Ponnyakuten (Ulvspel)

Skrev ett långt brev som jag råkade deleta. Jämt ska jag lyckas med sånt. Haha.

Jag har läst igenom alla era andra ansökningar och jag har hittat en som jag tycker sticker ut, kanske för att jag tycker det är lite häftigt med en häst som går på "händerna"

Ferrari nominerar Quarter4Ever
För att hennes häst verkar föredra engelska språket och det faktum att den kan gå på framhovarna, undrar vad som kommer härnäst? Att hästen fångar Q med lasso?

Nomineringar
13:45 Blacksmithfarm nominerar Hedinn
15.25 Caisa nominerar Habina
16.51 Derring-Do nominerar Klara
17.59 bollen__ nominerar Snurrfian
18:52 Snurrfian nominera Klara.
19:17 Habina nominerar Lobelia

19:42 EmmaN nominerar Lobelia

Hedinn 1
Habina 1
Klara 2
Snurrfian 1
Lobelia: 2

Röster
13:45 Blacksmithfarm röstar på hemlig
18.11 Derring-Do röstar på Snurrfian
19:17 Habina röstar på blacksmithfarm

hemlig 1
Snurrfian 1
bsf: 1

Nomineringar

19:43 Ferrari nominerar Quarter4Ever

Hedinn 1
Habina 1
Klara 2
Snurrfian 1
Quarter4Ever: 1

Röster

hemlig 1
Snurrfian 1

Kära ponnyakuten,
Jag vet inte riktigt var jag ska börja för att beskriva mitt problem, eller min häst. Men det säger väl en del om hästen att hennes lillasyster beskrivits med orden "Hon är som sin storasyster - fast utan Damp". Man skulle också kunna sammanfatta hästen som intensiv i allt hon gör: När hon äter är det bäst att inte komma mellan henne och maten, när hon ligger i boxen och sover kan du ta ut övriga hästar ur stallet och sedan sätta dig och hoppa på henne medans hon snarkar vidare, när hon vill gosa har du famnen full av häst, och när hon får ett utbrott är det definitivt ingen risk att du missar det, om vi säger så.
Ett problem är att när hon är sur på mig, t.ex. om hon tycker att jag kommer för sent till stallet en dag, så gör hon alla förbjudna saker hon kommer på för att demonstrera sitt missnöje. Hon plockar ut borstar ur ryktväskan, tuggar på hovkratsen och slänger runt täcket.
Överlag har vi lite problem med kommunikationen. Visserligen förstår jag att hon egentligen menar "Jag vill inte bli lämnad ensam här" trots att hon uttrycker det "Jag biter dig om du går ut ur boxen", men jag tycker det borde finnas trevligare sätt att uttrycka det på. Samma sak när hon tiggt om att bli kliad, det vore skönt om hon kunde säga "Fast inte just där, där är jag kittlig idag" på ett sätt som inte involverar sparkar.
Jag hoppas ponnyakuten kan hjälpa oss utarbeta ett gemensamt språk som låter oss kommunicera utan så stora gester (eller blåmärken).
/Matte till häst med särskilda behov
Efter att ha varit matte till häst med särskilda behov i många år kan jag sympatisera med dig!

LenaH nominerar Derring-Do

Nomineringar

19:51 LenaH nominerar Derring-Do

Hedinn 1
Habina 1
Klara 2
Snurrfian 1
Derring-Do: 1

Röster

hemlig 1
Snurrfian 1

Ferrari röstar på LenaH

För att hon är med i Ponnyakuten och inte ens behöver hjälp, hon gör det bara för att bli mer känd. Känns som om hon inte kan ha kommit med på annat sätt än genom fulspel, så därför hamnar min röst på henne. Ponnyakuten är för såna som behöver hjälp med sina ponnys!

Nomineringar

Hedinn 1
Habina 1
Klara 2
Snurrfian 1

Röster
19:53 Ferrari röstar på LenaH

hemlig 1
Snurrfian 1
LenaH: 1

CaisaLundblad noterar att copycaten kommer röra till det för tjuven och spionen. Frågar om den blinda och svarar bestämt att hennes ponny inte är stridstränad.

Snurrfian har tappat bort sin ponny och misstänker att hennes egen hund är skyldig till detta. Säger att hon ska leta ulvar. Kan hon vara en ond utanför lyan som vill leta kompisar? Ulvar brukar väl dessutom äta hundar, är det så att hon därför misstänker sin egen hund?

quarter4ever frågar om ficktjuven, spionen och goda lyan. Har den längsta ansökan i programmet och sjunger för sin ponny. Funderar en del över förhäxningen.

LenaH har hittat till leken, men sen har hon inte synts till.

Derring_Do rekommenderar klickerträning för att lära hästen att döda zombies, tänker att kan den det kan man lätt lära in att den ska döda ulvar. Misstänker först Caisa men sen skriver hon detta:
3. @quarter4ever är inte inne och skriver tusen konstiga teorier för att dra igång leken som hon brukar, utan här får jag sitta och göra jobbet själv. :mad: Hon måste vara ond! :devil: (Och nu har jag kommit på en ursäkt att rösta på henne! :sneaky::D:angel:)
Jag funderar på om hon vet att q är ond för att de är i lyan tillsammans?

hemlig det är jag! :)

bollen_ har jag inte sett så mycket mer av än ansökningsbrevet.

Habina säger själv att hon är snurrig och att det bör vara 3 eller 4 ulvar. Röstar på bsf.

Ferrari har inte en ponny, har dock lånat med sig en. Rädd vid engelsk ridning, men western går tydligen bra. Behöver hjälp att komma upp i sadeln igen.

Klara funderar över ficktjuven, copycaten och skillnaden på förhäxad och förtrollad. Tycker att bommar på marken är höga hinder och har ett brev om sitt russ som hamnat i fel kropp.

Hedinn har hittat hit. Har en enhörning som tappat hornet och som förut var glänsande vit och nu inte är det. Jag funderar på vilken färg den har nu, det framgår inte. Är den ulvgrå kanske?

Blacksmithfarm berättar att hon kommer behöva rösta tidigt. Svarar på qs fundering om förhäxningen. Tycker att bollen_, jag, CaisaLundblad och quarter4ever har stridstränade ponnys och funderar på om vi vill sabotera programmet. Röstar på mig pga att min ponny kan läskiga konster :confused:

Lobelia tycker att rollerna verkar krångliga.

EmmaN funderar på sin ansökan och skickar sen in en om sin ponny som pga för mycket morötter numera skuttar och vill sitta i hennes knä. Säger att hon känner sig förvirrad och frågar om paketet i Goda lyan.

Sådär ja, nu är jag punktlig med både nominering och röst, så nu kan jag andas ut. :D Var lite orolig för att jag inte skulle hinna komma med något vettigt alls idag.

received_1039306616094577_55972a6f2a6b2298690c749d.jpg

Jag och Colorado i solnedgången, westernstyle... tänk om man kunde våga rida i annat än en skön fotölj? :idea:

Ferrari röstar på LenaH

För att hon är med i Ponnyakuten och inte ens behöver hjälp, hon gör det bara för att bli mer känd. Känns som om hon inte kan ha kommit med på annat sätt än genom fulspel, så därför hamnar min röst på henne. Ponnyakuten är för såna som behöver hjälp med sina ponnys!
Det där är ju ett ansökningsbrev så nej, jag har ju uppenbarligen inte kommit med än! :p

Tycker precis som nån tidigare att ni är taskiga som skickar inlägg medan jag skriver mitt :mad:

Jag är lite fundersam på bumpo, som jag inte sett till sen hon sa att hon hittat till tråden.
Derring_Do tycker att q är taskig som inte frågat så mycket som hon brukar och att hon själv därför måste göra det. Tycker därför att q är ond. Jag funderar, som jag skrev ovan, om hon kan sätta q åt det onda hållet för att de är tillsammans i lyan.
Med den motiveringen lyder blir min röst:
hemlig röstar på Derring_Do

Hej Ponnyakuten.

Jag har ett stort problem med min ponny och det är att vi har olika åsikter om det här med personlig hygien. Jag anser mig inte som petig på det området men ponnyn min går mig på nerverna. Det går väl an sommartid då det inte finns riktiga lerbad att tillgå.
LrMobile2403-2016-083164935548783406.jpeg

Men den uslingen passar på att ta ett sandbad även när hon är nybadad, stylad,friserad och har fått en fräsch doft.

Och om det finns lerbad att tillgå, ja då är det lerinpackning som gäller för "damen".

bild3.png

Snälla ponnyakuten det här är verkligen akut, jag behöver verkligen hjälp att få min "prinsessa" att bli den prinsessa jag vet att hon är innerst inne. Ja mycket långt inne.

Jag tappade visst bort bilden
bild3.jpg

Här är min "prinsessa" som föredrar lerbad före balsalar :(

Nomineringar

Hedinn 1
Habina 1
Klara 2
Snurrfian 1

Röster
19:53 Ferrari röstar på LenaH
19:59 hemlig röstar på Derring_Do

hemlig 1
Snurrfian 1
LenaH: 1

Copycaten känner till en ulv men ulvarna känner inte till copycaten :)
:up:
Det var bra info för det innebär att någon antagligen vill vinka till den ulv den känner till för att visa sig.

Då kommer jag att fundera på @Ferrari s westernhänvisning och undrar om hon vinkar till @quarter4ever ? Att hon sen nominerar henne gör det ännu intressantare.
Eller så har det ingen koppling alls men jag vill helst inte lägga en OT-röst om jag inte måste.

Måste rösta, ska titta på film och förbereda mig för avresa till Göteborg imorgon :bump:.

Nu har jag också hittat hit! :) bra när dom mest frågvisa hittar in först så man slipper tänka så mycket själv. Ska skriva lite på mitt brev om varför jag är med i Ponnyakuten :)
Ferrari skriver att det är skönt att slippa tänka själv. Är det för att F har hjälp att tänka i en lya mån tro?
EmmaN röstar på ferrari

Lobelia nominerar bollen__, jag är mycket nyfiken på hur man återställer av misstag krympta djur/föremål till originalstorlek. Bra kunskap om man sorterar fel.

1. Caisa skriver inte som alla andra att LL är ond, utan att LL valt sida. Detta skulle kunna vara en (mycket långsökt) hint till ulvarna att hon har en roll där hon måste välja, dvs att hon är Copycaten. :idea:

Snurrfian har tappat bort sin ponny och misstänker att hennes egen hund är skyldig till detta. Säger att hon ska leta ulvar. Kan hon vara en ond utanför lyan som vill leta kompisar? Ulvar brukar väl dessutom äta hundar, är det så att hon därför misstänker sin egen hund?

Då kommer jag att fundera på @Ferrari s westernhänvisning och undrar om hon vinkar till @quarter4ever ? Att hon sen nominerar henne gör det ännu intressantare.
Eller så har det ingen koppling alls men jag vill helst inte lägga en OT-röst om jag inte måste.
Tre stycken som har funderingar runt copycaten, @hemlig vet jag har fel :p men de andra vet jag inte? Eller kan det vara så att de själva försöker få kontakt med lyan/copycaten? Det ligger ju nära till hands att misstänka LenaH eftersom hon enbart är med för att bli känd och det brukar vara ett genomgående tema för kanal 3... :cautious:
Men samtidigt tycker jag att hennes fundering känns rätt intressant även om Ferrari faktiskt även hade skrivit om western i anmälningstråden...
Derring-Doo tycker jag däremot har en väldigt intressant teori och någon som jag faktiskt skulle kunna tänka mig om @CaisaLundblad men det känns lite taskigt att rösta på henne i första dl när hon har önskat sig leken... :o

Tre stycken som har funderingar runt copycaten, @hemlig vet jag har fel :p men de andra vet jag inte? Eller kan det vara så att de själva försöker få kontakt med lyan/copycaten? Det ligger ju nära till hands att misstänka LenaH eftersom hon enbart är med för att bli känd och det brukar vara ett genomgående tema för kanal 3... :cautious:
Men samtidigt tycker jag att hennes fundering känns rätt intressant även om Ferrari faktiskt även hade skrivit om western i anmälningstråden...
Derring-Doo tycker jag däremot har en väldigt intressant teori och någon som jag faktiskt skulle kunna tänka mig om @CaisaLundblad men det känns lite taskigt att rösta på henne i första dl när hon har önskat sig leken... :o
Det ligger ju ännu närmare till hands att misstänka dig för att vara copycaten eftersom tja... det är en ond roll utanför lyan och vem brukar inneha dem? :angel: :D

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
37 374
Senast: Habina
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 566
Tjatter Innan vi smälter bort så är det dags för årets stora glasstest. Vilken av GB glassarna är egentligen godast? Vi har samlat de tolv...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
21 769
Senast: Niyama
·
Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
29 896
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Nyårstråden
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Mål 2025