Sv: Ovanliga namn till barn
Självklart hade jag reagerat!
Men frågan är vad för slags reaktion man ger ifrån sig!
När jag jobbade som Hotellreceptionist slogs jag ofta av hur "illa" någons namn rimmade med personen när den väl stod framför en!
Det lade väl en extra sten på den naiva mur jag har byggt om att aldrig döma någon efter dess namn!
Född i Tvillingarnas tecken så hade jag älskat att möta en vit överklasskille som heter Ali Reza Hussien!
Det hade fått mig att "älska världen"!
F.ö så håller väl just överklassens Stockholm på att genomgå en otrolig förändring när det gäller namn eller hur?
Richardo och Ali tillhörde inte överklassen för 20 år sedan.
Min bästa väns bror tillhörde det "fräcka" gayfolket i stan.
Många av dom roade sig med After-Darkgänget och vi hade hysteriskt roligt när dessa killar gjorde (misslyckade ) försök att klä sig i kvinnokläder på samma eleganta sätt.
Det roliga bestod ofta i att finna "rätt" namn till deras transfigur så där har vi väl ytterligare ett bevis på hur vi uppfattar namn.
Victoria valdes inte av den feta killen i gänget liksom..
Jag är övertygad om att olika socialgrupper ger barnen olika namn.
Däremot så vet jag inte om det bästa är att undvika att ge barnen sådna namn. Det känns då som man legitmerar fördomar.
MEN Handen på hjärtat Trygg. Ser du "Ali Reza Hussien" i papprena så hade du hajat till om det var en vit kille med backslick och dyr kostym som kallade sig så. Precis som "Gunilla" inte ger kopplingar till tjugoåriga tjejer (Än! Det kommer...) Marie tänker jag på som kvinna - men det är ett mans namn i vissa länder.
Självklart hade jag reagerat!
Men frågan är vad för slags reaktion man ger ifrån sig!
När jag jobbade som Hotellreceptionist slogs jag ofta av hur "illa" någons namn rimmade med personen när den väl stod framför en!
Det lade väl en extra sten på den naiva mur jag har byggt om att aldrig döma någon efter dess namn!
Född i Tvillingarnas tecken så hade jag älskat att möta en vit överklasskille som heter Ali Reza Hussien!
Det hade fått mig att "älska världen"!
F.ö så håller väl just överklassens Stockholm på att genomgå en otrolig förändring när det gäller namn eller hur?
Richardo och Ali tillhörde inte överklassen för 20 år sedan.
Min bästa väns bror tillhörde det "fräcka" gayfolket i stan.
Många av dom roade sig med After-Darkgänget och vi hade hysteriskt roligt när dessa killar gjorde (misslyckade ) försök att klä sig i kvinnokläder på samma eleganta sätt.
Det roliga bestod ofta i att finna "rätt" namn till deras transfigur så där har vi väl ytterligare ett bevis på hur vi uppfattar namn.
Victoria valdes inte av den feta killen i gänget liksom..