Ponnyakuten (Ulvspel)

Fast om alla röstar sent för att ha koll så kommer ingen att ha koll. (:p)
Däremot kan man ju ändra sin röst vid behov...
absolut ! Men som sagt just igår var jag upptagen med annat så hade inte möjligheten att lägga rösten så mycket tidigare än jag gjorde :)
och jag har ju annars en ny vana att iaf lägga lite tidigare röster än denna i de senaste lekarna..

Och förlåt, men det är lite misstänkt att du inte känner till Soft kitty. :cautious: :p
Haha, jag som ser många serier har aldrig fastnat för just big bang theori ;) Ser dessutom sedan några år inte på TV heller när det gäller serier utan ser hela säsonger på datorn Visst jag har sett ett och annat avsnitt av serien men har ingen större koll på den, och denna sången hade jag ärligt ingen koll på:p

UPPDATERING!

Lobelia tyckte redan första dagen att den där Habina såg skum ut. Vid första briefingen hade stroppen Lady (mycket viktigt!) Mary också varnat för att det fanns information om att TV3 tänkte infiltrera gruppen så att Ponnyakuten 2016 skulle bli ett fiasko. Och Lobelia tänkte inte vara med om något fiasko.

Hon gick faktiskt så långt att hon lite diskret rotade igenom Habinas stallkista i jakt på bevis. Nå, vad var det här då? AJ SOM F…BIIIP! *Svordomar klipps bort i program riktade till barn* En råttfälla! Ej stor dj…BIIIIIIP! (signalen är argare nu) råttfälla! Så stor att hela handen satt fast. Men på råttfällan fanns en logga – TV3!

Habina förpassades raskt in i en polisbil, allt medan Ariel tog tillfället i akt och hoppade in till Tobbes hingstar. Men stackars Lobelia kan inte rida med sin fotbollshand och får tillbringa resten av programmet i stallets fikarum. Där sitter hon och LenaH (som mirakulöst är tillbaka från Tenga - "ön" visade sig vara inspelningsstudio i Upplands Väsby, men efter 14 Tequila shot som "produktionsbolaget" bjöd på fattade inte Lena att de inte var ute och flög i 14 timmar - för det var hon!:p) och bese övriga deltagares kamp i Ponnyakuten.

Lobelia var ficktjuv
Habina var ulv!

DL2 kl 21.30

UPPDATERING!

Lobelia tyckte redan första dagen att den där Habina såg skum ut. Vid första briefingen hade stroppen Lady (mycket viktigt!) Mary också varnat för att det fanns information om att TV3 tänkte infiltrera gruppen så att Ponnyakuten 2016 skulle bli ett fiasko. Och Lobelia tänkte inte vara med om något fiasko.

Hon gick faktiskt så långt att hon lite diskret rotade igenom Habinas stallkista i jakt på bevis. Nå, vad var det här då? AJ SOM F…BIIIP! *Svordomar klipps bort i program riktade till barn* En råttfälla! Ej stor dj…BIIIIIIP! (signalen är argare nu) råttfälla! Så stor att hela handen satt fast. Men på råttfällan fanns en logga – TV3!

Habina förpassades raskt in i en polisbil, allt medan Ariel tog tillfället i akt och hoppade in till Tobbes hingstar. Men stackars Lobelia kan inte rida med sin fotbollshand och får tillbringa resten av programmet i stallets fikarum. Där sitter hon och LenaH (som mirakulöst är tillbaka från Tenga - "ön" visade sig vara inspelningsstudio i Upplands Väsby, men efter 14 Tequila shot som "produktionsbolaget" bjöd på fattade inte Lena att de inte var ute och flög i 14 timmar - för det var hon!:p) och bese övriga deltagares kamp i Ponnyakuten.

Lobelia var ficktjuv
Habina var ulv!

DL2 kl 21.30

Bra jobbat @Lobelia !!:up:

UPPDATERING!

Lobelia var ficktjuv
Habina var ulv!

DL2 kl 21.30
Mitt i prick! :banana:

Jag har suttit och korsjämfört nomineringar och röster en bra stund och blir inte ett dugg klokare. Det jag kommer fram till är:

Ferrari var först ut med två röster. Från EmmaN och LenaH. I och med att vi vet Lenas roll vet vi att det inte finns något samband där.

Därnäst var det bollen__. Caisa och jag röstade där. Eftersom jag vet att jag inte har någon koppling till Caisa och att jag inte heller såg Caisas röst lämnar jag det.

Tredje var Habina. Bollen__ och Lobelia. Dessa röster kom väldigt tätt så det är inte säkert att Lobelia sett bollens röst. Det finns ytterligare en koppling där, Lobelia nominerade bollen__. Nu visar det sig att Lobelia var ficktjuven och Habina ulv. Behöver inte fundera så mycket mer här. :D Bra jobbat @Lobelia :up:

Sist var LenaH som fick röster av Ferrari och Q. Ferarri nominerade dessutom Q. Kan det vara en ulv små signalerar att hon uppfattat en ev vink från copycaten (nomineringen) genom att rösta på samma som henne?

Som sagt. Jag vet inte om något av det här betyder någonting. Men det här är vad jag funderat över så här långt.

Habina var ulv. Hon nominerade Caisa och röstade på Bsf. Jag får fundera på eventuella betydelser av det längre fram, just nu väntar min häst på mig.

Okej...
Habinas nominering ger inget då hon nominerade Lobelia som vi vet var god.
Hon röstar på mig, vilket inte säger mig mycket heller, när hon la rösten kändes det som en "förstadagshämndröst" som hon la för att det var en teori hon fick till.

Q's sena röst reagerar jag trots allt på. För en tanke slog mig.
Vi vet ju att habina var ulv. Q's röst kanske var menad att ge henne bättre odds i lottning utan att Q skulle hamna alltför risigt till? Om Q ex. gett någon en tredjeröst och denne var god så hade det ju stuckit ut. Nu gjorde det inte det och hade inte gjort det om det inte vore för att Habina blev käkad...
Stämmer det så borde bollen__ och ferrari också vara goda - eller så valde de att chansa fast fler kollegor skulle hamnat i lottning?

Uppdaterar listorna med mer färg:

Nomineringar
13:45 Blacksmithfarm nominerar Hedinn
15.25 Caisa nominerar Habina
16.51 Derring-Do nominerar Klara
17.59 bollen__ nominerar Snurrfian
18:52 Snurrfian nominera Klara.
19:17 Habina nominerar Lobelia
19:42 EmmaN nominerar Lobelia
19:43 Ferrari nominerar Quarter4Ever
19:51 LenaH nominerar Derring-Do
20:18 Lobelia nominerar bollen__
20:42 Hedinn nominerar EmmaN
20:53 hemlig nominerar Ferrari
20:54 Klara nominerar Hedinn
21:16 quarter4ever nominerar Blacksmithfarm

Röster
13:45 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18.11 Derring-Do röstar på Snurrfian
19:17 Habina röstar på blacksmithfarm
19:53 Ferrari röstar på LenaH
19:59 hemlig röstar på Derring_Do
20:07 EmmaN röstar på ferrari
20:42 Hedinn röstar på quarter4ever
20:50 Snurrfian röstar på caisaLundblad
20:50 Caisa röstar på bollen__
20:51 LenaH röstar på Ferrari
20:54 Klara röstar på bollen__
20:55 bollen__ röstar på Habina
20:57 Lobelia röstar på habina
21:30 quarter4ever röstar på LenaH

Okej...
Habinas nominering ger inget då hon nominerade Lobelia som vi vet var god.
Hon röstar på mig, vilket inte säger mig mycket heller, när hon la rösten kändes det som en "förstadagshämndröst" som hon la för att det var en teori hon fick till.

Q's sena röst reagerar jag trots allt på. För en tanke slog mig.
Vi vet ju att habina var ulv. Q's röst kanske var menad att ge henne bättre odds i lottning utan att Q skulle hamna alltför risigt till? Om Q ex. gett någon en tredjeröst och denne var god så hade det ju stuckit ut. Nu gjorde det inte det och hade inte gjort det om det inte vore för att Habina blev käkad...
Stämmer det så borde bollen__ och ferrari också vara goda - eller så valde de att chansa fast fler kollegor skulle hamnat i lottning?

Hur menar du att hon "förstadagshämndröstade" på dig när du röstade på hemlig?

färglägger listan ...

13:45 Blacksmithfarm nominerar Hedinn
15.25 Caisa nominerar Habina
16.51 Derring-Do nominerar Klara
17.59 bollen__ nominerar Snurrfian
18:52 Snurrfian nominera Klara.
19:17 Habina nominerar Lobelia

19:42 EmmaN nominerar Lobelia
19:43 Ferrari nominerar Quarter4Ever
19:51
LenaH nominerar Derring-Do
20:18 Lobelia nominerar bollen__
20:42 Hedinn nominerar EmmaN
20:53 hemlig nominerar Ferrari
20:54 Klara nominerar Hedinn
21:16 Q nominerar bsf

Röster
13:45 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18.11 Derring-Do röstar på Snurrfian
19:17 Habina röstar på blacksmithfarm
19:53 Ferrari röstar på LenaH
19:59 hemlig röstar på Derring_Do
20:07 EmmaN röstar på ferrari
20:42 Hedinn röstar på quarter4ever
20:50 Snurrfian röstar på caisaLundblad
20:50 Caisa röstar på bollen__
20:51 LenaH röstar på Ferrari
20:54 Klara röstar på bollen__
20:55 bollen__ röstar på Habina
20:57 Lobelia röstar på habina
21:30 Q röstar på LenaH

LenaH lynchas (bybo)
Habina käkas (ulv) av
Lobelia som var ficktjuv

UPPDATERING!

Lobelia var ficktjuv
Habina var ulv!

DL2 kl 21.30
Ska använda Ariel och hennes avkomma till frihetsdressyr :love::love:

@Blacksmithfarm Och NÅGONTING ger ju Habinas nominering på Lobelia, vi vet att minst en ulv lade en relativt tidig nominering på en god. Betyder det att lyan inte aktivt försökte få tag på förhäxningen? Eller ville de röra till det för en god? Eller trodde Habina att Lobelia kunde vara copycat?

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 408
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 579
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
22 188
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
30 027
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar