Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
Yorkshire och Malteser, finns i Skåne, varje hund har varsin annons. Kan inte läsa polska så kan inte (och pallar inte) stalka det tillbaka till Polen mer än jag redan gjort. Deras facebook har inte uppdaterats sen 2015 heller.

https://www.blocket.se/malmo/Yorkshire_Terrier_68328040.htm?ca=10&w=3

Dessa? Fattade ditt inlägg som det var blandras mellan de två, men jag fattade fel eller? Vem betalar det där?!

"Vi har till och med släkt bevis!"

https://www.blocket.se/malmo/Yorkshire_Terrier_68328040.htm?ca=10&w=3

Dessa? Fattade ditt inlägg som det var blandras mellan de två, men jag fattade fel eller? Vem betalar det där?!

"Vi har till och med släkt bevis!"
Nej, det är dem där, de har en malteser och typ fyra yorkies. Söker man på dem har de annonserat ut en stor kull med shih tzu's tidigare i år (i Polen), vilket iofs inte säger så mycket mer än att de producerar valpar i höghastighet. Men priserna är ju lite överdrivna i alla fall för den svenska marknaden.

Nej, det är dem där, de har en malteser och typ fyra yorkies. Söker man på dem har de annonserat ut en stor kull med shih tzu's tidigare i år (i Polen), vilket iofs inte säger så mycket mer än att de producerar valpar i höghastighet. Men priserna är ju lite överdrivna i alla fall för den svenska marknaden.
Och ännu mer överdrivna för den Polska marknaden där raserna ligger på under 10.000skr

Malte vill träffa tjej
Världens underbaraste vovve, blandning boxer o labrador söker efter lämplig tik för parning. Best in show på blandrasutställning, snäll mot allt och alla, går lös utan koppel. Intressen, bilturer, skogspromenader, allt där man får vara med. Lämpligt förslag är boxer eller storpudel. Maila och berätta om du har en passande flicka.

Tycker alltid det är så roligt med det här om att hundar "vill träffa tjejer/killar". Har de sagt till på skarpen eller? O_o

Haha, "intressen: skogspromenader och bilturer" :D
Jag tror att din Malte har fått storhetsvansinne och blivit rasförvirrad @TheaH :D ;) Visste du om att han försöker nätdejta? Är du okej med det?!

Apropå dra hem tikar... Min förvisso väldigt vackra blandrastik är i höglöp just nu... i vårat hus bor det en 2 månader yngre terriermix (hane) som skriker rakt ut av kåthet bara han ser mig (utan hund), antar att jag luktar löptik. Samma hane brukar bli så kåt när han får leka med min tik (ej i löp) att han tömmer tarmen. Hur normalt är det? Och nej, dom vill inte kastrera honom för dom vill kunna ta valpar efter honom någon gång.

Känns.... sunt ....

Hittade en annons där de sökte nytt hem för en dp/silkesterrier-blandning. Anledning var att den jagar allt, så nu ville de helst att den skulle hamna hos en jägare.
Vad har de tänkt att hitta för jägare ? Känns inte som det går så tätt med jägare som jagar råttor? :angel:

I vår rasgrupp annonseras just nu två valpar av populär, mindre sällskapsras ut. Valparna är 9 veckor och ska omplaceras pga allergi. På frågan om inte uppfödaren köper tillbaka får man svaret: de är importerade från Serbien.

Jaha, 9 veckor gamla importer.. :cool::banghead: Men dom ska tydligen ha stamtavla i SKK :up: Valpar ser dock inte riktigt ut som valpar av den rasen brukar göra, tycker jag.. Tur att jag inte är medlem och kan svara i gruppen, då skulle jag gjort kaos.. :o

I vår rasgrupp annonseras just nu två valpar av populär, mindre sällskapsras ut. Valparna är 9 veckor och ska omplaceras pga allergi. På frågan om inte uppfödaren köper tillbaka får man svaret: de är importerade från Serbien.

Jaha, 9 veckor gamla importer.. :cool::banghead: Men dom ska tydligen ha stamtavla i SKK :up: Valpar ser dock inte riktigt ut som valpar av den rasen brukar göra, tycker jag.. Tur att jag inte är medlem och kan svara i gruppen, då skulle jag gjort kaos.. :o
Man får inte ta in 9 veckors valpar från Serbien, så jag skulle omedelbart anmäla smuggel !

Man får inte ta in 9 veckors valpar från Serbien, så jag skulle omedelbart anmäla smuggel !
Jag vet.. Människan svarar inte nu. Försöker få chip nr eller något på hundarna. Vet inte vem som äger dem och har inga uppgifter alls om hundarna mer än en bild så har inget att direkt gå på.

Det kanske är livmodersimport?
Heter det så? Jag trodde det hette moderlivsimport? :rofl:

Aja strunt samma. Visst kan det väl vara den typen av import, men då säger man väl att valparna är egenuppfödda, inte importerade, eller? Och isf borde dom väl ha mamman till valparna också? Om inte denna redan har flyttat vill säga.. Det är väl sällan man importerar en dräktig tik och sedan inser att man är allergisk? Oftast har man ju hållit på med hundar ett tag innan man importerar en dräktig tik väl?

Hittade en annons där de sökte nytt hem för en dp/silkesterrier-blandning. Anledning var att den jagar allt, så nu ville de helst att den skulle hamna hos en jägare.
Vad har de tänkt att hitta för jägare ? Känns inte som det går så tätt med jägare som jagar råttor? :angel:
Blir alltid så sugen på att fråga hur långa drev den brukar ha, hur lätt ger hunden upp vid tapp och hur bra hörs den i skogen:angel:.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 340
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 860
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 605
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 538
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar