Ponnyakuten (Ulvspel)

Jag kommer inte längre i mina tankar än att jag tänker hålla ögonen på Q och Ferrari pga deras röster på LenaH. Sedan tänker jag hålla ögonen på er andra också, för alla är misstänkta av mig just nu. :cautious:
och ja där blir det intressant att du vill hålla just oss två som intressanta - och jag veeet att du är på GHS nu - men för mig sticker det ut att du pekar ut mig och ferrari "in person" sas och resten är lite lagom alla "misstänkta" :confused:
eller är du bara så där typiskt Habina-ish O_o

Soft kitty till en häst/ponny?

Soft pony
warm pony
big big ball of fur (speciellt på våren)
Happy pony
sleepy pony
loves (his/hers) owner
:D:D
kanske kan funka?
alltså..
antingen är jag så himla stenålders skitgammal:
men
vad är det där för sång O_o

jag har för mina barn sjungit
blinka lilla stjärna där
Nu i ro...
sov du lilla videung
I Natt jag drömde något som...
Sov lilla Totte...

julsånger ( ja o helga natt och blänk över sjö och strand - hur snyggt det " låtit" tja I rest my case:angel: :p )
my point here - man väljer väl den låt man själv KAN och kan förmedla som att man är trygg i :confused::confused:

så antingen fattar jag ingenting ( obs så kan det vara!!)
men eh- vadå??????:cool:

ja jag är vaken mitt i natten O_o as usual.. ( och min soon-to-be tonåring har slocknat medans 8-åringen är som ett kvicksilver - ja herregud- dessa barn!!:heart )
Här reagerar jag på på på... mycket O_o ( men lugn bara lugn- läs vad jag skriver först :p )
först och främst: jag är misstänkt pga att jag följer ferraris röst på LenaH ?
och det där med att jag tog "så hårt" på att om ferrari skulle vara copycat så finns det ju en sida av det som du inte verkar ta med i beräkningen?
att om det vore "sant" (= dvs visa sig att ferrari var copycat någonstans i leken ) så riktar det ju ögonen på mig ganska obönhörligen:confused: såsom varande ulv i detta resonemanget .. eh -gillar inte att bli utpekad så där att om någon gör si -så måste det vara så - sådär :mad: (ergo OM nu LenaH visat sig vara ulv så en helt rimlig iakttagelse och reaktion- tycker jag då:crazy: )
Att ha bidragit till att LenaH lynchades idag ( för det gjorde jag ju uppenbarligen !!) är inget jag är stolt över ...:crazy: men samtidigt så fanns det Ferrari , Habina och bollen__ att välja på som hade 2 röster redan- ingen av dessa kunde jag hitta något på som jag kunde tro att de var mer suspekta än just LenaH idag .Jag själv hade en röst på mig så jag övervägde noga vad som kunde hända i perspektivet så jag rentav lynchades - ytterligare en faktor att ta hänsyn till:)

och jag fattar definitivt att du inte tror mig (:cool: ) och de facto så ger det mig en bättre känsla av dig totalt att du inte bara "köper" det som verkar givet :) och jag vet ju att du har ett knivskarpt tänkande :) så bara fortsätt med det ( om nu det hjälpte.....:angel: )
Jag funderar på vad du menar med att du noga övervägde ett scenario där du kunde bli lynchad pga att du hade en röst på dig. Hur tänkte du där? När du kom in i leken var det du och bumpo som inte hade röstat. Bumpo hade inte visat sig i leken på hela dagen. Du hade en röst. Inför röstningen gen igår fanns inga möjligheter att röster skulle fifflas med (tänker förhäxning) och det finns inga dolda röster. Vart såg du risken att du skulle åka ut? Enda möjligheten som jag ser det är att du skulle röstat på dig själv.

Som vanligt är det svårt att utläsa något från första röstningen. Jag reagerar inte så mycket på Quarter som många av er andra gör, men det beror ju på att jag vet min egna roll. Och oftast så hör det inte till vanligheterna att en ulv sticker ut näsan så mycket och lägger en andra-röst så i sista sticket på en god första DL. Dumt att hamna i strålkastaren menar jag.

Jag övervägde själv ett par gånger att byta person att lägga röst på för att själv sitta säkert, men det kändes ännu värre än att faktiskt själv åka ut, att lägga den enda tredjerösten på någon och så skulle den personen kanske ha en viktig roll. Tur i oturen så var Lena bara en bybo, och dessutom så gör hon säkert mycket nytta i goda lyan.

och ja där blir det intressant att du vill hålla just oss två som intressanta - och jag veeet att du är på GHS nu - men för mig sticker det ut att du pekar ut mig och ferrari "in person" sas och resten är lite lagom alla "misstänkta" :confused:
eller är du bara så där typiskt Habina-ish O_o

Jag lovar att ni allihopa är precis lika misstänkta. :p Men ni två röstade ändå ut en vi vet är god, därför ville jag lyfta det. Vi vet ju inte om alla andra som fick två röster på sig är goda (jag vet ju min roll, men du förstår resonemanget hoppas jag), så tills dess famlar jag i blindo. Med typ allt iof. :rofl:

Tre stycken som har funderingar runt copycaten, @hemlig vet jag har fel :p men de andra vet jag inte? Eller kan det vara så att de själva försöker få kontakt med lyan/copycaten? Det ligger ju nära till hands att misstänka LenaH eftersom hon enbart är med för att bli känd och det brukar vara ett genomgående tema för kanal 3... :cautious:
Men samtidigt tycker jag att hennes fundering känns rätt intressant även om Ferrari faktiskt även hade skrivit om western i anmälningstråden...

Nu har jag bara läst en gång och kan ha missat saker, men jag såg inte att Snurrfian reflekterade över Ferrari som copycat. Fast att det var nämnt (av Lena?) innan Snurrfian la sin röst.
Fast det gjorde jag ju? O_o Läser du slarvigt eller försöker du kasta misstankar?

alltså..
men

blinka lilla stjärna där
Nu i ro...
sov du lilla videung
Sov lilla Totte...

julsånger ( ja o helga natt och blänk över sjö och strand - hur snyggt det " låtit" tja I rest my case:angel: :p )
my point here - man väljer väl den låt man själv KAN och kan förmedla som att man är trygg i :confused::confused:

Har du missat den bästa serien av alla? :eek:

Att ha bidragit till att LenaH lynchades idag ( för det gjorde jag ju uppenbarligen !!) är inget jag är stolt över ...:crazy: men samtidigt så fanns det Ferrari , Habina och bollen__ att välja på som hade 2 röster redan- ingen av dessa kunde jag hitta något på som jag kunde tro att de var mer suspekta än just LenaH idag .Jag själv hade en röst på mig så jag övervägde noga vad som kunde hända i perspektivet så jag rentav lynchades - ytterligare en faktor att ta hänsyn till:)
Jag undrar precis som Klara hur du tänkte att du själv låg i farozonen?

Jag funderar på vad du menar med att du noga övervägde ett scenario där du kunde bli lynchad pga att du hade en röst på dig. Hur tänkte du där? När du kom in i leken var det du och bumpo som inte hade röstat. Bumpo hade inte visat sig i leken på hela dagen. Du hade en röst. Inför röstningen gen igår fanns inga möjligheter att röster skulle fifflas med (tänker förhäxning) och det finns inga dolda röster. Vart såg du risken att du skulle åka ut? Enda möjligheten som jag ser det är att du skulle röstat på dig själv.

Jag funderar lite på varför ingen av de som fått röster på sig igår försökte rädda sig själv. Personligen hade jag starkt övervägt att lägga en.

När man sen ser på röstlistan

Röster
13:45 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18.11 Derring-Do röstar på Snurrfian
19:17 Habina röstar på blacksmithfarm
19:53 Ferrari röstar på LenaH
19:59 hemlig röstar på Derring_Do
20:07 EmmaN röstar på ferrari
20:42 Hedinn röstar på quarter4ever
20:50 Snurrfian röstar på caisaLundblad
20:50 Caisa röstar på bollen__
20:51 röstar LenaH på Ferrari
20:54 Klara röstar på bollen__
20:55 bollen__ röstar på Habina
20:57 Lobelia röstar på habina
21:30 Q röstar på LenaH

Habina: 2
Bollen:2
ferrari: 2

LenaH: 2

hemlig 1
Snurrfian 1
bsf: 1
Derring-Do: 1
Quarter4ever:1
Caisa: 1

Edit

Postade för tidigt.

Jag ser här att vi har fyra med 2 röster, noterbart är också att Q som missat DL många gånger missat DL postar sista sekunden. Varför ta risken kan man fråga sig.

Teoretisk så kan flera ulvar ( kanske 2) varit uppe för lynch och Q lagt en röst på ytterligare en för att chansa på lotten, vad säger du om den teorin? Inte så sannolik men mer sannolik att någon trots uppdaterade röstlistor lyckats få en extra röst. Det är lätt att missa röster men att hitta extra är mer ovanligt. Vad säger du om den teorin @Habina?

Lite avis på ghs ;)

Teoretisk så kan flera ulvar ( kanske 2) varit uppe för lynch och Q lagt en röst på ytterligare en för att chansa på lotten, vad säger du om den teorin? Inte så sannolik men mer sannolik att någon trots uppdaterade röstlistor lyckats få en extra röst. Det är lätt att missa röster men att hitta extra är mer ovanligt. Vad säger du om den teorin @Habina?

Lite avis på ghs ;)

Du menar att Q är ulv och roar sig med alibi? Eller? Fan, jag är så trög, det börjar bli legitimt för ulvarna att käka mig... :rofl:

Om man spinner vidare på tanken om copycat-ulv par som röstat på samma så lär ju knappast LenaH ingå i ett sådant, vilket lämnar tre möjligheter.
- Klara hävdar att hon inte hunnit se Caisas röst innan hon la sin, och med fyra minuter mellan är det väl fullt möjligt.
- Lobelias röstinlägg kom bara två minuter efter bollens och är dessutom hyfsat långt med flera citat, så kanske inte så troligt att hon hunnit skriva det efter bollens röst. Dock ett intressant sammanträffande att Lobelia nominerat bollen.
- Qs röst är intressant, hon dementerar att hon trots nomineringen skulle ha något samhöre med ferrari, men väljer ändå att följa ferraris röst på Lena. Q reagerar på att Lena tycker att Q skulle vara skum om ferrari visar sig vara copycat, men om nu inte Q tror ferrari är en vinkande copycat så finns det kanske ingen anledning för Q att ta så hårt på det? Fast mitt resonemang skulle kunna vara färgat av att jag var misstänksam mot Q redan innan leken. :cautious:

Man skulle också kunna tänka sig att copycaten valt att följa "sin" ulv i nomineringen, vilket ger möjligheterna Bsf-Klara, Jag-Snurrfian och Habina-EmmaN, och i den samlingen kan jag iallafall stryka mig, de andra vet jag inte.

Alternativet att copycaten skulle ha nominerat sin ulv säger mig om möjligt ännu mindre, eftersom den enda som jag skulle kunna undanta som någon som nominerat en jag vet är god är LenaH, och hon är ju redan bevisad god. :banghead:

Summa summarum så kommer jag inte fram till så mycket, jag är lite misstänksam mot Q men jag vet inte hur mycket det beror på att jag vill misstänka Q. :o

Jag har tänkt många liknande tankar som du i detta inlägg, gällande det fetade var det precis den tanken som fick mig att fundera på om jag borde ändra röst då klara (i den teorin) var huvudmisstänkt (du verkade tänka vettigt tidigare, EmmaN ville jag inte rösta på med den teorin då jag nominerat Habina och inte ville tro att hon var ond i det läget, så det lämnade bsf/klara. Vill inte rösta på någon för vad nån annan gjort så det lämnade Klara) :p Men det var en så lösryckt tanke just då att det inte kändes lönt att ändra röst för.

Det finns också möjligheten att copycat:en inte försökt visa sig för "sin" ulv än (alla letar ju efter hintar från copycat:en så möjligt är såklart att den ligger lågt så länge), eller att den röstade på den i lynchen... :angel: (Fast kanske inte så troligt när rösterna var så spridda, lite väl riskabelt) :p

Lite avis på ghs ;)

Jag tänkte i de banorna också, att det är en möjlighet. Det hade sett värre ut om hon lagt en tredjeröst på någon som visade sig vara god än om hon "råkade" lägga upp en för lottning... Men om hon hade suttit i lyan, hade det inte varit smartare att inte dra blickarna till sig alls och lägga en uddaröst någon annanstans om nu flera kollegor var uppe för lottning? Eller vad tror du?
Det kan ju också vara så att någon av de övriga med 2 röster är ulv (vem var först med att få 2 röster på sig, t.ex? Tvåa?) och någon helt annan potentiell ulv lade en andraröst på någon för att få upp till lottning/få med sig någon god/etc.

Det finns så många möjliga scenarion. :p

Och oftast så hör det inte till vanligheterna att en ulv sticker ut näsan så mycket och lägger en andra-röst så i sista sticket på en god första DL. Dumt att hamna i strålkastaren menar jag.
Samtidigt så är en andraröst i det läget mindre riskfylld tycker jag. Lotten kunde ha fallit annorlunda och någon annan kunde ha åkt ut...

Fast det gjorde jag ju? O_o Läser du slarvigt eller försöker du kasta misstankar?
Ah, ja det gjorde du. Läste ikapp leken lite för snabbt...

Jag undrar precis som Klara hur du tänkte att du själv låg i farozonen?
Alltså jag hade en röst. ingen annan hade mer än två röster, så om någon annan lagt en till röst på mig så hade jag ju legat lika med de andra som hade två?
samt att om någon annan som hade två röster hade kunnat ändra till mig så vips i sista sekunden hade jag rykt ?
Är det bara jag som tänker så? och vill ha koll och därför ser till att rösta sent ? :confused: Sedan kom jag mycket sent in i leken igår kväll så hade inte helt koll på tongångarna igår men uppfattade som att det fanns lite spridda misstankar mot mig igår, varför det kändes som rätt angeläget att ha koll in i det sista....

Alltså jag hade en röst. ingen annan hade mer än två röster, så om någon annan lagt en till röst på mig så hade jag ju legat lika med de andra som hade två?
samt att om någon annan som hade två röster hade kunnat ändra till mig så vips i sista sekunden hade jag rykt ?
Är det bara jag som tänker så? och vill ha koll och därför ser till att rösta sent ? :confused: Sedan kom jag mycket sent in i leken igår kväll så hade inte helt koll på tongångarna igår men uppfattade som att det fanns lite spridda misstankar mot mig igår, varför det kändes som rätt angeläget att ha koll in i det sista....
Fast om alla röstar sent för att ha koll så kommer ingen att ha koll. (:p)
Däremot kan man ju ändra sin röst vid behov...

alltså..
men

blinka lilla stjärna där
Nu i ro...
sov du lilla videung
Sov lilla Totte...

Och förlåt, men det är lite misstänkt att du inte känner till Soft kitty. :cautious: :p

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 408
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 579
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
22 188
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
30 027
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar