Fast du skriver ju faktiskt upprepade gånger att man som enskild person kan göra på ett visst sätt för att sprida ringar på vattnet. Det tolkar jag just som att göra på det sättet med syftet att påverka andra att göra likadant och på så sätt påverka politiskt i viss mån. Menar du att jag misstolkar dig där? Förklara gärna i så fall
! Jag har aldrig påstått att du har skrivit något om varken tvång eller övertalning, men däremot har du flera gånger använt uttrycket ”uppmuntra till” angående flaskning. När vi fick vårt första barn var MVC helt klart positiva och hjälpsamma när jag sa att vi ville försöka delvis kunna flaska (för vardagens och allas väls skull - inte med någon ideologisk baktanke) och hjälpte till med tips om hur vi skulle göra. Det verkade inte direkt vara någon ovanlig fråga. Det rimliga är väl information och sakkunnig stöttning oavsett hur man än vill göra?
Och som sagt- jämställt föräldraskap och två primärfäräldrar bör väl på något sätt vara normen hur som helst tänker jag- oavsett hur barnet får i sig mjölk de första 6 månaderna.