt andraröster i DL1 är: Lobelia, Klara, LenaH och Quarter4ever. Men då skulle det även innebära att någon av dessa skulle vara ulv: bollen__, CaisaLundblad, jag eller Ferrari. Jag tror ju även att någon/några/alla ulvars röster ligger på övriga. Med andra ord kan det gömma sig ulvar överallt :nailbiting:. Nomineringslistan kan ju också vara spännande att analysera så småningom.

Nu; bums i säng!

Jag kommer inte längre i mina tankar än att jag tänker hålla ögonen på Q och Ferrari pga deras röster på LenaH. Sedan tänker jag hålla ögonen på er andra också, för alla är misstänkta av mig just nu. :cautious:

Eftersom jag inte kommer kunna vara så aktiv imorgon (GHS) så får jag klura lite nu såhär direkt efter första DL. Färgkodar röstlistorna:
Nomineringar
13:45 Blacksmithfarm nominerar Hedinn
15.25 Caisa nominerar Habina
16.51 Derring-Do nominerar Klara
17.59 bollen__ nominerar Snurrfian
18:52 Snurrfian nominera Klara.
19:17 Habina nominerar Lobelia

19:42 EmmaN nominerar Lobelia
19:43 Ferrari nominerar Quarter4Ever
19:51
LenaH nominerar Derring-Do
20:18 Lobelia nominerar bollen__
20:42 Hedinn nominerar EmmaN
20:53 hemlig nominerar Ferrari
20:54 Klara nominerar Hedinn
21:16 Q nominerar bsf

Röster
13:45 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18.11 Derring-Do röstar på Snurrfian
19:17 Habina röstar på blacksmithfarm
19:53 Ferrari röstar på LenaH
19:59 hemlig röstar på Derring_Do
20:07 EmmaN röstar på ferrari
20:42 Hedinn röstar på quarter4ever
20:50 Snurrfian röstar på caisaLundblad
20:50 Caisa röstar på bollen__
20:51 röstar LenaH på Ferrari
20:54 Klara röstar på bollen__
20:55 bollen__ röstar på Habina
20:57 Lobelia röstar på habina
21:30 Q röstar på LenaH

Habina: 2
Bollen:2
ferrari: 2
LenaH: 2
hemlig 1
Snurrfian 1
bsf: 1
Derring-Do: 1
Quarter4ever:1
Caisa: 1

Ferrari och Quarter4ever är de två som röstade på LenaH. Någon av dem kan vara ulv men med hänsyn till att det är DL1 och svårt att teoria behöver det inte vara så. Det kan gömma sig en copycat bland andrarösterna om copycaten valt att följa "sin" ulv för att visa sig. De som lagt andraröster i DL1 är: Lobelia, Klara, LenaH och Quarter4ever. Men då skulle det även innebära att någon av dessa skulle vara ulv: bollen__, CaisaLundblad, jag eller Ferrari. Jag tror ju även att någon/några/alla ulvars röster ligger på övriga. Med andra ord kan det gömma sig ulvar överallt :nailbiting:. Nomineringslistan kan ju också vara spännande att analysera så småningom.

Nu; bums i säng!
Om man spinner vidare på tanken om copycat-ulv par som röstat på samma så lär ju knappast LenaH ingå i ett sådant, vilket lämnar tre möjligheter.
- Klara hävdar att hon inte hunnit se Caisas röst innan hon la sin, och med fyra minuter mellan är det väl fullt möjligt.
- Lobelias röstinlägg kom bara två minuter efter bollens och är dessutom hyfsat långt med flera citat, så kanske inte så troligt att hon hunnit skriva det efter bollens röst. Dock ett intressant sammanträffande att Lobelia nominerat bollen.
- Qs röst är intressant, hon dementerar att hon trots nomineringen skulle ha något samhöre med ferrari, men väljer ändå att följa ferraris röst på Lena. Q reagerar på att Lena tycker att Q skulle vara skum om ferrari visar sig vara copycat, men om nu inte Q tror ferrari är en vinkande copycat så finns det kanske ingen anledning för Q att ta så hårt på det? Fast mitt resonemang skulle kunna vara färgat av att jag var misstänksam mot Q redan innan leken. :cautious:

Man skulle också kunna tänka sig att copycaten valt att följa "sin" ulv i nomineringen, vilket ger möjligheterna Bsf-Klara, Jag-Snurrfian och Habina-EmmaN, och i den samlingen kan jag iallafall stryka mig, de andra vet jag inte.

Alternativet att copycaten skulle ha nominerat sin ulv säger mig om möjligt ännu mindre, eftersom den enda som jag skulle kunna undanta som någon som nominerat en jag vet är god är LenaH, och hon är ju redan bevisad god. :banghead:

Summa summarum så kommer jag inte fram till så mycket, jag är lite misstänksam mot Q men jag vet inte hur mycket det beror på att jag vill misstänka Q. :o

Snurrfian har tappat bort sin ponny och misstänker att hennes egen hund är skyldig till detta. Säger att hon ska leta ulvar. Kan hon vara en ond utanför lyan som vill leta kompisar? Ulvar brukar väl dessutom äta hundar, är det så att hon därför misstänker sin egen hund?
Antar att du menar hästar?

Jag reagerade på detta:
Det känns lite fel att hålla med den som röstar på en men något måste ju @Derring-Do har fel om och det är om mig, men jag tror att hon kanske är något på spåren när det gäller @CaisaLundblad det skulle mycket väl kunna vara en vink till en lya att hon försöker välja en roll och när hon dessutom en häst som är döpt efter stridsdrakar så blir man en aning misstänksam.
Snurrfian röstar på caisaLundblad

Äh, jag måste gå och lägga mig (i min bransch innebär röd dag inte ledigt utan dubbelt betalt) och eftersom jag inte hittar något mer spännande än vad jag tror är en copycats vinkning till "sin" ulv så röstar LenaH på Ferrari då jag tror att westernhänvisningen och nomineringen kan vara ett sätt att göra sig synlig på.
Jag tycker också att det är viktigare att få ut copycaten än en ev ulv så tidigt som möjligt innan den gör för stor skada.

Nu har jag bara läst en gång och kan ha missat saker, men jag såg inte att Snurrfian reflekterade över Ferrari som copycat. Fast att det var nämnt (av Lena?) innan Snurrfian la sin röst.

Qs röst är intressant, hon dementerar att hon trots nomineringen skulle ha något samhöre med ferrari, men väl ändå att följa ferraris röst på Lena. Q reagerar på att Lena tycker att Q skulle vara skum om ferrari visar sig vara copycat, men om nu inte Q tror ferrari är en vinkande copycat så finns det kanske ingen anledning för Q att ta så hårt på det? Fast mitt resonemang skulle kunna vara färgat av att jag var misstänksam mot Q redan innan leken. :cautious:

ja jag är vaken mitt i natten O_o as usual.. ( och min soon-to-be tonåring har slocknat medans 8-åringen är som ett kvicksilver - ja herregud- dessa barn!!:heart )
Här reagerar jag på på på... mycket O_o ( men lugn bara lugn- läs vad jag skriver först :p )
först och främst: jag är misstänkt pga att jag följer ferraris röst på LenaH ?
och det där med att jag tog "så hårt" på att om ferrari skulle vara copycat så finns det ju en sida av det som du inte verkar ta med i beräkningen?
att om det vore "sant" (= dvs visa sig att ferrari var copycat någonstans i leken ) så riktar det ju ögonen på mig ganska obönhörligen:confused: såsom varande ulv i detta resonemanget .. eh -gillar inte att bli utpekad så där att om någon gör si -så måste det vara så - sådär :mad: (ergo OM nu LenaH visat sig vara ulv så en helt rimlig iakttagelse och reaktion- tycker jag då:crazy: )
Att ha bidragit till att LenaH lynchades idag ( för det gjorde jag ju uppenbarligen !!) är inget jag är stolt över ...:crazy: men samtidigt så fanns det Ferrari , Habina och bollen__ att välja på som hade 2 röster redan- ingen av dessa kunde jag hitta något på som jag kunde tro att de var mer suspekta än just LenaH idag .Jag själv hade en röst på mig så jag övervägde noga vad som kunde hända i perspektivet så jag rentav lynchades - ytterligare en faktor att ta hänsyn till:)

och jag fattar definitivt att du inte tror mig (:cool: ) och de facto så ger det mig en bättre känsla av dig totalt att du inte bara "köper" det som verkar givet :) och jag vet ju att du har ett knivskarpt tänkande :) så bara fortsätt med det ( om nu det hjälpte.....:angel: )

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 401
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 576
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
21 769
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
29 936
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar