Risken finnsKanske en portal till en annan värld?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Risken finnsKanske en portal till en annan värld?
Ops hahahahaJag kanske eventuellt råkade säga till min mor att jag skulle AD/HD röntga min hanhund och hon trodde på allvar att jag skulle röntga honom för att kolla om han hade ADHD.
Var inne där häromdagen för första gången på rätt länge. Förstår inte varför de har hänvisning för de som inte uppfyller kraven.Jo de som uppfyller kraven helt verkar vettiga. Var inte dem jag menade.
Det finns väl ingen begränsning på hane?Han borde kanske bli upplyst om att endast 5 kullar är tillåtet, och det gäller även buskavel.
Aha....jag fattade det som att det var en tik de skulle ha 6 kullar på!!Det finns väl ingen begränsning på hane?
35 avkommor på hane är väl gränsen?Det finns väl ingen begränsning på hane?
Inte djurskyddsmässigt. Möjligt att enskild ras har begränsning för avelsbasens skull men mig veterligen finns ingen generell35 avkommor på hane är väl gränsen?
Såna är de ju allihopa tyvärr...Risk för borttag med jag måste bara länka detta - snacka om oseriös avel när man går ut med hitte-på namn på en ras som inte finns och dessutom presenterar "fakta"... det är inte sant vad folk hittar på för att få sälja valpar
http://osterskarslabradoodle.se/fakta/
Vad svamlar du om? Läs på ,tryck på tangentbordet efter.35 avkommor på hane är väl gränsen?
Oj, förlåt.. Det var bara något som jag hade läst någonstans, för att man skulle undvika matadoravel..Vad svamlar du om? Läs på ,tryck på tangentbordet efter.
Ingen fara,bara jag som är lite idag.Oj, förlåt.. Det var bara något som jag hade läst någonstans, för att man skulle undvika matadoravel..
.. Förlåt
Det var ju nån i en tråd här för några år sedan som blev skitarg på oss andra då vi frågade hur det är med hennes blandras ad/hd-status och hon fräste till att hennes hund minsann inte är någon överaktiv sak. hon skulle väl avla eller nåt, jag minns inte riktigt.Jag kanske eventuellt råkade säga till min mor att jag skulle AD/HD röntga min hanhund och hon trodde på allvar att jag skulle röntga honom för att kolla om han hade ADHD.
Oj wow, mental röntgen, det måste man ju göra! Vilken merit!
Varför gav de inte tiken en abortspruta? De verkar ju veta exakt när det hände, och då kan de inte skylla på "när vi märkte var hon redan en månad in". Sen att de gjort samma kombination tidigare... En till "olycka"?
Känns väldigt skumt. Kanske SKK borde tipsas..
Hahaha!Risk för borttag med jag måste bara länka detta - snacka om oseriös avel när man går ut med hitte-på namn på en ras som inte finns och dessutom presenterar "fakta"... det är inte sant vad folk hittar på för att få sälja valpar
http://osterskarslabradoodle.se/fakta/
Själv uppfattar jag valpprånglaren som en rejält oseriös sk uppfödare, dvs BYB, med ganska så 0 koll. Det är knappast en merit för en blandis att dess far/morföräldrar vunnit en rosett på utställning.Jag uppfattade som att hon gjort alla mentala tester samt röntgen tester som möjligt för hunden. Sedan är bara det i sig väldigt otydligt, vad då "alla" röntgen liksom. Men tyckte att det var rätt tydligt att hon inte syftade på mental röntgen
ja det är lätt att "glömma"...Hahaha!
De glömde den här lilla detaljen när de nämner Labradoodelns anrika historia:
https://www.psychologytoday.com/blog/canine-corner/201404/designer-dog-maker-regrets-his-creation
Om man blandar tollare med pudel... Får man en noodle då?