Oseriös avel nr 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad sägs om att inför fotografering ställa upp hundar i backar istället för på platt mark, för att försöka få ryggarna att se så sluttande ut som möjligt? Säger ju en del om vad sådana uppfödare har för mål med sin avel också... :banghead:

Vad sägs om att inför fotografering ställa upp hundar i backar istället för på platt mark, för att försöka få ryggarna att se så sluttande ut som möjligt? Säger ju en del om vad sådana uppfödare har för mål med sin avel också... :banghead:
Det är inte helt ovanligt, samma sak i hästvärlden. Ett trick är ofta att man ställer upp hunden eller hästen i en lätt sluttning så baken ser låg ut, sen tar man bilden på ett sånt sätt att marken ser helt vågrät ut, så det ser ut som att hunden eller hästen står på plan mark även om den inte gör det. Ibland tabbar de sig och man ser lutande träd i bakgrunden.

Gammalt trick inom arabhästvärlden, liksom väldigt märklig beskärning av foton med Park- och English Pleasure-hästar. De ska ju röra sig i uppförsbacke men när horisonten har typ 20-30 graders lutning på nästan varje bild ser det väldigt töntigt ut :p

Finns nu en på blocket som säljer en dräktig tik som ska föda vilken dag som helst och det är enligt säljaren akut att bli av med henne... Är det ens lagligt att göra så?

Jamen du får ju många för pengarna:mad:
skrattar.gif

Men det står ju att undantaget gäller sjuka och skadade djur som tas till veterinär? Lite luddigt har de allt skrivit.

Extremt luddigt skrivet, men kan tolkas som jag skrivit ovan. Jag har för mig att det var någon i en av mina facebookgrupper som frågade jordbruksverket och fick svaret som jag skrev, men jag kan ha fel.
Om 50km skulle gälla till veterinär så är jag körd, har 7mil till nattöppen klinik, så det kan ju inte vara den rimliga tolkningen... men jag vet inte.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 462
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 222
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 563
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 517
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar