Nu ska du inte vara kinkig. Hon är så klart en snäll och trevlig familjehund och då är hon ju automatiskt frisk också för de har ju inte sett några tecken på sjukdom.
Glöm inte att alla tikar har rätt att bli mammor också!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu ska du inte vara kinkig. Hon är så klart en snäll och trevlig familjehund och då är hon ju automatiskt frisk också för de har ju inte sett några tecken på sjukdom.
Just det, det är ju klart. Det är ju precis som att bara hundar som haltar har ont. Vet ju alla :P
Tack så mycket Vilken födelsedag också, sitter och plågar mig själv med blocketannonser..Precis så är det.
Grattis på födelsedagen.
ett prickigt pälsmonster med blå ögon!Fick frågan om jag inte skulle ta valpar på min Aussie och min sambos Dalmatiner! För det hade ju blivit så gulliga valpar. När jag påpekade att dom båda är hanar så blev det sura miner.
Jag blir jämt förbryllad över att folk med en numerärt liten ras väljer att inte stödja rasen liksom. Visst alla kanske inte är avelsmaterial men ändå. Tex podengon, akita är väl inte stor heller oavsett variant?
En hund blir ju vad man gör den till, sluta begränsa dig pga hundarnas kön!Fick frågan om jag inte skulle ta valpar på min Aussie och min sambos Dalmatiner! För det hade ju blivit så gulliga valpar. När jag påpekade att dom båda är hanar så blev det sura miner.
Fick frågan om jag inte skulle ta valpar på min Aussie och min sambos Dalmatiner! För det hade ju blivit så gulliga valpar. När jag påpekade att dom båda är hanar så blev det sura miner.
Ser på Facebook om någon "uppfödare" vars tik är sjuk i kombination med födsel och ägaren har inte råd med veterinärvård då kanske man inte ska para?
Äsch, det är bara tikägaren som är lat o engagerad!Bra när självinsikt finns, valpar ute nu pris under 3000 av blandningen rottweiler/schäfer/spaniel/husky. Kan inte tänka mig att många hundköpare passar en sådan blandning. Skulle tro att framtiden ser mörk ut för dem .
WHY??!!Jag hittar bara en hund som passar på den beskrivningen och den har en renrasig kull hos uppfödare som har fött upp fler raser. Om hunden inte omplacerats väldigt nyligen så handlar det om en SKK-uppfödare som planerar en blandraskull...
Såhär skrevs det nedanför "annonsen":
Random medlem 1: Försök med en renrasig istället då hon har stamtavla!
Podenco-ägaren: Nu vill jag ha blandas! Haft renras och gått självmant ur skk då de bara förstör raser! Varit uppfödare i 14års tid, rasen är dessutom inte vanlig... Svårt att hitta bra avelsmaterial.
Random medlem 2: BRA!!!!
Podenco-ägaren: Ja vill inte gyna falskhet och lögner .... Är så otroligt mycket skit med skk och uppfödare som köper domare för art vinna som har exteriör problem bla och sen paras den bara för meriterna.... Sjukt! Hundar som inte kan para normalt eller föda normalt.... Hundar som inte kan gå pga krokiga ben.... Knappt andas pga för korta nosar...ja listan kan göras lång tyvärr.... Sett en hel del på bla utställning i flera års tid och man blir bara förbannad och ska man lägga in ett klagomål på en domare kostar det 500kr ...sjukt!
Random medlem 2: Kan inte annat än o hålla med. Även mentaliteten hos många småhundar är skit men det paras på ändå pga meriterna ex Dvärgpinschern. + att det finns ju inget alternativ i Sverige Skk el inget alls. mm mm listan kan göras lång som du säger. Usch.
Podenco-ägaren: Ja fler börjar få upp ögonen för Galenskaparna....
Random medlem 1: Bero ju faktiskt på HUR man avlar. Avlar man på skit får man skit vare sig de är renrasigt eller blandras.
Podenco-ägaren: Nu är detta inte ett forum utan mitt inlägg om hanhund sökes
Tillägg: Uppfödare i 14 år och tycker ändå att dessa raser är bäst lämpade till en Podenco: Border collie.... Aussi... Sebirian husky...alaskan husky ...liknande raser....
Fadern är en Podenco av mellan storlek (spansk Street podenco). Modern är 50% wachtel, 25% holländsk herregud strövhår, 12,5% dalmatiner, 6,25% portugisisk vattenhund, 6,25 % mellansnauzer.
Hmm.Mopsherre på 3 år önskar träffa mopstik
Vi önskar att vår fina kille ska få para sig. Zigge Har inga problem. Innan kastrering vill vi att han parar sig några gånger. Vi önskar en tikvalp som betalning. Det behöver inte vara just dotter utan kan vara ett barnbarn. Något vi får orda och komma överens om. Inte regad i SSK utan i Jordbruksverket. Kan tänka mig att Zigge paras med en Griffon bruxell tik.
25% holländsk herregud strövhår