Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
"SASK rekommenderar ytterst sparsam och genomtänkt användning av hanar som har fler än ca 35 avkommor."

Det var visst det här jag mindes lite tokigt.. :(

Jag kanske eventuellt råkade säga till min mor att jag skulle AD/HD röntga min hanhund och hon trodde på allvar att jag skulle röntga honom för att kolla om han hade ADHD. :angel:
Det var ju nån i en tråd här för några år sedan som blev skitarg på oss andra då vi frågade hur det är med hennes blandras ad/hd-status och hon fräste till att hennes hund minsann inte är någon överaktiv sak.:rofl: hon skulle väl avla eller nåt, jag minns inte riktigt.

Oj wow, mental röntgen, det måste man ju göra! Vilken merit!

Varför gav de inte tiken en abortspruta? De verkar ju veta exakt när det hände, och då kan de inte skylla på "när vi märkte var hon redan en månad in". Sen att de gjort samma kombination tidigare... En till "olycka"?

Känns väldigt skumt. Kanske SKK borde tipsas..

Jag uppfattade som att hon gjort alla mentala tester samt röntgen tester som möjligt för hunden. Sedan är bara det i sig väldigt otydligt, vad då "alla" röntgen liksom. Men tyckte att det var rätt tydligt att hon inte syftade på mental röntgen :D:banghead:

Risk för borttag med jag måste bara länka detta - snacka om oseriös avel när man går ut med hitte-på namn på en ras som inte finns och dessutom presenterar "fakta"... det är inte sant vad folk hittar på för att få sälja valpar :wtf::yuck::mad:
http://osterskarslabradoodle.se/fakta/
Hahaha!
De glömde den här lilla detaljen när de nämner Labradoodelns anrika historia:
https://www.psychologytoday.com/blog/canine-corner/201404/designer-dog-maker-regrets-his-creation

Jag uppfattade som att hon gjort alla mentala tester samt röntgen tester som möjligt för hunden. Sedan är bara det i sig väldigt otydligt, vad då "alla" röntgen liksom. Men tyckte att det var rätt tydligt att hon inte syftade på mental röntgen :D:banghead:
Själv uppfattar jag valpprånglaren som en rejält oseriös sk uppfödare, dvs BYB, med ganska så 0 koll. Det är knappast en merit för en blandis att dess far/morföräldrar vunnit en rosett på utställning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 359
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 872
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 612
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 540
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar