Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fattar inte......får de sålt?10 000 för blandrasvalpar mellan aussie och labrador känns synnerligen magstarkt, oavsett om båda föräldrarna är röntgade och ögonlysta ua och avlade efter sällskapslinjer samt "lever som familjemedlemmar hos oss"(hur vanligt är det att hundar lever på något annat vis idag?).
Det krävs väl tillstånd från och med 3:e kullen till och med Så två kullar är okej, sen måste man söka tillstånd.Max tre kullar. Sen krävs tillstånd.
Är mycket tveksam att de sökt tillstånd för att föda upp blandraser.
Och skatta måste de för över 30.000 om de klassar det som hobbyverksamhet. Är de näringsidkare ska de skatta från första kronan. Kennel får de inte kalla sig utan reggad kennel. Skulle tippa på att både länsstyrelsen och skatteverket skulle vilja kika lite på verksamheten. Och ÄR de reggad kennel och samtidigt föder upp blandraser ska de absolut rapporteras till SKK.
Bra avelsmatrialSåg precis ett inlägg som fick mig att tappa hakan... Mycket har jag hört men alltså:
"Hon är en blandning av shi tzu och Ihasa apso. Hon fick 6 st fina valpar för lite mer än 5 veckor sen men blir så stressad av dom nu att hon blir aggressiv mot dom. Innan var hon dessutom agressiv mot andra hundar både hemma och ute. Vi har tyvärr fått inse nu att hon måste omplaceras och få vara ensamhund, hon mår mycket bättre av det och vi måste prioritera hennes mående."
Såg precis ett inlägg som fick mig att tappa hakan... Mycket har jag hört men alltså:
"Hon är en blandning av shi tzu och Ihasa apso. Hon fick 6 st fina valpar för lite mer än 5 veckor sen men blir så stressad av dom nu att hon blir aggressiv mot dom. Innan var hon dessutom agressiv mot andra hundar både hemma och ute. Vi har tyvärr fått inse nu att hon måste omplaceras och få vara ensamhund, hon mår mycket bättre av det och vi måste prioritera hennes mående."
Aha! Över 3 kullar per år har dom definitivt!Max tre kullar. Sen krävs tillstånd.
Är mycket tveksam att de sökt tillstånd för att föda upp blandraser.
Och skatta måste de för över 30.000 om de klassar det som hobbyverksamhet. Är de näringsidkare ska de skatta från första kronan. Kennel får de inte kalla sig utan reggad kennel. Skulle tippa på att både länsstyrelsen och skatteverket skulle vilja kika lite på verksamheten. Och ÄR de reggad kennel och samtidigt föder upp blandraser ska de absolut rapporteras till SKK.
Lovely. Uppdatera oss gärnaAha! Över 3 kullar per år har dom definitivt!
Jag TROR att dom har fött upp renrasiga husky förut, men tror inte dom har reggad kennel. Ska forska lite i saken
Egentligen skulle du hört av dig med ett fejkintresse på den annonsen för att ta reda på NÄR de vill bli av med tiken. De låter ju lite desperata, speciellt det är med att hon inte fixar valparna. Misstänker att de tänker avyttra tiken innan valparna är 8 veckor. Om så är fallet måste de anmälas pronto!!!Såg precis ett inlägg som fick mig att tappa hakan... Mycket har jag hört men alltså:
Samma tanke slog mig. Undrar om hon parades för att "mogna?"Egentligen skulle du hört av dig med ett fejkintresse på den annonsen för att ta reda på NÄR de vill bli av med tiken. De låter ju lite desperata, speciellt det är med att hon inte fixar valparna. Misstänker att de tänker avyttra tiken innan valparna är 8 veckor. Om så är fallet måste de anmälas pronto!!!
Samma tanke slog mig. Undrar om hon parades för att "mogna?"
Åh herregud, allt jag kan tänka på när man ser alla de där parningarna över åren är varför?
Men gode gud@Voff och andra som är intresserade:
Jag har googlat lite. De finns valpköpare som påstår att det har fötts en kull renrasiga SH-valpar med föräldrar från Kanada och Tyskland. Har dock inte lyckats få tag på reg nr eller något stamtavlenamn. Jag lyckades iallafall gå med i deras grupp på FB och fått reda på dessa kullar. Uppdaterar om (när) jag hittar en till som inte har nämnts här Jag vet att det finns flera kullar med bla aussie i också.. Kunskapen hos ägarna är inte så hög. Bland annat diskuteras det varför deras har du mycket jaktintresse. De flesta av hundarna har tydligen dödat diverse djur
2009
2/2 Husky + Schäfer
2010
29/1 Husky + Leonberger
1/5 Husky + Schäfer + BC
31/8 Husky + Alaskan Husky
15/10 Husky + Schäfer + BC
3/12 Husky + Labrador + BC
7/12 Husky + BC + Schäfer
2012
22/1 BC + Alaskan Husky
24/1 Siberian Husky (Renrasig?)