Jag håller inte med dig i ditt resonemang. Jag tänker att föräldraförsäkringen är ju till för att föräldrar ska kunna vara hemma med sina barn och ändå ha en grundförsörjning eller vad man ska kalla det för. Om man, som i ert fall, tjänar väldigt mycket pengar normalt sett på sitt ordinarie arbete och därav har valt en mycket kostsam livsstil så får man väl helt enkelt se till att ha sparat undan lite inför föräldraledigheten, alternativt vänta ett tag med nya, större investeringar, utlandsresor etc och kanske även under perioden minska sitt månatliga sparande. Man får ju helt enkelt prioritera! Samma sak gäller ju om man har häst och det blir tuffare under f l, man kanske får träna mer sällan, ev flytta till ett billigare stall e d, och se till att man har en plan och buffert innan barnet föds.
Att skattepengar skulle gå till att upprätthålla inkomstnivån hos dem som tjänar högt över snittet kan jag liksom inte se som motiverat. De pengarna behövs bättre till vård, skola,omsorg och mycket annat.