Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kejsarsnitt behövs nog inte då valpar brukar anpassa sig till livmodern - men parningen var väl säkert inte den "bästa"Måste väl ha varit kejsarsnitt på en sån? Det är ju som att korsa en ardenner och ett gotlandsruss...
Ganska? MYCKET intressant. Så många idioter samlade i en film, och några intelligenta som ser problemetMed anledning av ämnet oseriös avel, så är denna filmen ganska intressant.
https://myspace.com/bordercollie19/video/documentary-bbc-pedigree-dogs-exposed/44215931
Jo, det är klart förvisso. Tänker dock på kroppsformen på valparna. Tikens bäcken är ju format för att föda valpar av en viss kroppsform och när man korsar med en hund som har en helt annan kroppsform så kan det ju bli problem på den fronten. Men jag hoppas det gick bra oavsett.Kejsarsnitt behövs nog inte då valpar brukar anpassa sig till livmodern - men parningen var väl säkert inte den "bästa"
Jag är inte så jätteinsatt där, kanske blandade ihop frallorna och mopsarna.@iNHALE Mopsar föder oftast normalt,jag har haft 5 kullar,aldrig ett problem.
Min fralla statestik ser tyvärr inte lika bra ut,
Det är inte ett alternativ att åka in och ultraljuda? Så slipper ni sitta och oroa er tills det eventuellt skulle vara dags för valpning.Hmm, Doris verkar vara lite skendräktig, inte så att det märks på hennes psyke men ja tycker juvret är lite svullet och det är bra exakt 2 månader sedan löpet så.
Men självklart börjar tankarna, man tänker, hade vi verkligen 100% koll under löpet? Finns de möjlighet att de fått till de utan att vi sätt något?!
Ja näh de verkar inte troligt att de haft den möjligheten men så kommer nästa tanke, va skulle man göra OM det skulle ha hänt? Om det en morgon plötsligt ligger några söta jämtschäfrar här... Är man jätte hemsk om man skulle välja att ta bort hela kullen? Jag skulle inte vilja ha ansvaret för en sådan blandning och att få tag på seriösa hundägare till jämtschäfrar ser jag som en större omöjlighet- ja mena det är ju omöjligt att säga vad dessa drifter tillsammans skulle resultera i. Skulle de få schäferns kamp och jämtens driv skulle det va fullt möjligt att man satt riktiga monster till världen som försöker att självständigt riva både älg och Björn. Vem skulle kunna erbjuda en sådan hund ett fullgott liv?
Tankarna får en att känna ångest över att okunnigt folk gör denna kombination medvetet för att de hoppas på att få mer föriga älghundar :/
Det är inte ett alternativ att åka in och ultraljuda? Så slipper ni sitta och oroa er tills det eventuellt skulle vara dags för valpning.
Hmm, Doris verkar vara lite skendräktig, inte så att det märks på hennes psyke men ja tycker juvret är lite svullet och det är bra exakt 2 månader sedan löpet så.
Men självklart börjar tankarna, man tänker, hade vi verkligen 100% koll under löpet? Finns de möjlighet att de fått till de utan att vi sätt något?!
Ja näh de verkar inte troligt att de haft den möjligheten men så kommer nästa tanke, va skulle man göra OM det skulle ha hänt? Om det en morgon plötsligt ligger några söta jämtschäfrar här... Är man jätte hemsk om man skulle välja att ta bort hela kullen? Jag skulle inte vilja ha ansvaret för en sådan blandning och att få tag på seriösa hundägare till jämtschäfrar ser jag som en större omöjlighet- ja mena det är ju omöjligt att säga vad dessa drifter tillsammans skulle resultera i. Skulle de få schäferns kamp och jämtens driv skulle det va fullt möjligt att man satt riktiga monster till världen som försöker att självständigt riva både älg och Björn. Vem skulle kunna erbjuda en sådan hund ett fullgott liv?
Tankarna får en att känna ångest över att okunnigt folk gör denna kombination medvetet för att de hoppas på att få mer föriga älghundar :/
Jag skulle ta bort dom direkt, dvs vartefter de kom ut o inte ge tiken tillfälle att ens lukta eller slicka på dem. Är det en förstföderska skulle jag ta bort samtliga valpar. Har tiken haft valpar tidigare så behåller man lämpligtvis en valp, för tikens skull.Hmm, Doris verkar vara lite skendräktig, inte så att det märks på hennes psyke men ja tycker juvret är lite svullet och det är bra exakt 2 månader sedan löpet så.
Men vad i tänker folk med?Hoppsansa! Fick just upp en länk till en kull shiba x patterdale. Blir säkert toppenhundar det! Följsamma och lätthanterliga.
Gammaldags jakthundsavel:
En mycket god vän hade en kanonbeagle, han bodde i ett litet samhälle där hundarna släpptes ut när de ville eller behövde. När tiken löpte så flockades hanhundarna utanför huset, bästa jakthund släpptes in.
Resultatet blev över förväntan, ingen brist på valpspekulanter. Tror "pappan" var en Hamilton.men herregud...
Något som gör mig så irriterad är alla annonser på chiuhauavalpar som rubrik . Sen är två tre fyra raser till. Varför det är inga chiuhauor. .. och är inte den trenden lite förbi redan .