Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En bekant till mig på facebook skrev precis ut att hon skaffat en valp, blandning Schäfer och leonberger/husky. Till sällskap...
Visst var den bedårande söt på bilderna, men sen då?
Det är inte helt ovanligt, samma sak i hästvärlden. Ett trick är ofta att man ställer upp hunden eller hästen i en lätt sluttning så baken ser låg ut, sen tar man bilden på ett sånt sätt att marken ser helt vågrät ut, så det ser ut som att hunden eller hästen står på plan mark även om den inte gör det. Ibland tabbar de sig och man ser lutande träd i bakgrunden.Vad sägs om att inför fotografering ställa upp hundar i backar istället för på platt mark, för att försöka få ryggarna att se så sluttande ut som möjligt? Säger ju en del om vad sådana uppfödare har för mål med sin avel också...
Chihuahua stavas det
Dobbis
Vad sägs om att inför fotografering ställa upp hundar i backar istället för på platt mark, för att försöka få ryggarna att se så sluttande ut som möjligt? Säger ju en del om vad sådana uppfödare har för mål med sin avel också...
Tiken får väl bara transporteras om det är akut medicinska behov?Finns nu en på blocket som säljer en dräktig tik som ska föda vilken dag som helst och det är enligt säljaren akut att bli av med henne... Är det ens lagligt att göra så?
Finns nu en på blocket som säljer en dräktig tik som ska föda vilken dag som helst och det är enligt säljaren akut att bli av med henne... Är det ens lagligt att göra så?
Om jag inte missminner mig får man inte flytta tiken när det är 2 veckor kvar till valpning om det inte är pga medicinska skäl.Tiken får väl bara transporteras om det är akut medicinska behov?
Tiken får väl bara transporteras om det är akut medicinska behov?
Om jag inte missminner mig får man inte flytta tiken när det är 2 veckor kvar till valpning om det inte är pga medicinska skäl.
Jamen du får ju många för pengarnaOch ägaren försöker dessutom begära ut 9000 kr för hunden.
Jamen du får ju många för pengarna
7 till priset av 1! Wow vilken deal.Jamen du får ju många för pengarna
Tills det blir kejsarsnitt7 till priset av 1! Wow vilken deal.
Då kanske det går att anmäla på något vis? Jag har dålig koll på sådant, tyvärr.
@Malibu_Stacy @Red_Chili mfl
Finns faktiskt en tilläggsbestämmelse som säger att högdräktig tik som är sällskapshund får transporteras om sträckan är kortare än 50km. Om det sen är lämpligt i ovanstående situation är ju en annan fråga.
http://www.jordbruksverket.se/amnes...terahundar.4.207049b811dd8a513dc80001498.html
Men det står ju att undantaget gäller sjuka och skadade djur som tas till veterinär? Lite luddigt har de allt skrivit.