Oseriös avel nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tolkar att veterinär får man givetvis åka till oavsett var denne finns - men detta med 50 km kom till för det blev mycket protester hos många som dagligen tar bilen och åker iväg till t ex skogen för promenad och även en dräktig tik borde få gå med om denne vill. En tik är inte handikappad för att den väntar valpar :)

Åh, nu finns det en annons där man säljer "Riktiga vovvar". Jag som varit lite orolig över att mina två inte är riktigt riktiga kan passa på att köpa en sån här valp i stället, blandning mellan alaskan husky och st bernhard låter ju onekligen riktigt...tja... O_o
smiley35.gif

Åh, nu finns det en annons där man säljer "Riktiga vovvar". Jag som varit lite orolig över att mina två inte är riktigt riktiga kan passa på att köpa en sån här valp i stället, blandning mellan alaskan husky och st bernhard låter ju onekligen riktigt...tja... O_o

Det låter ju som något för mig! Morsans sambo påstod ofta förut att salukis inte var riktiga hundar eftersom de är så... Beniga. Köper jag något stort som redan i annonsen beskrivs som riktig hund måste det ju bli perfekt ;)

*Tittar på sin borzoi och upptäcker till sin fasa att det är en sågbock med en fårfäll över*

Grrr vad arg jag blir, 1000 spänn på blocket.

"Söker efter ett nytt hem till våran 2 åriga tax tik. Vi har haft henne ca 1 år men kan nu inte ha kvar henne pga att hon tjuter och gnyr väldigt högt så fort hon får syn på en katt, hon viftar på svansen och vill efter katten, så vi är säkra på att det inte är något aggressivt beteende. Bortsett från det så är hon en väldigt snäll, go och toppen med barn. Det är med stor sorg som vi måste göra oss av med henne.
Hon har aldrig varit hemma själv så länge hon har bott hos oss, tycker om att åka bil. Hon är försäkrad.
Så känner du att du är den rätta för våran lilla tax så tveka inte att höra av dig, nu vill vi att hon skall få en fast bostad."

"Söker efter ett nytt hem till våran 2 åriga tax tik. Vi har haft henne ca 1 år men kan nu inte ha kvar henne pga att hon tjuter och gnyr väldigt högt så fort hon får syn på en katt, hon viftar på svansen och vill efter katten, så vi är säkra på att det inte är något aggressivt beteende. Bortsett från det så är hon en väldigt snäll, go och toppen med barn. Det är med stor sorg som vi måste göra oss av med henne.
Hon har aldrig varit hemma själv så länge hon har bott hos oss, tycker om att åka bil. Hon är försäkrad.
Så känner du att du är den rätta för våran lilla tax så tveka inte att höra av dig, nu vill vi att hon skall få en fast bostad."
Ja det är väl lika bra att jag säljer Filimon då, han viftar också på svansen och vill jaga efter när han ser kaniner eller andra små djur som rör sig fort... Måste vara något måndagsexemplar jag fått, sånt kan man ju inte spara på...

Ja det är väl lika bra att jag säljer Filimon då, han viftar också på svansen och vill jaga efter när han ser kaniner eller andra små djur som rör sig fort... Måste vara något måndagsexemplar jag fått, sånt kan man ju inte spara på...
Ja fy fan! Bäst hunden får en ny ägare så kommer han genast bli normal! :grin:

Marsvin? Nåä, de gnager på saker. Och de låter. Jag rekommenderar ett besök på närmsta leksaksaffär, de brukar ha lättskötta mjukisdjur.:meh:

Så anledningen till att de ska sälja hunden är för att hon vill jaga katten? Fast inte aggressivt då utan bara lite snällt... :banghead:

"Här finns 5 st charmiga blandras valpar kvar som också vill ha ett hem att flytta till. Det är 2 tikar och 3 hanar. Dom är blandning mellan Golden retriever och Collie. Finns även 6,25% springer spaniel och ca 4% schäfer i också."

Meh, vilka procent. Undra hur de kom fram till de siffrorna?

En annan annons om en 4,5 månaders gammal husky/lab/schäfer/rottweiler valp som säljes pga allergi och flytt utomlands? :cautious:

Senast ändrad:

Misstänker att det där kan vara ett sådant tillfälle då det egentligen finns andra problem som är orsak till omplacering, problem med att lämna hunden ensam eller liknande som de "glömmer" nämna i annonsen bara för att få folk intresserade av hunden. Inte skulle väl någon omplacera en hund bara för att den vill springa efter katter..? Inte om hunden var helt okomplicerad i övrigt.

En annan annons om en 4,5 månaders gammal husky/lab/schäfer/rottweiler valp som säljes pga allergi och flytt utomlands? :cautious:

Tycker alltid det är lite kul att se när anledningarna kombineras sådär. "ändrade familjeförhållanden och allergi" eller "nytt jobb och allergi" har jag sett många gånger. Känns inte så troligt att det är båda anledningarna då :p

Och, även om hunden vill döda katten så är det ju faktiskt helt naturligt. Kanske inte jättekul, men naturligt.

Åh, jag som älskar taxar :cry:
Ja hundkraken är antagligen väldigt understimulerad... Själv har jag inte så mycket till övers för taxar... ;) Rätt pipig typer med mycket egna idéer och väldigt flexibel hörsel... :meh: Jag har en taxfröken om dagarna...

"kommer kallad, men ej strax. Född till slav är ingen tax"

:D Det där stämmer väldigt bra! Fast jag har sett en dekal som jag funderar på att köpa i och med att vi har Wachtel själva.

"Wachtelhund, varje taxägares våta dröm" Mest för att retas lite med taxfrökens ägare eftersom han anser att hon är den mest fantastiska hund som har gått på fyra ben. ;) Och jodå hon är väldigt trevlig, duktig jakthund och väldigt duktig viltspårshund. :D

Tycker alltid det är lite kul att se när anledningarna kombineras sådär. "ändrade familjeförhållanden och allergi" eller "nytt jobb och allergi" har jag sett många gånger. Känns inte så troligt att det är båda anledningarna då :p
Jo, heller hur. Man ser det verkligen överallt. Men sen speciellt en valp som bara är 4,5 månader. Borde man inte ha planerat utomlandsresan då innan man skaffade valp? :crazy: Kanske därför personen skyllde på allergi också. :idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 462
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 222
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 517
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel