Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
Chinese Crested Dog + Jack Russel Terrier + Schipperke = ???

Kom på ett namn för min "hundras" (har en tik i ovanstående mix)

Dalmatiner och mastiff - Dalmas
En hemkär och gladlynt ras som dock har rykte om sig att vara tjurskallig. Lätt att känna igen på de rastypiska så kallade "knätofsarna".

Titta vad jag hittade i Nordisk Familjebok!

"Värd att nämnas är äfven dalmasen, en medelstor hund, vanligen hvit med svarta fläckar. På såfväl fram- som bakknän hafver den behäng, hvilka kallas "knätofsar". Den anses af många vara en förnämlig gårdvar då den icke äro benägen att lämna sitt hem. Dock kräfver rasens egensinniga lynne en nogsam dressyr och en fast hand."

dalmas_zpsslzisovy.png

:angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 334
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 853
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 605
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 538
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits