Oseriös avel, vintern 2016/17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det där skyller hon på varje gång den hanen ifrågasätts.
Om han varit så off borde hon märkt det och brytit. Sen kunde hon ha följt upp det med ett MT nått år senare om MHt nu var så illa. Men nej....det har inte gjorts och hanen har avlats på och lämnat en skrämmande ledstatus och nästan inga beskrivna avkommor.
Det är helt horribelt att hon fortsätter att försvara den.
Ja det var precis det jag tänkte skriva, då är det bara att kora hunden?

Förmodligen. Jag har svårt att se hur en brukshund skulle ha svårt att klara ett mh även om den har en dålig dag?
De borde ju behöva vara halvdöda?
Klarar ett MH gör de ju alltid, så vida TL inte bryter det.

Men jag förstår inte vitsen med att beskriva en hund om man inte vill veta vad den "innehåller". Så tror man MHt var missvisande går man rimligtvis vidare med MT och kanske tom L-test om den ska vara i avel.

Enda anledningen till att det inte gjorts kan bara vara att man faktiskt skiter i det mentala och har gjort MH bara för att få regga avkommorna.

Klarar ett MH gör de ju alltid, så vida TL inte bryter det.

Men jag förstår inte vitsen med att beskriva en hund om man inte vill veta vad den "innehåller". Så tror man MHt var missvisande går man rimligtvis vidare med MT och kanske tom L-test om den ska vara i avel.

Enda anledningen till att det inte gjorts kan bara vara att man faktiskt skiter i det mentala och har gjort MH bara för att få regga avkommorna.
Japp

På min facebook idag;
"Nu vill vi att XXXX ska börja pöka!
Någon som vet hur man går till väga?
Hur brukar det gå till väga?
Spring avgifter kostnader m.m
Vilka krav ställs på XXXX som man MÅSTE göra innan
Hoppas ni alla haft det bra!
Vi har haft det fullt upp så vi knappt hinner lägga upp något här längre
1f917.png
"

Jag vill bara skrika.

På min facebook idag;
1f917.png
"

Jag vill bara skrika.

:banghead::banghead:

På min facebook idag;
1f917.png
"

Jag vill bara skrika.

"Spring avgifter"? Är det samma sak som springnota? :grin:

Folk är så j-la dumma i huvudet ibland så man undrar om de kan andas och gå samtidigt :cautious:

I ovan nämnda Schäfersida så är det en som vill ha tips på vad hon ska göra med sin valp som biter katt och hennes andra lilla hund. Ett snille ger tipset om att lägga valpen på sidan, säga nej med mörk röst och trycka fingrarna i bogen på honom tills han börjar slappna av. Hon poängterar att det är viktigt med beröm efteråt. Hon hade gjort så med sin valp, det tog några veckor innan han förstod budskapet
Nu så lägger han sig tydligen själv på sidan och skäms när han vet att han har gjort något fel. :up:
Hon får beröm av admin på sidan.

:banghead::yuck:

I ovan nämnda Schäfersida så är det en som vill ha tips på vad hon ska göra med sin valp som biter katt och hennes andra lilla hund. Ett snille ger tipset om att lägga valpen på sidan, säga nej med mörk röst och trycka fingrarna i bogen på honom tills han börjar slappna av. Hon poängterar att det är viktigt med beröm efteråt. Hon hade gjort så med sin valp, det tog några veckor innan han förstod budskapet
Nu så lägger han sig tydligen själv på sidan och skäms när han vet att han har gjort något fel. :up:
Hon får beröm av admin på sidan.

:banghead::yuck:
Finns gott om nötter på den sidan. Tyvärr...

Finns gott om nötter på den sidan. Tyvärr...

Ja verkar så, den ena värre än den andra
Vad är det för lag admin skriver om är det något som finns på riktigt??
Han skriver
: bruks (b) -och exteriör (e)-lagen kommer vid årskiftet att lägga ner sina verksamheter och därefter återbildas som ett lag! Detta bl.a. eftersom båda lagen vill bli av med sina hulliganer. Namnet på det nybildade laget blir: Schäfer RS, där RS står för rasstandarden. Som "hulliganer" räknas de uppfödare som medvetet bryter mot RS och de supportrar som stödjer detta.

Ja verkar så, den ena värre än den andra
Vad är det för lag admin skriver om är det något som finns på riktigt??
Han skriver
: bruks (b) -och exteriör (e)-lagen kommer vid årskiftet att lägga ner sina verksamheter och därefter återbildas som ett lag! Detta bl.a. eftersom båda lagen vill bli av med sina hulliganer. Namnet på det nybildade laget blir: Schäfer RS, där RS står för rasstandarden. Som "hulliganer" räknas de uppfödare som medvetet bryter mot RS och de supportrar som stödjer detta.

Haha....jag tror lag syftas på "grupp". Alltså E-laget är de som håller stenhårt på e-typen och vise versa med b-laget...alltså de som har bruksschäfer.

Det har kommit en ny styrelse i Schäferhundklubben och den är en mix av personer från utställning, tjänst och tävling. Jag tror admin fått för sig att detta ska ena rasen på nått sätt.

Haha....jag tror lag syftas på "grupp". Alltså E-laget är de som håller stenhårt på e-typen och vise versa med b-laget...alltså de som har bruksschäfer.

Det har kommit en ny styrelse i Schäferhundklubben och den är en mix av personer från utställning, tjänst och tävling. Jag tror admin fått för sig att detta ska ena rasen på nått sätt.

Aa okej, jag tänkte att han kanske hade bildat ett eget lag med anhängare som tycker som honom.och alla andra är dumma och får inte vara med :p

Aa okej, jag tänkte att han kanske hade bildat ett eget lag med anhängare som tycker som honom.och alla andra är dumma och får inte vara med :p

Det skulle han lätt kunna göra. Du ser väl vilka underliga regler han har i "sin grupp".
När jag gick ur så hade han börjat yra om att kräva av alla medlemmar som var uppfödare att de skulle gå ut med kennelnamn och svara på allt som som rörde deras avel. Man fick inte vara med som "privat person" som alla andra.
Jag vägrar att underkasta mig regler i en jäkla facebookgrupp där jag KRÄVS på vissa saker och där jag inte FÅR välja själv om jag vill medverka i en diskussion eller inte :meh:

Kanske inte oseriös avel som så... men läser i ett forum på FB, någon som köpt en pumi och skriver att den är osäker/rädd för män (även rädd för pappan i familjen :confused:) och då skäller samt morrar. Hunden är också rädd för ljud osv...

Folk skriver i kommentarerna att det är fullt normalt för rasen, att de ska vara "skygga" och att de ska vakta, samt, "det är ju en vallhund! Klart den skäller!"

:cautious: Hur kan rädslor osv ens avskrivas som "normalt" för rasen? Det känns ju hur fel som helst, speciellt när folk skriver att TS hund var preciiiis som rastandaren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
22 818
Senast: Hedinn
·
Hundträning Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
28
· Visningar
3 145
Senast: vallhund
·
R
  • Låst
Hundavel & Ras Bara 2 månader kvar av 2015. Sen kommer nytt år, och nya Bukehundar? Vilka planerar ny hund under 2016? Och vad och varför? Vad har ni...
100 101 102
Svar
2 028
· Visningar
158 998
Senast: lillebill
·
Övr. Hund Nu känner jag att jag verkligen behöver råd, tips och era tankar kring min unghunds beteende. Det är en whippet (okastrerad) på snart...
2
Svar
24
· Visningar
11 634
Senast: vallhund
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar