Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag trodde A.S själv var seriös men att hunden omplacerades till en oseriös som skulle ta valpar nu. Fram tills jag insåg att det var A.S själv som skulle tillverka blandraser.. Jösses! Såg på hennes fb att hon hade något liknande weimaraner/podenco mix typ..

Jag har faktiskt aldrig hört nåt bra om henne, möjligtvis var hon väl seriös för... Många år sen?
Det är en greyhound/weimaraner, kullen låg ute på blocket i höstas eller vintras.
(Nu kanske det verkar som att jag är helt besatt av människan men jag råkar bara ha en förmåga att komma ihåg mycket onödigt...)

Jag har faktiskt aldrig hört nåt bra om henne, möjligtvis var hon väl seriös för... Många år sen?
Det är en greyhound/weimaraner, kullen låg ute på blocket i höstas eller vintras.
(Nu kanske det verkar som att jag är helt besatt av människan men jag råkar bara ha en förmåga att komma ihåg mycket onödigt...)
Okej. Jag vet inget alls om människan, visste bara att hon fött upp podencos och tog för givet att hon var seriös då, eller åtminstone inte föder upp blandraser. Men se där vad fel jag hade! ;)

Härligt när någon jämför neravlandet av storleken på Aussien till en ny "ras" med storleksskillnaderna på typ Schnauzer och Pinscher.

Alla med läskunskaper kan enkelt ta reda på att både dvärgschnauzer och dvärgpinscher avlades fram för att vara råttjägare... News Flash; det hjälper om råttjägare är små.

Blir så förvirrad av detta :p
"Boston är en blandras valp av terrier raser. Boston pappa är en renrasig terrier hane av ras irländsk terrier mamman är Irish softcoated och kerry blue terrier. Så detta betyder att boston inte har någon stamtavla och pinte är skk reg. Boston är en blandras valp av terrier."

Hela annonsen är förvirrande :p

Blir så förvirrad av detta :p
"Boston är en blandras valp av terrier raser. Boston pappa är en renrasig terrier hane av ras irländsk terrier mamman är Irish softcoated och kerry blue terrier. Så detta betyder att boston inte har någon stamtavla och pinte är skk reg. Boston är en blandras valp av terrier."

Hela annonsen är förvirrande :p
Tycker du? Den är ju glasklar! Boston är en blandrashund av terrier. Hur många gånger ska det behöva skrivas? :p

Här får man ju ge annonsören cred för att hen faktiskt lyckats stava alla tre raserna korrekt. Det är mycket ovanligt, speciellt när man inte är särskilt skrivkunnig för övrigt:grin:

Detta självplågeri att läsa annonser.. Jag kan inte ens tycka det är roligt längre bara synd om hundarna.
Undrar fortfarande vad som hände Lillebror som nån tog hand om,hade i tre dagar och sen inte fixade mer.
Kommer ju inte ihåg vilken grupp.
Han hade cherry eyes och var en stor rackare

Detta självplågeri att läsa annonser.. Jag kan inte ens tycka det är roligt längre bara synd om hundarna.
Undrar fortfarande vad som hände Lillebror som nån tog hand om,hade i tre dagar och sen inte fixade mer.
Kommer ju inte ihåg vilken grupp.
Han hade cherry eyes och var en stor rackare
Han har jag också funderat på mer än en gång. Tyckte så hemskt synd om honom... :(

Jag blir jämt förbryllad över att folk med en numerärt liten ras väljer att inte stödja rasen liksom. Visst alla kanske inte är avelsmaterial men ändå. Tex podengon, akita är väl inte stor heller oavsett variant?

"söker en fin ochsnäll avelshane till våran tik som är en berner senner.
hade tänkt att korsa henne med antingen labrador eller golden.
är du intresserad så ring eller mejla ."

Ingenting om hur deras hund är, om hon är frisk eller har bra mentalitet, nej nej. Och varför ska man då kräva att pappan ska vara frisk? Nej tack, snabba pengar på "unika" blandningar, det är gött det.
För att inte tala om att alla dessa raser är väldigt belastade av ledfel, och Berner Sennen har ju en drös andra hälsoproblem också..

"söker en fin ochsnäll avelshane till våran tik som är en berner senner.
hade tänkt att korsa henne med antingen labrador eller golden.
är du intresserad så ring eller mejla ."

Ingenting om hur deras hund är, om hon är frisk eller har bra mentalitet, nej nej. Och varför ska man då kräva att pappan ska vara frisk? Nej tack, snabba pengar på "unika" blandningar, det är gött det.
För att inte tala om att alla dessa raser är väldigt belastade av ledfel, och Berner Sennen har ju en drös andra hälsoproblem också..

Nu ska du inte vara kinkig. Hon är så klart en snäll och trevlig familjehund och då är hon ju automatiskt frisk också för de har ju inte sett några tecken på sjukdom.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 343
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 862
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 606
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 538
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar