Nu har ju chihuahua varit väldigt poppis även om marknaden nu är övermättad något vansinnigt. Och jag kan nog sakna att få köpare som de som letar efter en specifik ras med specifikt syfte tex en viss jakt, för det är så väldigt mycket som ska sållas nu. Folk som verkligen inte är hundmänniskor kan ofta börja med chi (inget fel i det nödvändigtvis), och jag har fått lära mig att även de som HAR annan hundras hemma kan få för sig att behandla den mindre som nån form av gosedjur. Sedan har vi alla underliga uppfostringsmetoder (som när man pratat med nån en timme som verkar vettig o den sedan säger att den ska gå och bita sin hund i örat för att hunden just nafsade sin hundkompis i örat
).
Sen upphör det aldrig att förvåna mig hur vissa inte kan ta ett nej. Då brukar jag ändå alltid säga att samtal & mail inte är = tinga och att ett besök INTE är = att få köpa (brukar säga att nån annan har blivit lovad att få titta också) men det är helt galet hur vissa beter sig. Har haft en som ringde o mailade massa och ville ha uppgifterna till de som köpt en viss valp av mig (som då var såld sedan nån månad tillbaka). De ville väl ringa o tjata om att få köpa den.
Sen andra som velat att jag ska köra o möta dem över halva landet (det kan jag ibland göra om nån som bor långt bort har varit på besök och fått tinga o det endast gäller leverans, men nu menar jag när de bara ska titta..), de som vill att jag ska komma till dem o visa valparna (gärna de som bor 50 mil bort och inte orkar åka själva), den som kom och tittade på en valp och ville ha men BARA om hon fick den direkt, när jag sa att den ska ju besiktigas först tyckte hon att nä det skiter vi i.. Kändes inte så bra och under samtalet kommer det fram att får hon inte valpen direkt skiter hon i det för hon orkade inte köra till oss igen. Hon bodde 7 mil bort och hade körkort och bil.. Och jag ska inte ens börja om alla de som ringde på den med nersatt pris (rejält bettfel) och tyckte att han var aaaalldels för dyr (halva priset!) och motiverade att de skulle ha billigare med att de var a) student B) hade minsann småbarn hemma och då har man inte råd med sånt! c) jag fick tvåtusen om de hämtade samma kväll.. (Gör de så i typ guldsmedsaffärer oxå? Säger att "nä fy vad dyrt jag har ju BARN hemma, det får du sänka för jag ska givetvis ha ändå"..?)
Ja slut på uppsatsen men efter förra kullen funderade jag seriöst på att lägga ner, aldrig hört av sig så många galningar som då.