Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tveksamt. Tror snarare vikten är grovt överskattad, hunden ser verkligen inte ut att behöva lägga på sig ens 14 kg. Varken dobermann eller borzoi brukar väl komma upp i de vikterna heller.
Googlade.
Maxvikt Dobermanhane: 45 kg tik 41kg
Borzoi: väldigt varierande. Allt från små tikar på 25-30 kg till maxvikt stor hane: 60 kg

Hmm.. Varför är du så fientlig?

Ditt inlägg är intressant, men det är inte kopplat till den studien jag menade (jag vet att det är kasst att jag inte kan länka, tappat bort det helt..!).
Jag har inte påstått att mitt inlägg har något med någon studie du inte kan länka till att göra. Jag försökte bara förmedla lite "basic genetik" till dig, vilket du verkar lida brist på.

"Mountingoldendoodle valpar 1tik o 4hanar kvar som söker egna hem till 20/7-16 då är dom 8veck, vet bes avmaskade o chippade. Det går bra att tinga en valp handpenning 2000 återfås ej vid ånger."

Herregud, visst måste man lägga vantarna på en av den här unika rasen! Helt klart legitim ras, speciellt eftersom de vill ha hela 11.500 för dem!

Hur uttalar man ens det där namnet?

"Mountingoldendoodle valpar 1tik o 4hanar kvar som söker egna hem till 20/7-16 då är dom 8veck, vet bes avmaskade o chippade. Det går bra att tinga en valp handpenning 2000 återfås ej vid ånger."

Herregud, visst måste man lägga vantarna på en av den här unika rasen! Helt klart legitim ras, speciellt eftersom de vill ha hela 11.500 för dem!

Har man tagit med en pudel och en golden upp på en bergsknalle för att skapa denna fantastiska kombo.

Vi bor i en dal. Blir våra hundar Swedish Valley Sheperds då?:p
Måste dubbla priset!!

Är det bara jag som ser ett gäng hundar framför mig som kommer jucka på allt och alla? :o

Har man tagit med en pudel och en golden upp på en bergsknalle för att skapa denna fantastiska kombo.

Vi bor i en dal. Blir våra hundar Swedish Valley Sheperds då?:p
Måste dubbla priset!!

Herregud, jag bor ju vid en sjö! Swedish Lake Shepherds! Eller SSS, Swedish Shore Shepherds.

Är det bara jag som ser ett gäng hundar framför mig som kommer jucka på allt och alla? :o

Haha! Ett gäng riktigt hormonstinna goldendoodles alltså?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 359
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 871
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 606
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 540
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar