Jag skulle så vilja se hur en herregud strövhår ser ut En trimmares fasa ?Asgarv! Men en herregud strövhår, det måste väl vara en väldigt knepig korsning, alternativt en hund med gräslig frisyr?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle så vilja se hur en herregud strövhår ser ut En trimmares fasa ?Asgarv! Men en herregud strövhår, det måste väl vara en väldigt knepig korsning, alternativt en hund med gräslig frisyr?!
Lite hånt att min telefon ändrade sträv till strövhår när man ironiserar på nån annan, men jag är också nyfiken på utseendetJag skulle så vilja se hur en herregud strövhår ser ut En trimmares fasa ?
ett prickigt pälsmonster med blå ögon!
Nänä, Rollo har väl inga blaffor?! Ser ju vem som helst att en Dallis med blaffor varit i farten där!Typ en blue merle då?
Tyvärr vet jag inte hur många djurägare jag pratat med som sagt:Just det, det är ju klart. Det är ju precis som att bara hundar som haltar har ont. Vet ju alla :P
@Tonto Jag vill ha en så nu är det bäst ni sätter igång!ett prickigt pälsmonster med blå ögon!
Äsch, det är bara tikägaren som är lat o engagerad!
http://www.bukefalos.com/threads/avliva-alla-valpar-direkt.1108342/
Jamen dåså, då är det en representativ bild!Rollo har en blaffa av kunglig storlek mitt på huvudet.
Barnbarn? Hur länge ska de vänta med kastreringen egentligen? Flera år
Det här var ju min gamla tråd!Äsch, det är bara tikägaren som är lat o engagerad!
http://www.bukefalos.com/threads/avliva-alla-valpar-direkt.1108342/
Tikägaren lät tiken behålla valparna, jag tror faktiskt bara att det var tre tillslut. En av valparna behöll hon och de andra två hittade hon fina hem till. Pappan måste varit wachteln(stavning?) och tiken hon behöll blev verkligen en jättefin och trevlig hundLäste igenom tråden och måste ju fråga - @skuggi hur gick det?
Fast är det konstigt om folk har den bilden när till och med länstyrelsen säger det om skadade vargar, sist det väl den där stackars vargen som tydligen inte ha kunnat stå på alla fyra sedan tre år tillbaka. Vargstackaren blev påkörd och bröt då något i frambeney/bogen som sedan troligen har vuxit ihop fel så benet bara hänger där. Länstyrelsen menar att man har haft koll på vargen och att den nu (!) är på bättringsvägen eftersom benet förut stått ut åt sidan(!) men nu hänger rakt ner........ (OBS källa för detta är någon lokaltidning med delning på FB så jag har inga säkrare källor)Tyvärr vet jag inte hur många djurägare jag pratat med som sagt:
"han haltar, men han har i alla fall inte ont"
Tydligen har djur bara ont om de säger det muntligt
Fast är det konstigt om folk har den bilden när till och med länstyrelsen säger det om skadade vargar, sist det väl den där stackars vargen som tydligen inte ha kunnat stå på alla fyra sedan tre år tillbaka. Vargstackaren blev påkörd och bröt då något i frambeney/bogen som sedan troligen har vuxit ihop fel så benet bara hänger där. Länstyrelsen menar att man har haft koll på vargen och att den nu (!) är på bättringsvägen eftersom benet förut stått ut åt sidan(!) men nu hänger rakt ner........ (OBS källa för detta är någon lokaltidning med delning på FB så jag har inga säkrare källor)
Film på vargstackarn finns men provade googla och fick bara fram ett gammalt fall där en varg var skadad bak men inte heller fick avlivas.
Jag är inte emot varg men inga djur ska fan plågas, men tydligen anser länstyrelsen att vargar inte kan plågas......
OT
I fjolsommar fick vi inte avliva en varg som var helt kal av skabb för "den är på bättringsvägen" - i januari avlivade länstyrelsen tillslut vargen - då bodde den under en gran och levde på trafikdödat vilt och uppehölls sig nära en rengjord. Att den va nära rengjorden va anledningen till avlivningen, inte att stackarn var pälslös och full i sår mitt i vintern. Dom som jobbar på länstyrelsen här och utförde jobbet sa att det va riktigt illa med vargen och den hade plågats svårt innan dom tillslut fick tag i den.
Är det den annonsen där det står "ej till utställning"? Om det är den jag tror, så är valparna reggade. Iaf om man ska tro hemsidanVad sägs om oreggade kanin/dvärgtaxar i annorlunda färger för 16.000 kr Finns det verkligen någon dum en som betalar det ??? Man får med ett släktträd....