Papillon x Pudel brukar kallas "Papipoo"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kinaschack
Känns som för många år sedan när jag mötte en kvinna med en jack russel hane. Hon tyckte det var sååå synd att min tik var kastrerad, för tänk så fina valpar dom skulle kunnat få annars. Jag hade shar-pei på den tidenÄr ute och går med mina två dvärgschnauzrar och möter en kvinna med en liten hund, snäppet mindre än mina, vi pratar lite och hon kommenterar att hon tycker att min ras ser så häftig ut och sen kommer kommentarerna... "Undra hur valparna skulle se ut om man parade dom"... "Gula hundar med skägg"... Så jag frågar vad det är för ras och det visar sig vara chihuahua, shi tzu och två småraser till som jag inte kommer ihåg... Den såg ut som en liten spets och kanske lite chihuahua... Kan tillägga att jag just berättat att Qarusell är kastrerad men hon kanske syftade på Ultima...
Jag är ingen konstnärlig talang, men jag blev sugen på att ritaVi skulle behöva en konstnärlig talang nu som illustrerar alla dessa nya raser!
Helt galet...Känns som för många år sedan när jag mötte en kvinna med en jack russel hane. Hon tyckte det var sååå synd att min tik var kastrerad, för tänk så fina valpar dom skulle kunnat få annars. Jag hade shar-pei på den tiden
Kör hårt!Jag är ingen konstnärlig talang, men jag blev sugen på att rita
Jag är ingen konstnärlig talang, men jag blev sugen på att rita
Åh, var det med bilder också? Kan du inte skicka länk till mig, jag blir ju nyfikenÅhgud. Googlade Shar Pei/JRT och fick upp ett gammalt forum om "designer mixes"... ganska komiskt att de själva kallar sina hundar för "designer" mixes. Man erkänner ju rakt av att utseendet (och namnet) är huvudsyftet med mixandet.
Här sitter alltså folk och hyllar sina Snorkies, Borgis, Daniffer, Newfypoos och gud vet vad.
Nån ville absolut ha en "Pomeagle" men kunde inte hitta "uppfödare" nånstans. Då fick denna på allvar rådet att "leta upp en vän som har en beagle och en annan som har en pomeranian!" (tur att personen inte hade några sådana vänner)
Jag vill också se...Åh, var det med bilder också? Kan du inte skicka länk till mig, jag blir ju nyfiken
Jag har inga ord.Sharbass
Finns det nåt sätt att över bilderna men @Dentakus inlägg, så gör jag det...Jag har inga ord.
Jag bildgooglade shar pei mix. Jag ångrar det bittert.
Cocker Pei
Bullpei
Sharbass
Sharpug (eller Ori Pei som "rasen" av någon anledning kallas)
Border Pei
Sharlab
Varför isf inte skaffa två hundar av olika raser om man nu önskar hund av olika typer?Hittade en tråd på familjeliv där en familj skulle kolla på BC/labbe/schäfer.
Den perfekta hunden som vill ha fart och fläkt men inte valla.
Vallhund/apportör/vakt
Strålande korsning.
De flesta skriker nej, köp renrasigt för det kan bli katastrof.
Sen ska ts motivera varför blandras...
"Jag struntar i ni tycker att man ska välja en renrasig, jag vill ha det bästa av flera raser inte bara en"
Jag tycker om lakrits, kräftor och potatisklyftor var för sig. Skulle smaka skit om jag blandade allt...
Varför isf inte skaffa två hundar av olika raser om man nu önskar hund av olika typer?
Men de vill ju ha aaallt i samma hund.
Undrar hur det funkar i praktiken.
Måndag: vallhund
Tisdag: apportör
Onsdag: bruks
Torsdag: mattes val
Etc.