Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir lite osäker på om det framgick att jag var ironisk men fortsätter som om det framgick.
33 måste ju vara veckonumret så varför med din tolkning ange att en valp heter Lotta och är doldafelförsäkrad?

Jag har inte ens tänkt på att du är var ironisk ? Själv tänkte jag inte på veckonummer, utan tänkte bara felstavat/felskrivning

Senast ändrad:
De här valparna borde vara en sensation. De verkar ha ärvt alla sina gener från mamman!

Alaskan Huskyvalpar
5 500:-
Mamma är Alaskan Husky (draghundslinje, egen uppfödning), pappa är 50% Östsibirisk Laika och 50% Schäfer.

Alaskan Husky är en blandras. Man kan sammanfatta det med att man avlar fram en hund som är avsedd för att dra. Men helst ska det vara draghundar man nyttjar till detta men Vorster, Spetsar, Pointer mm är vanliga att blanda in.

Alaskan Husky är en blandras. Man kan sammanfatta det med att man avlar fram en hund som är avsedd för att dra. Men helst ska det vara draghundar man nyttjar till detta men Vorster, Spetsar, Pointer mm är vanliga att blanda in.
Så man kan kalla en sån här blandning för Alaskan Husky alltså? Isåfall är ju rubriken i annonsen korrekt.

Sen undrar jag över de här namnen som folk hittar på. Vad är det för fel på "blandras"?

vi har alltså nu en valp till salu av den fantastiska rasen Portogotto, en blandning av det bästa från två världar.

Jag följer en sida på FB som räddar street dogs i USA, mycket poppis. Häromdagen lade de upp en film på en nyligen räddad tik och genast kommer det rasförslag bland kommentarerna, ihop med bilder på sina egna hundar av "raserna". Vad sägs som schnoodle, pugapoo och yorkiepoo? :meh: Amerikaner. :banghead:

Jag följer en sida på FB som räddar street dogs i USA, mycket poppis. Häromdagen lade de upp en film på en nyligen räddad tik och genast kommer det rasförslag bland kommentarerna, ihop med bilder på sina egna hundar av "raserna". Vad sägs som schnoodle, pugapoo och yorkiepoo? :meh: Amerikaner. :banghead:
Men gud så tröttsamt.

Schnoodle, det låter som en stabbig österrikisk maträtt :laugh:

Konstigt vad många blandningar just pudel verkar vara inblandad i.

Så man kan kalla en sån här blandning för Alaskan Husky alltså? Isåfall är ju rubriken i annonsen korrekt.
Om jag uppfattat det rätt så. Men det finns ju inga "regler" för mixen och vissa hävdar att det ska vara dragraser medans andra tycker att bara resultatet kan dra så duger det.

Alla hundar kan ju dra på nått sätt så kriterierna verkar ju rätt låga isf :grin:

Eller en portugisisk risotto. Jag gillar inte nån risotto, oavsett vilket språk den pratar.
Ibland undrar jag om folk hittar på flashiga namnkombinationer först och parar lämpliga (eller olämpliga) hundar efteråt. Den som kom på att chihuahua plus mops blir CHIPS måste ju ha slagit frivolter av förtjusning.

Eller en portugisisk risotto. Jag gillar inte nån risotto, oavsett vilket språk den pratar.
Ibland undrar jag om folk hittar på flashiga namnkombinationer först och parar lämpliga (eller olämpliga) hundar efteråt. Den som kom på att chihuahua plus mops blir CHIPS måste ju ha slagit frivolter av förtjusning.
:rofl::rofl::rofl::rofl:

:rofl:

Garanterat så det går till! "Vilka raser kan vi hitta på ett flashigt modenamn av härnäst!?"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 334
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 853
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 605
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 538
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar