Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om jag uppfattat det rätt så. Men det finns ju inga "regler" för mixen och vissa hävdar att det ska vara dragraser medans andra tycker att bara resultatet kan dra så duger det.

Alla hundar kan ju dra på nått sätt så kriterierna verkar ju rätt låga isf :grin:

För mig är det bara ett ytterligare namn för blandras. Men jag kan acceptera det om det gäller en korsning med alaskan & husky..

Min faster hade en olyckskorsning som var en tops :rofl: . En mix mellan tax och Mops. Hon såg ut som en labradorvalp hela livet, så söt. Och faktiskt riktigt bra både fysiskt och psykiskt men ja. En olycka och mest troligt en rejäl dos tur att den blev så lyckad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 334
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 853
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 605
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 538
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ny sits