Papparollens förändring under senare tid?

Det stämmer säkert!
Jag menade att det är ledsamt att det fortfarande är så, även bland yngre föräldrar. Jag och @Emtherlia är i samma ålder och jag antog att hon också refererade till föräldrar i vår ålder.
Jo du ser ju motståndet bara i den här tråden om kvotering av föräldradagar....att tvinga män att ta sitt ansvar i ett samhälle där männen har makten kommer alltid att mötas av hårt motstånd. Att bara gå hemma och byta bajsblöjor när man kan tjäna pengar på jobbet är liksom tydligen ingen hit om man ser till statistiken. Men det blir lite för kontroversiellt att säga, så då blir argumenten att man inte har råd eller hur ska det gå med AMNINGEN då??? Dessutom har ju kvinnan gröt i huvudet när hon ammar så yrkesarbete är inte riktigt läge då. Etc in absurdum.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 202
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 353
Relationer Min son (26 år) är sambo med en jämnårig tjej, de har fått två underbara barn (3,5 år och 2 år). Nu till problemet, tjejen har inget...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 696
Senast: Oh_really
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 020
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Hur stor på d-ponny?
  • Sele

Omröstningar

Tillbaka
Upp