Men han kommer ju troligen inte må bra i längden om TS ska bestämma vilka vänner han får ha och hur han ska skriva sina sms?
Nej absolut menar jag inte att Ts ska diktatera hur han ska skriva eller välja vad han får och inte får.
Jag menar bara att är man i en relation och gör något som gör sin partner såhär ledsen kan man faktiskt sluta. Han vet att emojisarna får henna att må dåligt, då tycker jag att man som en god partner kan sluta med dom när det är en sån simpel grej.
Man lever med varandra inte mot varandra, gör jag min pojkvän såhär upprörd som ts är nu skulle jag helt enkelt sluta eftersom den grejen jag gör inte är värd mer än min pojkväns känslor.
Självklart ska Ts jobba på sin svarksjuka, man mår inte bra av det. Men det går inte på en natt, det tar år.
Aldig har jag menat att Ts ska betsämma vänner heller, du misstolkade mig. Hade han skrivit ett sånt sms till mig som han skickade till sin vän så 100% hade jag tagit det som små flört, det kanske hon också gör det vet vi inte.
Men om hans svar var att det var omtänkssamt att skriva så tänker jag att han vet att det sårar ts känslor och att han kan uttrycka sina känslor på ett mindre flirtigt vis, men det väljer ju han.
Jag tycker heller inte det är ok att skuldbelägga Ts för att hon är avis, man får vara avis. Vad man inte får är att vara manipulativ. Man får säga ''Det här sårar mig kan du låta bli/inte göra det framför mig''.
Till Ts
Det viktigaste är bara att ha öppen dialog med pojkvännen så han vet hur det känns och kan tänka över hur han uttrycker sig till tjej kompisar. Även om han inte är svartsjuk av sig så förstår han nog om du försklarar Men det är ändå upp till honom om han vill köra sitt egna race eller kompromissa lite. Relationer och hela livet är fullt av kompromisser.
Det funkar inte att bara braka fram och köra sitt race i längden.