Fast om man inte vill ändra sig? Om man faktiskt tycker att det är en för stor uppoffring att ändra sig? Även om du må tycka att det är en liten grej att inte skicka smileys, skriva på ett visst sätt eller inte ha så frekvent kontakt med någon, så känner inte alla likadant. Jag har varit lite grann i TS partners kläder, och även om det är små saker jag skulle ändra som kändes ok i stunden kände jag mig väldigt låst för jag fick fundera jämt om min partner skulle ta illa upp om jag gjorde si eller så. Och även i situationer jag trodde mig gå fri, så hade han hittat på egna scenarion som inte hade någon förankring i verkligheten. Det blir sällan frid och fröjd för att personen slutar skicka vissa smileys, då blir det något annat som ligger i fokus för svartsjukan istället. Skulle jag hamna i en sån situation igen skulle jag inte ge vika utan min partner måste acceptera att jag är som jag är.
Han behöver självklart inte ändra sig, det är upp till honom. Det enda man kan göra är att fråga om han kanske kan låta bli då det får mig att må lite dåligt. Hans val i slutändan, men som du säger säkert kommer svartsjukan finna något annat som är fel även om han ger sig, först en emoji, sen ett medelande, sen en kompis, sen familjen som blir fel.
Men väljer han att fortsätta får man fråga sig själv om man vill vara kvar i den relationen.
Jag menar absolut inte att han ska ändra sig till varje pris han har lika mycket rätt att vara den han är som Ts har att vara sig själv.
Men som i exemplet att inte skicka emoji är ju inget hot mot hans identitiet.