Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, jag förstår inte egentligen varför jag utsätter mig för detta självplågeri... :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:
Alla dessa är från gruppen Blandrasavel Annonser:

Har en hanhund som är planen att använda lite i avel sen när han har uppnåt ålder. Han är idag 13 månader. Han kmr självklart röntgas och ögonlysas innan men tänkte bara se om det ev finna något intresse för honom? :) Hans föräldrar är röntgade med fina resultat. Hans raser är :schäfer, border collie, leonberger, rottweiler och golden. (Hans pappa och morfar är 100% golden)

Hej alla! Jag söker efter en hane till min 4-åriga blandrastik Lilja! Hon är en blandning schäfer, border collie och samojed (hälften samojed men är mellanstor). Jag söker efter en hane som är någon av dessa raser eller är en härlig blandning på dem. Vill helst inte blanda till ytterligare en ras men är öppen för förslag!

Genom go amstaff/puttbull Finns för parning. stabil och bra psyke. Finns i Örebro

Hej jag heter sessan är blandras mellan 3 olika terrier och papillon min matte letar efter en långhårig hane till mig för parning rasen spelar inte så stor roll bara han är långhårig och har bra psyke pm sker till min matte :)

Har en renrasig Amstaff tik reggad i SKK. Letar passande hane till henne. Gärna renrasig amstaff men vettig mix kan tänkas.

Nån som har en STOR hane som är en jäkel på att klara av att para en tik, min St Bernhard löper nu och det blev lite brådis hitta kille, förra gången hade hon en schäferkille LH och den valpen blev helt perfekt så gärna en bamse lh schäferkille i närheten av Grängesberg, vet tyvärr inte vilken dag hon är på så vore bra om killen kunde vara här. förra gången klarade dom parningen på egen hand i smyg ;) obs hon är stor.

hej! söker en trevlig kille till min Selma som blir 3 år i höst.
söker västgötaspets eller eng. staff inga andra raser är av intresse. ev paring om ca 1 år, men söker nu då jag vill att hundarna ska hinna lära känna varandra o då de kan ta tid att hitta rätt.

Skrållan söker pojkvän ASAP!
Skrållan är en frisk Bretontik med stabilt och ungt lynne. Hon är en trevlig familjehund som älskar mysdagar i soffan likaväl som långa promenader och agility. Hennes blivande pojkvän ska vara stabil i psyket, lugn och frisk. Raser som är väldigt intressanta är lagotto, wahctel, tollare. Men vi är öppna för förslag... Skrållan finns i skåne och har precis gått in i sitt löp. Lite tidigare än väntat därav asap.

Söker en hane till min tik på 4år. ...
Hon är av rasen Podenco ibicenco. Hon är meriterad i utställning och viltspår samt lydnad....bla such champion. Hon är ögonlyst med UA och lämnat tidigare 6valpar och alla ögon UA! Hon är arbetsvillig lyhörd och lättföljd....och väldigt trevlig och mentalt stabil. Söker en frisk hane av raser som: Border collie.... Aussi... Sebirian husky...alaskan husky ...liknande raser..... Skriv gärna vad ni har och bild.

Hej , vi söker en tik för parning med vår stilige, trevlige blandrashane. Han är bordercollie / flat/ springer/ schäfer. Tiken ska vara långhårig, runt 55-65 cm rastyp golden, setter , berner. Vi vill ha en hanvalp efter Buster då vi gillar hans lynne , förstånd, samt känsla för lydnad.

Hej! Vi har en Cane corso tik som vi gärna vill para. Hennes nästa löp är beräknat runt december kanske tidigare eller senare. Vi letar efter en Cc hane, gärna blå i färgen vi är väldigt förtjusta i just den färgen. Men det är inte så viktigt. Det viktigaste är hunden är frisk både fysikt och psykiskt. Andra Mastiff raser kan vara av intresse, vi är öppna för förslag!

Söker redan nu en avelshane åt min tjej som jag planerar att ta valpar på om 1,5 år, vill att kemin ska stämma mellan dom och oss ägare emellan då jag vill att allt ska bli rätt, det jag söker är då en rottis hane med fint psyke och bra höfter och armbågar har en rottis/alaskan husky dam

Har en väldigt vacker Tik på 2,5 år. Hon är husky/vit schäfer/labrador. Jag och sambon är väldigt sugna på att para henne snart och vi söker främst någon husky. Vit schäfer går självklart oxå bra men vi vill inte få in en till ras om det inte är en alaska malamute :)

Hej mitt namn är Vera, har en blandning av 50% Labrador 25% Schäfer 25% Rottweiler söker en fästman,som är lika go,pigg, glad, snäll,frisk,busig som jag

Någon som har en tik som vill ha valpar med denne herre ? Han är en helt underbar individ , hur snäll som helst och kärnfrisk . 50% Alaskan plus 7 raser till .
Han är byns store favorit och har botat långvarig hundskräck hos fler äldre människor och även hos andra hundar. Han är helt enkelt bäst . Schäfer, samojed, siberian H , rottweiler , dobberman , karelsk Björnhund , Amerikansk timmervarg

Hej jag har 4 hanar och 5 tikar av raserna malinois och karelsk björnhund till aktiva hem.

Hej! Vi har en underbar blandrashane som vi så gärna skulle vilja ha en valp efter. Han heter Xerox och är korsning mellan Greyhound, Schäfer/labrador. Hans pappa var renrasig Greyhound. Han som är med på bilden i mitten, men han finns tyvärr inte med oss längre. Tiken vi söker efter ska gärna vara en med raserna Husky, Alaska husky, Wolfdog i. Även blandraser med hans egna raser och ovan nämnda kan vara intressant.

Hej en vän till mig som inte har fb söker akut efter en mops eller Boston terrier eller griffon eller fransk bulldog till sin mopskorsnings tik, hon höglöper nu och hanen verkar inte få till det..
:eek::eek::eek::eek::eek:

:eek::eek::eek::eek::eek::eek:

:confused::confused:

:eek::eek::eek::eek::eek:

Jag hittar bara en hund som passar på den beskrivningen och den har en renrasig kull hos uppfödare som har fött upp fler raser. Om hunden inte omplacerats väldigt nyligen så handlar det om en SKK-uppfödare som planerar en blandraskull...
Den är omplacerad sedan mycket nyligen. Låg ute på blocket den 18 maj..

Nej, jag förstår inte egentligen varför jag utsätter mig för detta självplågeri... :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Har en hanhund som är planen att använda lite i avel sen när han har uppnåt ålder. Han är idag 13 månader. Han kmr självklart röntgas och ögonlysas innan men tänkte bara se om det ev finna något intresse för honom? :) Hans föräldrar är röntgade med fina resultat. Hans raser är :schäfer, border collie, leonberger, rottweiler och golden. (Hans pappa och morfar är 100% golden)

Hej alla! Jag söker efter en hane till min 4-åriga blandrastik Lilja! Hon är en blandning schäfer, border collie och samojed (hälften samojed men är mellanstor). Jag söker efter en hane som är någon av dessa raser eller är en härlig blandning på dem. Vill helst inte blanda till ytterligare en ras men är öppen för förslag!

Genom go amstaff/puttbull Finns för parning. stabil och bra psyke. Finns i Örebro

Hej jag heter sessan är blandras mellan 3 olika terrier och papillon min matte letar efter en långhårig hane till mig för parning rasen spelar inte så stor roll bara han är långhårig och har bra psyke pm sker till min matte :)

Har en renrasig Amstaff tik reggad i SKK. Letar passande hane till henne. Gärna renrasig amstaff men vettig mix kan tänkas.

Nån som har en STOR hane som är en jäkel på att klara av att para en tik, min St Bernhard löper nu och det blev lite brådis hitta kille, förra gången hade hon en schäferkille LH och den valpen blev helt perfekt så gärna en bamse lh schäferkille i närheten av Grängesberg, vet tyvärr inte vilken dag hon är på så vore bra om killen kunde vara här. förra gången klarade dom parningen på egen hand i smyg ;) obs hon är stor.

söker västgötaspets eller eng. staff inga andra raser är av intresse. ev paring om ca 1 år, men söker nu då jag vill att hundarna ska hinna lära känna varandra o då de kan ta tid att hitta rätt.

Skrållan är en frisk Bretontik med stabilt och ungt lynne. Hon är en trevlig familjehund som älskar mysdagar i soffan likaväl som långa promenader och agility. Hennes blivande pojkvän ska vara stabil i psyket, lugn och frisk. Raser som är väldigt intressanta är lagotto, wahctel, tollare. Men vi är öppna för förslag... Skrållan finns i skåne och har precis gått in i sitt löp. Lite tidigare än väntat därav asap.

Hon är av rasen Podenco ibicenco. Hon är meriterad i utställning och viltspår samt lydnad....bla such champion. Hon är ögonlyst med UA och lämnat tidigare 6valpar och alla ögon UA! Hon är arbetsvillig lyhörd och lättföljd....och väldigt trevlig och mentalt stabil. Söker en frisk hane av raser som: Border collie.... Aussi... Sebirian husky...alaskan husky ...liknande raser..... Skriv gärna vad ni har och bild.

Hej , vi söker en tik för parning med vår stilige, trevlige blandrashane. Han är bordercollie / flat/ springer/ schäfer. Tiken ska vara långhårig, runt 55-65 cm rastyp golden, setter , berner. Vi vill ha en hanvalp efter Buster då vi gillar hans lynne , förstånd, samt känsla för lydnad.

Hej! Vi har en Cane corso tik som vi gärna vill para. Hennes nästa löp är beräknat runt december kanske tidigare eller senare. Vi letar efter en Cc hane, gärna blå i färgen vi är väldigt förtjusta i just den färgen. Men det är inte så viktigt. Det viktigaste är hunden är frisk både fysikt och psykiskt. Andra Mastiff raser kan vara av intresse, vi är öppna för förslag!

Söker redan nu en avelshane åt min tjej som jag planerar att ta valpar på om 1,5 år, vill att kemin ska stämma mellan dom och oss ägare emellan då jag vill att allt ska bli rätt, det jag söker är då en rottis hane med fint psyke och bra höfter och armbågar har en rottis/alaskan husky dam

Har en väldigt vacker Tik på 2,5 år. Hon är husky/vit schäfer/labrador. Jag och sambon är väldigt sugna på att para henne snart och vi söker främst någon husky. Vit schäfer går självklart oxå bra men vi vill inte få in en till ras om det inte är en alaska malamute :)

Hej mitt namn är Vera, har en blandning av 50% Labrador 25% Schäfer 25% Rottweiler söker en fästman,som är lika go,pigg, glad, snäll,frisk,busig som jag

Någon som har en tik som vill ha valpar med denne herre ? Han är en helt underbar individ , hur snäll som helst och kärnfrisk . 50% Alaskan plus 7 raser till .
Han är byns store favorit och har botat långvarig hundskräck hos fler äldre människor och även hos andra hundar. Han är helt enkelt bäst . Schäfer, samojed, siberian H , rottweiler , dobberman , karelsk Björnhund , Amerikansk timmervarg

Hej jag har 4 hanar och 5 tikar av raserna malinois och karelsk björnhund till aktiva hem.

Hej! Vi har en underbar blandrashane som vi så gärna skulle vilja ha en valp efter. Han heter Xerox och är korsning mellan Greyhound, Schäfer/labrador. Hans pappa var renrasig Greyhound. Han som är med på bilden i mitten, men han finns tyvärr inte med oss längre. Tiken vi söker efter ska gärna vara en med raserna Husky, Alaska husky, Wolfdog i. Även blandraser med hans egna raser och ovan nämnda kan vara intressant.

Hej en vän till mig som inte har fb söker akut efter en mops eller Boston terrier eller griffon eller fransk bulldog till sin mopskorsnings tik, hon höglöper nu och hanen verkar inte få till det..

AVLIDER. :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Jag är 95% säker på att jag vet vem det är... Hon är i princip ökänd i sina kretsar. Köper och säljer hundar på löpande band, köper in tikar som hon tar en kull på och sen säljer så fort valparna är sålda osv.
Hon höll förut på med podenco och weimaraner men jag skulle tro att hon blev utesluten ur skk så nu är det blandraser som gäller.

Senaste jag såg från henne var att hon försökte sälja podencotiken för typ 20-30 papp, jag antar att ingen ville köpa den och hon insåg att det blir större vinst om hon först tar en kull på den.
Jaha, så hunden omplacerades aldrig... Utan det är A.S. som nu föder upp blandraser? :eek:

Jag har en "kompis" som jag gick på gymnasiet tillsammans med. Är kompis med henne på fb och hon lägger jämt ut bilder på sin hund. Jag har alltid gissat på schäfer/rottis, hyfsat vanlig blandning som ändå kan funka. Idag fick jag reda på att det är en rottis/akita mix :eek::confused:

Såhär skrevs det nedanför "annonsen":

Random medlem 1: Försök med en renrasig istället då hon har stamtavla!

Podenco-ägaren: Nu vill jag ha blandas! Haft renras och gått självmant ur skk då de bara förstör raser! Varit uppfödare i 14års tid, rasen är dessutom inte vanlig... Svårt att hitta bra avelsmaterial.

Random medlem 2: BRA!!!!

Podenco-ägaren: Ja vill inte gyna falskhet och lögner .... Är så otroligt mycket skit med skk och uppfödare som köper domare för art vinna som har exteriör problem bla och sen paras den bara för meriterna.... Sjukt! Hundar som inte kan para normalt eller föda normalt.... Hundar som inte kan gå pga krokiga ben.... Knappt andas pga för korta nosar...ja listan kan göras lång tyvärr.... Sett en hel del på bla utställning i flera års tid och man blir bara förbannad och ska man lägga in ett klagomål på en domare kostar det 500kr ...sjukt!

Random medlem 2: Kan inte annat än o hålla med. Även mentaliteten hos många småhundar är skit men det paras på ändå pga meriterna ex Dvärgpinschern. + att det finns ju inget alternativ i Sverige Skk el inget alls. mm mm listan kan göras lång som du säger. Usch.

Podenco-ägaren: Ja fler börjar få upp ögonen för Galenskaparna....

Random medlem 1: Bero ju faktiskt på HUR man avlar. Avlar man på skit får man skit vare sig de är renrasigt eller blandras.

Podenco-ägaren: Nu är detta inte ett forum utan mitt inlägg om hanhund sökes

Tillägg: Uppfödare i 14 år och tycker ändå att dessa raser är bäst lämpade till en Podenco: Border collie.... Aussi... Sebirian husky...alaskan husky ...liknande raser.... :confused::confused::confused:
Det här är så typiskt oseriösa uppfödare som blir påkomna av SKK med att inte sköta sig....då är det SKK som är dum i huvudet och oseriös och inte en själv. Det är ju inte SKK som parar hundar och får fram "dålig avel"...det är ju uppfödarna. Det är heller inte SKK som skriver rasstandarder som uppmuntrar till extremavel.

Typiskt bittert resonemang av en uppfödare som blivit påkommen!

Vad sägs om det här? :up:

Den 1/4 kom 8 underbara små blandras valpar till världen.
Mamma Dobermann och Pappa Working Kelipe.

Båda föräldrarna är harmoniska, glada, smarta, arbetsvilliga och trogna vänner. Hundarna har tydlig på och av knappar, de är lika mycket sällskapshund som arbetsmyra. Känner ni att ni vill ha en hund med mycket fart och fläkt som kräver mycket disciplin och kärlek. Maila mig och berätta lite om er själva och tankar kring att få en ny livskamrat, så återkommer jag.

Pris 7000:-
Valparna går att tinga för 2000 kr av priset, som ej återbetalas vid ånger.

Leveransklara tidigast 27/5 och då är hundarna
-Veterinärbesiktigade
-vaccinerade
-chipmärkta
-avmaskade
-stamtavla till båda föräldrarna

Nu är 4 charmörer kvar.
1 brun hane
2 svarta honor
1 svart hane

Orkade inte ens läsa de sista, det kändes bara :banghead::arghh::banghead::arghh::banghead::arghh::banghead::arghh::banghead::arghh: osv.

Jaha, så hunden omplacerades aldrig... Utan det är A.S. som nu föder upp blandraser? :eek:

Nä, om hon försöker para den antar jag att den inte blev såld? En annan podenco som hon fött upp ligger dock fortfarande ute på blocket.
Hon har haft minst en blandraskull med en alaskan malamute-tik som hon sen sålde och en blandrashane, det var i vintras har jag för mig. :turd:

Nä, om hon försöker para den antar jag att den inte blev såld? En annan podenco som hon fött upp ligger dock fortfarande ute på blocket.
Hon har haft minst en blandraskull med en alaskan malamute-tik som hon sen sålde och en blandrashane, det var i vintras har jag för mig. :turd:
Jag trodde A.S själv var seriös men att hunden omplacerades till en oseriös som skulle ta valpar nu. Fram tills jag insåg att det var A.S själv som skulle tillverka blandraser.. Jösses! Såg på hennes fb att hon hade något liknande weimaraner/podenco mix typ..

Jag har en "kompis" som jag gick på gymnasiet tillsammans med. Är kompis med henne på fb och hon lägger jämt ut bilder på sin hund. Jag har alltid gissat på schäfer/rottis, hyfsat vanlig blandning som ändå kan funka. Idag fick jag reda på att det är en rottis/akita mix :eek::confused:

Rottweiler/american akita skulle jag gissa på att det är. Akita (japansk) är väldigt ovanlig i blandraser i Sverige och då skulle den snarare se ut som husky/rottweiler.
"Originalakitan" (matagi-akita) korsades först med tosa och sen schäfer vilket gjorde att den förlorade sina karaktäristiska drag. Lite enkelt förklarat är den japanska akitan ett restaureringsprojekt för att få tillbaka originaltypen medan den amerikanska är en förfinad version av urhunds/tosa/schäfer-typen. Jag har sett flera am akita-korsningar med schäferliknande drag och det är väldigt många som slarvar med namnen.
Det finns dock en halvseriös uppfödare med både rottweiler och akita och en tjuvparning är ju inte omöjlig...

(Det här är egentligen en bagatell men rätt ska vara rätt :angel:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 343
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 862
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 605
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 538
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar