Oseriös avel nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
En rottweilerkull där valparna ska registreras hos SKK inom kort. Det kommer att bli bökigt. Båda föräldrarna är utländska, tiken är importerad och har svenskt registreringsnummer men inga svenska röntgenresultat eller MH.

Med tanke på att det är en planerad kull hade det varit smart att kolla upp reglerna för registrering här...

Samma person/er har två kullar till salu, en med oreggade mallar och en blandning rottis/malle. Inte helt oväntat har priserna på valparna sjunkit ju äldre de blivit...

En rottweilerkull där valparna ska registreras hos SKK inom kort. Det kommer att bli bökigt. Båda föräldrarna är utländska, tiken är importerad och har svenskt registreringsnummer men inga svenska röntgenresultat eller MH.

Med tanke på att det är en planerad kull hade det varit smart att kolla upp reglerna för registrering här...
Lycka till med den registreringen.
Blir väl en sån där klassiker där uppfödaren hävdar att registreringen är på gång och stamtavlan kommer att skickas, när valparna är under försäljning. Hopplöst många köper den typen av lögner :meh:

Tv4. Veterinärerna. Mopstiken som kommer in pga komplikationer efter sin andra valpning.

Som har totalt igenknipta näsborrar och knappt kan andas ens med vidöppen mun.

Men neeeeeejdå, i Sverige avlas det inte på hundar som lider av brachycefali! Och så vidrigt att veterinärerna inte ens kommenterar hundens andningsbesvär :cry:

Vi hade ett huvudbry i omplaceringsgruppen för ett tag sedan. Det är helt okej att lägga in blandrashundar förstås, däremot vill vi att det ska vara korrekt. Jag är inte SKK expert på nåt sätt så det kanske fanns en sanning nånstans i historian men när vi ifrågasatte sanningshalten så försvann annonsen kvickt.

Valpen va renrasig men kunde bara få sin stamtavla efter sex månader av den nya ägaren eftersom mamman va från Danmark och där får man inte ha stamtavlor.... Nåt i den stilen var det och det blev snurrigare och snurrigare ju mer vi försökte reda i det.

I Norge får man väl först ut stamtavlorna när alla valpar ien kull är sålda? Kan det vara något liknande i Danmark?

I Norge får man väl först ut stamtavlorna när alla valpar ien kull är sålda? Kan det vara något liknande i Danmark?

Inte omöjligt. Kenneln som hunden påstods vara ifrån verkade seriös och hade fött upp rasen länge. Däremot såg vi ju inte några bevis på att valpen va från den kenneln. Hela historian va märklig iaf

Tv4. Veterinärerna. Mopstiken som kommer in pga komplikationer efter sin andra valpning.

Men neeeeeejdå, i Sverige avlas det inte på hundar som lider av brachycefali! Och så vidrigt att veterinärerna inte ens kommenterar hundens andningsbesvär :cry:
Var, när ? Försökte hitta i TV tablån, men icke. Länk till programmet om det går på play ?

Håller med i sak, men ser väl inte så bra ut på tv... skulle väl behövas för utbildning av potentiella valpköpare dock.

Ja verkligen!
Tänkte också lägga länk.
Fy vilken korsning :down:
Ja, och hela grejen! Nu kan jag inte hund men är det inte onödigt stressande att lämna en höglöpande tik och en hane i bilen? Galler minskar ju inte hur mycket de känner av varandra.

Och varför fattade tikägaren så sent att hon var dräktig? Och varför måste hanhundens ägare flytta in när valparna kommer?

Jag fattar ingenting. Och det verkar inte hundägarna heller göra. Fattar inte hur de kan ställa upp i tidningen och bara hahaha åt alltihop.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 463
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 224
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 585
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 613
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter