Ponnyakuten (Ulvspel)

Jag passar väl på att lägga en nominering jag med:
Derring-Do nominerar Klara
För hon behöver hel klart hitta ett sätt att bota sin stackars förvirrade ponny/häst/flodhäst, och en förhäxning kanske funkar :idea:

Kära Ponnyakuten!

Jag har en serie problem med min ponny. Det största och ursprungligaste problemet är att han är född i fel kropp. Han är ett russ med alla dess påhitt och idéer instoppad i ett halvblods kropp (dessutom 17 år i år så man tycker han borde hunnit bli vuxen, men ack...). Detta leder till att man har orimliga förväntningar på hur han ska uppföra och bete sig. Han finner det fullt naturligt att bocka i galoppen, se osynliga monster och lejon som han måste skygga för (eller kasta sig runt och springa så fort han kan åt andra hållet) och trippa på tå vid inbillade ljud. I brist på andra faror kan den egna skuggan absolut fungera som substitut.

Andra konsekvenser som identitetsförvirringen leder till är att han emellanåt (minst en gång per dag) inbillar sig att det är flodhäst han är. Detta ger en matte som svär över att han har lera överallt, framförallt i öronen. Att han inte tillåter nämnda matte att borsta öronen gör inte matte gladare. Matten är känd för att stå och muttra saker i stil med "Om du inte tycker om att få öronen borstade ska du ta mig fan inte envisas att gnugga dom i leran".

Han har också ett svårt morotsmissbruk vilket bland annat visar sig genom att han vägrar ta bettet om inte matten har en morotsbit i handen.

För att göra matten glad brukar han emellanåt gnägga åt henne när hon kommer eller går samt slicka henne i hela ansiktet när han är på riktigt kärvänligt humör. Han tycker heller inte om att hoppa med ryttare på ryggen, en egenskap som matten uppskattar till fullo.

Hoppas på god hjälp.

//Flodhästmatten

DL1

Nomineringar
13:45 Blacksmithfarm nominerar Hedinn
15.25 Caisa nominerar Habina
16.51 Derring-Do nominerar Klara

Hedinn 1
Habina 1
Klara 1

Röster
13:45 Blacksmithfarm röstar på hemlig

hemlig 1

@Blacksmithfarm - visste att den där bilden skulle få nån att anta att jag är ulv så funderade länge om jag skulle välja den eller ej.

Har varit och shoppat, bla hade hööks rabatt på sitt hundsortiment :D Sambon valde tom en longerlina till hunden, bättre hålla i än en spårlina :laugh:
Tillägg: Inte hemma än så dröjer ett par timmar till innan jag nominerar och röstar.

Hej Ponnyakuten
Som jag har skrivit tidigare så kan jag helt enkelt inte hitta min ponny, helt puts väck... :( Min hund verkar däremot försöka få mig att förstå att jag inte behöver någon ponny och det räcker med honom på skogsritter men det känns som om det saknar något, min andning blir väldigt tung när jag försöker galoppera längre än några hundra meter, travar går en aning bättre och skritta fungerar utmärkt men jag saknar de där härliga skogsgalopperna :cry: Jag börjar fundera på om min huligan till hund kan ha något med att göra med min ponnys försvinnande? :confused: Min hund hävdade att det var ett farligt monster han drev tills skogs men nu börjar jag undra om min hund har lurat mig? Men kan en sån här sötnos verkligen vara så ond?
temporary-image1458814935355_56f3bfdd2a6b221bb3250036.jpg

Han kan dessutom sitta vackert på en stubbe!
temporary-image1458814967891_56f3bffd2a6b221b98dd8b4a.jpg

Snälla Ponnyakuten, hjälp mig att hitta min ponny! :cry:
Med vänlig hälsning
Snurrfian
Passar på medans valp sover och jag har nät!
bollen__ nominerar Snurrfian
Måste vara jobbigt att inte hitta sin ponny. Tycket att hon kan behöva lite extra hjälp så hon får fatt i ponnyn!

Nuuu så har jag kommit av tåget (glömde av att jag ibland blir väldigt åksjuk och brukar ta åksjuketeblett, blev såklart väldigt åksjuk...), fikat med mor och far och låtit deras massagestol bearbeta mina knutar lite. Nuuuu ska jag gå igenom leken! :D

Klara: Frågar lite om hur copycat:en fungerar, samt definitionen av förhäxning. Näst flest inlägg såhär långt (14 ) varav ett deltagarbrev. Har problem med att hennes russ fötts in i ett halvblods kropp. Det verkar också leda till att ponnyn tror den är en flodhäst. Ponnyn har också morotsmissbruk, och matte enable:ar honom genom att tillgodose honom med morötter i utbyte mot att han tar bettet... :cautious: Tycker markbommar är lagom höga hinder.
Antyder att Habina kommer fuska, tror jag? Vem är paow? O_o

Ferrari meddelade att hon skulle börja knåpa på ett deltagarbrev igår och har därefter inte synts till.

Hemlig har 6 inlägg varav ett är deltagarbrev. Har problem med att köra in sin ponny som börjar hoppa och studsa när den mutas med morötter. Ser ut att kunna lite oroväckande konster. :nailbiting: Men den är ju gul i alla fall! :up:

Derring-do har 8 inlägg varav ett är deltagarbrev. Hennes häst (inte ponny? :confused: ) har damp samt är intensiv oavsett humör. Den bitar och sparkar som ett sätt att kommunicera låter det som. Tycker det BSF sa om stridstränade ponnier inte nödvändigtvis behöver vara dåligt, om de tränats för att döda Zombier. :up: Menar i försvar till Snurrfians ifrågasättning att det ju går att få dem att klubba ner ulvar sen när de är färdigtränade.
Teoriar om mitt OT som jag glömde färga :D, säger själv det är långsökt. Tycker Snurrfian borde ha uppskattat att bli tipsad om stridsträning för ponnier så de slår ner onda om hon varit god. Tycker det är skumt (med glimten i ögat) att Q är inaktiv. (#116)
Nominerar Klara då hon tror en förhäxning kan hjälpa henne bota hennes förvirrade häst/ponny/flodhäst.

Hedinn är initialt inte så förvirrad som hon trodde att hon skulle vara. 4 inlägg vara ett deltagarbrev. Hennes ponny bedriver kast-med-ny-matte efter att dennes enhörningshorn ramlat av. Besviken över att ponnyn inte är sälv-rengörande.

Habina blev initialt rejält snurrig av rollistan. 11 inlägg varav ett deltagarbrev. Hon har 2 identiska hästar (inte ponnys? :confused: ), den ena kastar pallar och den andra vill hoppa högre än hon vågar. Som min nominering antyder sympatiserar jag med pållen som inte får hoppa de höjder hon vill! Tycker spontant 5 onda känns rimligt men är osäker eftersom specialroller kan ställa till det, nämner copycat:en, men kör på "en ond i taget". Misstänker Paddi. Haft smeknamnet Överste Hati.

LenaH meddelade kort igår att hon skulle återkomma idag. Inget deltagarbrev än alltså. 1 inlägg.

EmmaN har 7 inlägg varav ett är deltagarbrev. Hennes ponny har fått höallergi och efter en diet på bara morötter (jag hade bett om åsikt från annan veterinär tror jag angående dieten...) tror den nu att den är en kanin. Jag kan förstå att det är ett problem.Funderar kring rollfördelningen, misstar antalet totala spelare.

Q frågar om när den som blivit tjuvad för veta det (frågar om fler saker i början men jag hoppar över en del inlägg som kan/troligen kan ha skrivits innan roller delats ut). Har flest inlägg på 19 st, ett är deltagarbrev. Har problem med sin ponny som är mörkrädd. Q sjunger för sin ponny men det verkar inte hjälpa, möjligen pga fel text (tips: jag ändrar låttexterna så de passar min pålle! :up:). Ponnyn brukar också försöka stå på händer (låter lite udda med en ponny som har händer dock... :confused:)
Lyfter fram att det inte nödvändigtvis behöver vara en bra grej att vinna förhäxningen. Som jag förstår det troligen mer fördel för en ulv än en god (inlägg #92 ).
Vill vänta med att nominera och rösta tills alla varit inne och presenterat sig.

Bollen__ har 2 inlägg varav ett deltagarbrev. Har problem med en ponny som är svår att sitta på, krympt i tvätten samt förökar sig. Jag tycker ponnyn ser misstänkt ulvig ut... samt en smula besatt? :nailbiting: I hennes andra inlägg undrar hon om Q försöker få oss utmattade med sitt långa deltagarbrev.

BSF har 10 inlägg varav ett deltagarbrev. Har problem med att hennes ponny inte slappnar av och njuter utan bara arbetar hela tiden. Ponnyn går heller inte att muta och verkar ha problem med en något för stor libido i förhållande till vad han kan prestera... :D
Lyfter med Q fram lite möjliga scenarion kring förhäxningsvinsten.
Gör en sammanställning på deltagarbreven som kommit under dagen, tycker de som verkar ha stridstränade ponnier är potentiella nästlare.
Nominerar Hedinn, tror Enok bara missförstått heddan.
Röstar på Hemlig då dennes ponny tycks kunna kampsport och då kanske försöker skrämma bort övriga ponnier från programmet. (#113)

Lobelia tycker rollerna är krångliga och har en praktisk fråga till LL om hur det går om man får paket fast man inte är inloggad mellan DLs. Inget däröver och inget deltagarbrev än.

Snurrfian har inte kört vilse! Har 3 inlägg varav ett deltagarbrev. Hon har problem med att hon tappat bort sin ponny, Möjligen att hunden jagat iväg den! Hon tycks umgås med ulvliknande djur i alla fall, som hon själv misstänker kanske är ond. :eek: Tycker derring-dos klipp med zombidödar-tränad häst är skumt.

JÄTTEJOBBIGT när ni skriver nya inlägg medan jag sammanfattar, gör inte så. :mad: ;) Så ber om ursäkt om något inläggstal blev tokigt!
Jag tror jag fått med nåt om alla, om inte har de nog bara skrivit något i det som skrevs innan rollerna kom ut. Tror jag. :D

Hej Ponnyakuten.

Jag har ett stort problem med min ponny och det är att vi har olika åsikter om det här med personlig hygien. Jag anser mig inte som petig på det området men ponnyn min går mig på nerverna. Det går väl an sommartid då det inte finns riktiga lerbad att tillgå.
LrMobile2403-2016-083164935548783406.jpeg

Men den uslingen passar på att ta ett sandbad även när hon är nybadad, stylad,friserad och har fått en fräsch doft.

Och om det finns lerbad att tillgå, ja då är det lerinpackning som gäller för "damen".

bild3.png

Snälla ponnyakuten det här är verkligen akut, jag behöver verkligen hjälp att få min "prinsessa" att bli den prinsessa jag vet att hon är innerst inne. Ja mycket långt inne.

Nu måste jag rösta eftersom jag nog inte kommer kunna komma in mer förrän sent ikväll. Tyvärr har ingen av mina "huvudmisstänkta" (läs: de jag lyckats fabricera någon sorts teori mot) kommit med så mycket nytt, så jag blir inte klokare.
Hur gärna jag än vill rösta på Q, så känns det dumt att göra det för att hon har gäster, och teorin mot Caisa är ju minst sagt långsökt. Det lämnar Snurrfian, och jag har ju inte precis mycket att gå på där heller, men jag tycker ändå att hennes sätt att vrida mina goda tips till något skumt liknar något en ond Snurrfian brukar göra. (Fast hon kanske gör så som god också? :o (Är hon någonsin god? :rofl:)) Nåväl, i brist på bättre:
Derring-Do röstar på Snurrfian

DL1

Nomineringar
17.59 bollen__ nominerar Snurrfian

Hedinn 1
Habina 1
Klara 1
Snurrfian 1

Röster
18.11 Derring-Do röstar på Snurrfian

hemlig 1
Snurrfian 1

Då får man vänta med att använda paketet.

Skillnaden mellan brevbärare i den här leken och hur brevbäraren brukar funka (även om variationer säkert förekommer) är bara att det är goda lyan som har brevbärarrollen. Annars delas paketen ut vid dag-DL och används under natten. Då det är så långt mellan DL och natt-DL (12,5 timmar) brukar det sällan behövas att paketet flyttas fram till nästa natt.

KL

Fråga om färg: vill ni att LLs ska använda avvikande färg och ska vi i så fall bestämma en så att det blir tydligt? Egentligen är det lite udda att LL skriver information om leken med OT-färg slår det mig. OT-färg ska ju vara för det som är OT. Vi skulle kanske synka det lite och ha en OT-färg och en LL-färg?
Alltså jag sover på nätterna så inte har jag 12,5 timmar på mig ;)

Och ja, LL bör använda avvikande färg, mycket lättare att hitta inläggen då. Gärna samma hela tiden.

Tillbaka vid en dator igen! :D Om jag ska börja titta på nomineringar så tycker jag att det finns många med intressanta problem men jag tror att @Klara behöver mest hjälp med sin flodhäst, det kan inte vara så bra om ens häst tror att den är en flodhäst med tanke på att flodhästar dödar flest människor... :nailbiting:Snurrfian nominera Klara.
Nu ska jag sätta mig och försöka leta efter ulvarna också, noterar att Derring-doo visste tyckte att anfall var bästa försvar och jag kan inte låta bli att fundera på om det var en öm tå? Med tanke på att jag faktiskt skrev att jag inte visste om det gjorde henne ond eller god men hon bara verkar ha läst ond... :cautious:

Nuuu så har jag kommit av tåget (glömde av att jag ibland blir väldigt åksjuk och brukar ta åksjuketeblett, blev såklart väldigt åksjuk...), fikat med mor och far och låtit deras massagestol bearbeta mina knutar lite. Nuuuu ska jag gå igenom leken! :D

Klara: Frågar lite om hur copycat:en fungerar, samt definitionen av förhäxning. Näst flest inlägg såhär långt (14 ) varav ett deltagarbrev. Har problem med att hennes russ fötts in i ett halvblods kropp. Det verkar också leda till att ponnyn tror den är en flodhäst. Ponnyn har också morotsmissbruk, och matte enable:ar honom genom att tillgodose honom med morötter i utbyte mot att han tar bettet... :cautious: Tycker markbommar är lagom höga hinder.
Antyder att Habina kommer fuska, tror jag? Vem är paow? O_o

Ferrari meddelade att hon skulle börja knåpa på ett deltagarbrev igår och har därefter inte synts till.

Hemlig har 6 inlägg varav ett är deltagarbrev. Har problem med att köra in sin ponny som börjar hoppa och studsa när den mutas med morötter. Ser ut att kunna lite oroväckande konster. :nailbiting: Men den är ju gul i alla fall! :up:

Derring-do har 8 inlägg varav ett är deltagarbrev. Hennes häst (inte ponny? :confused: ) har damp samt är intensiv oavsett humör. Den bitar och sparkar som ett sätt att kommunicera låter det som. Tycker det BSF sa om stridstränade ponnier inte nödvändigtvis behöver vara dåligt, om de tränats för att döda Zombier. :up: Menar i försvar till Snurrfians ifrågasättning att det ju går att få dem att klubba ner ulvar sen när de är färdigtränade.
Teoriar om mitt OT som jag glömde färga :D, säger själv det är långsökt. Tycker Snurrfian borde ha uppskattat att bli tipsad om stridsträning för ponnier så de slår ner onda om hon varit god. Tycker det är skumt (med glimten i ögat) att Q är inaktiv. (#116)
Nominerar Klara då hon tror en förhäxning kan hjälpa henne bota hennes förvirrade häst/ponny/flodhäst.

Hedinn är initialt inte så förvirrad som hon trodde att hon skulle vara. 4 inlägg vara ett deltagarbrev. Hennes ponny bedriver kast-med-ny-matte efter att dennes enhörningshorn ramlat av. Besviken över att ponnyn inte är sälv-rengörande.

Habina blev initialt rejält snurrig av rollistan. 11 inlägg varav ett deltagarbrev. Hon har 2 identiska hästar (inte ponnys? :confused: ), den ena kastar pallar och den andra vill hoppa högre än hon vågar. Som min nominering antyder sympatiserar jag med pållen som inte får hoppa de höjder hon vill! Tycker spontant 5 onda känns rimligt men är osäker eftersom specialroller kan ställa till det, nämner copycat:en, men kör på "en ond i taget". Misstänker Paddi. Haft smeknamnet Överste Hati.

LenaH meddelade kort igår att hon skulle återkomma idag. Inget deltagarbrev än alltså. 1 inlägg.

EmmaN har 7 inlägg varav ett är deltagarbrev. Hennes ponny har fått höallergi och efter en diet på bara morötter (jag hade bett om åsikt från annan veterinär tror jag angående dieten...) tror den nu att den är en kanin. Jag kan förstå att det är ett problem.Funderar kring rollfördelningen, misstar antalet totala spelare.

Q frågar om när den som blivit tjuvad för veta det (frågar om fler saker i början men jag hoppar över en del inlägg som kan/troligen kan ha skrivits innan roller delats ut). Har flest inlägg på 19 st, ett är deltagarbrev. Har problem med sin ponny som är mörkrädd. Q sjunger för sin ponny men det verkar inte hjälpa, möjligen pga fel text (tips: jag ändrar låttexterna så de passar min pålle! :up:). Ponnyn brukar också försöka stå på händer (låter lite udda med en ponny som har händer dock... :confused:)
Lyfter fram att det inte nödvändigtvis behöver vara en bra grej att vinna förhäxningen. Som jag förstår det troligen mer fördel för en ulv än en god (inlägg #92 ).
Vill vänta med att nominera och rösta tills alla varit inne och presenterat sig.

Bollen__ har 2 inlägg varav ett deltagarbrev. Har problem med en ponny som är svår att sitta på, krympt i tvätten samt förökar sig. Jag tycker ponnyn ser misstänkt ulvig ut... samt en smula besatt? :nailbiting: I hennes andra inlägg undrar hon om Q försöker få oss utmattade med sitt långa deltagarbrev.

BSF har 10 inlägg varav ett deltagarbrev. Har problem med att hennes ponny inte slappnar av och njuter utan bara arbetar hela tiden. Ponnyn går heller inte att muta och verkar ha problem med en något för stor libido i förhållande till vad han kan prestera... :D
Lyfter med Q fram lite möjliga scenarion kring förhäxningsvinsten.
Gör en sammanställning på deltagarbreven som kommit under dagen, tycker de som verkar ha stridstränade ponnier är potentiella nästlare.
Nominerar Hedinn, tror Enok bara missförstått heddan.
Röstar på Hemlig då dennes ponny tycks kunna kampsport och då kanske försöker skrämma bort övriga ponnier från programmet. (#113)

Lobelia tycker rollerna är krångliga och har en praktisk fråga till LL om hur det går om man får paket fast man inte är inloggad mellan DLs. Inget däröver och inget deltagarbrev än.

Snurrfian har inte kört vilse! Har 3 inlägg varav ett deltagarbrev. Hon har problem med att hon tappat bort sin ponny, Möjligen att hunden jagat iväg den! Hon tycks umgås med ulvliknande djur i alla fall, som hon själv misstänker kanske är ond. :eek: Tycker derring-dos klipp med zombidödar-tränad häst är skumt.

JÄTTEJOBBIGT när ni skriver nya inlägg medan jag sammanfattar, gör inte så. :mad: ;) Så ber om ursäkt om något inläggstal blev tokigt!
Jag tror jag fått med nåt om alla, om inte har de nog bara skrivit något i det som skrevs innan rollerna kom ut. Tror jag. :D

Paow är mitt alter ego... Ibland är hon bättre än mig, men mest är hon bara öh... Kåt. :o

Jo, jag har fjordHÄSTAR men just dessa råkar vara i ponnyhöjd. :p

Hej Ponnyakuten!

Jag har inget behov alls av hjälp med min ponny för Åke är helt fantastisk på allt han tar sig för. :love:
Min dressyrtränare vill att han ska bli dressyrhäst, min hopptränare vill att han ska fortsätta vara hopphäst och min terrängtränare säger att han är av en riktigt internationell typ.

Han rullar sig inte i lera, bajsar på ett ställe i boxen och mår jättebra när han får gå ute dygnet runt från juni till oktober och presterar lika bra på tävling och träning då.

Han gör allt jag ber honom om med spetsade öron och en genompositiv attityd och när han lyfter av boxdörren så den hänger från grimskaftet så hojtar han bara på personal så någon kan lyfta bort den.

Frakturen i huvudet bryr han sig inte heller om och det tog inte lång stund förrän han lärt sig äta med 2/3-dels tunga.

Det enda är möjligtvis att han är lite svårväckt på morgnarna (se avatar) men det är väl alla tonåringar?

Vi vill mest vara med i TV för att bli kändisar, som @paow typ. :)

Jag har en kort paus på GHS nu, så jag måste rösta. Ska försöka kika via mobilen under hoppningen, men törs inte lova att jag kan svara på kommentarer.

Habina nominerar Lobelia då jag känner igen mig i hennes problem och gärna vill se att hon får hjälp, så kanske jag kan snappa upp tips också. Om inte annat kanske nomineringen kan vara en tröst?

Habina röstar på blacksmithfarm som har fräckheten att GLÖMMA mig i sin sammanställning av brev. :mad: Det tycker jag är synnerligen ulvigt, skumläser hon bara? :confused:

Alltså jag sover på nätterna så inte har jag 12,5 timmar på mig ;)

Jag har inte sagt att man har 12,5 timmar på sig utan att det är 12,5 timmar mellan DL och natt-DL.

I alla lekar jag varit LL för och i väldigt många av de jag har lekt har brevbäraren haft sina DL på detta sätt. Jag förstår inte varför det behöver bli ett problem nu? Och om det skulle vara så att någon inte är inne mellan DL och natt-DL så får paketet flyttas fram.

Hej Ponnyakuten!

Jag har inget behov alls av hjälp med min ponny för Åke är helt fantastisk på allt han tar sig för. :love:
Min dressyrtränare vill att han ska bli dressyrhäst, min hopptränare vill att han ska fortsätta vara hopphäst och min terrängtränare säger att han är av en riktigt internationell typ.

Han rullar sig inte i lera, bajsar på ett ställe i boxen och mår jättebra när han får gå ute dygnet runt från juni till oktober och presterar lika bra på tävling och träning då.

Han gör allt jag ber honom om med spetsade öron och en genompositiv attityd och när han lyfter av boxdörren så den hänger från grimskaftet så hojtar han bara på personal så någon kan lyfta bort den.

Frakturen i huvudet bryr han sig inte heller om och det tog inte lång stund förrän han lärt sig äta med 2/3-dels tunga.

Det enda är möjligtvis att han är lite svårväckt på morgnarna (se avatar) men det är väl alla tonåringar?

Vi vill mest vara med i TV för att bli kändisar, som @paow typ. :)

Asså nu måste ja ba protestera. Asså ja har jobbat HÅRT för att bli känd. De e lixom inte bara att va me i tv lixom. :mad: Ja tror inte du fattar hur många ja va tvungen att ligga me.

Å vem vill se en häst på tv lixom? Nä, tacka vet ja @Samir :love:

Nomineringar
17.59 bollen__ nominerar Snurrfian
18:52 Snurrfian nominera Klara.
19:17 Habina nominerar Lobelia

Hedinn 1
Habina 1
Klara 2
Snurrfian 1
Lobelia: 1

Röster
18.11 Derring-Do röstar på Snurrfian
19:17 Habina röstar på blacksmithfarm

hemlig 1
Snurrfian 1
bsf: 1

Hej Ponnyakuten

Jag har ett problem, rättare sagt, jag har inte ens någon häst. Allt grundar sig i att jag blev avkastad av en stor & arab för flera år sen och efter det så har jag inte vågat rida engelsk ridning. Western funkar alldeles utmärkt men jag har ingen aning om hur utrustningen ska sitta och det är så omständigt att alltid be någon om hjälp med att sadla min häst med westernutrustningen.

Jag är trött på att vara rädd och vill galoppera över vidderna igen på en ponny. Just nu har jag bara en bråkig hund som inte ens vet hur man går fint i koppel. Så det känns rätt hopplöst.

Snälla ponnyakuten, hjälp mig att rida engelsk ridning igen - eller kanske bara att sätta på westernutrustning på rätt sätt så det slipper bli bak & fram varenda gång.

Jag har programmet till ära lånat med mig en liten valack som heter Colorado, så häst har jag, men nu behöver jag bara komma upp i sadeln igen.

Jag tänker iallafall nominera nu. Röstning vill jag vänta med och läsa igenom lite först. Har skrivits en hel del inlägg sedan jag var inne sist. :)
EmmaN nominerar Lobelia då jag inte hade stått ut en sekund med en sån problemponny. Kanske kan en förhäxning hjälpa ponnyn på rätt bana igen? Rent är bäst!
Hej Ponnyakuten.

Jag har ett stort problem med min ponny och det är att vi har olika åsikter om det här med personlig hygien. Jag anser mig inte som petig på det området men ponnyn min går mig på nerverna. Det går väl an sommartid då det inte finns riktiga lerbad att tillgå.
LrMobile2403-2016-083164935548783406.jpeg

Men den uslingen passar på att ta ett sandbad även när hon är nybadad, stylad,friserad och har fått en fräsch doft.

Och om det finns lerbad att tillgå, ja då är det lerinpackning som gäller för "damen".

bild3.png

Snälla ponnyakuten det här är verkligen akut, jag behöver verkligen hjälp att få min "prinsessa" att bli den prinsessa jag vet att hon är innerst inne. Ja mycket långt inne.

Halvt ot, vet inte om jag ska ha det i annan färg eller ej: brukar ni minnas vad spelare sagt eller använder ni papper och penna för att knyta ihop saker och ting?
Jag har en handskriven lista med alla deltagare och en intention att göra något med den...
Ofta stryker jag dem som dött och fyller i vilken roll de haft. Eller inte. :o

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 373
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 566
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
21 769
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
29 896
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar