Jag brukar inte bli särskilt ingående och personlig här, men tänker bli det nu även med risk för att bli sågad vid fotknölarna av några i tråden, så har jag och min sambo ett "kontrollerat" förhållande.
I en tidigare relation "råkade" min dåvarande göra en annan tjej gravid, vilket bidrog till, milt uttryckt, en del problem med tillit för mig.
När jag och min nuvarande sambo träffades hade han väldigt många tjejkompisar, ett stort social umgänge och var ofta på sociala tillställningar, han visste om mina tidigare tillitsproblem.
Efter ett tag så kom det fram att han hade kysst en annan tjej, han hade flörtat med ett par olika tjejer och ljugit om annat, han hade klantat till det utefter hur vi hade kommit överens om att definiera vår relation, dvs total monogamitet.
För att komma vidare från våra problem, har han valt att bryta med de tjejer han hade kontakt med, vilka han antingen varit intim med, eller flörtat med, jag får lov att kolla hans mobil eller mail när helst jag vill, och han är totalt öppen med de relationer han har kvar = jag känner inget behov av att kolla varken mobil eller mail, eller begränsa honom från kvinnliga vänner.
Vad jag vill ha sagt.. Ibland så kanske man behöver gå vägar man normalt inte hade velat ta, för att hitta rätt. Varken jag eller min sambo ville att mina tillitsproblem skulle vara så ingående att jag behövde få tillåtelse att gå genom hans sms/mail. Men så blev det ett tag.
Och jag är oerhört glad att han, på eget bevåg, valde att vara totalt öppen, med alla kort på borden och göra det här, för att vår relation skulle växa sig stark igen.
@osaker83
Vad är det du vill att din pojkvän ska göra för er, om du får önska helt fritt utan att tänka på "rätt och fel"? Som andra påpekat verkar du inte helt nöjd med svaren du får här i tråden.