Oseriös avel igen då

Status
Stängd för vidare inlägg.
ett prickigt pälsmonster med blå ögon! :D :love:

Typ en blue merle då? :D

b5905055a3bf484ba8294606858d88d3.jpg

Super charmiga valpar söker trygga hem Alla är helt bedårande och i fina färger Mycket sociala och tillgivna. Dom är efter våra snälla och lojala gårdshundar. Mamma, Labrador, Bernersennen, shäffer. Pappan är 50% Labrador, Greyhound och Bordercollie.
finns 4 stycken tikar och 2 hannar.

Och röntgade lär de inte vara... Alla vet ju att blandraser blir automatiskt friskare även om man blandar raser med samma sjukdomsproblematik :idea::banghead:

Tyvärr vet jag inte hur många djurägare jag pratat med som sagt:
"han haltar, men han har i alla fall inte ont" :banghead:
Tydligen har djur bara ont om de säger det muntligt :cautious:
Fast är det konstigt om folk har den bilden när till och med länstyrelsen säger det om skadade vargar, sist det väl den där stackars vargen som tydligen inte ha kunnat stå på alla fyra sedan tre år tillbaka. Vargstackaren blev påkörd och bröt då något i frambeney/bogen som sedan troligen har vuxit ihop fel så benet bara hänger där. Länstyrelsen menar att man har haft koll på vargen och att den nu (!) är på bättringsvägen eftersom benet förut stått ut åt sidan(!) men nu hänger rakt ner........ (OBS källa för detta är någon lokaltidning med delning på FB så jag har inga säkrare källor)

Film på vargstackarn finns men provade googla och fick bara fram ett gammalt fall där en varg var skadad bak men inte heller fick avlivas.
Jag är inte emot varg men inga djur ska fan plågas, men tydligen anser länstyrelsen att vargar inte kan plågas......

OT
I fjolsommar fick vi inte avliva en varg som var helt kal av skabb för "den är på bättringsvägen" - i januari avlivade länstyrelsen tillslut vargen - då bodde den under en gran och levde på trafikdödat vilt och uppehölls sig nära en rengjord. Att den va nära rengjorden va anledningen till avlivningen, inte att stackarn var pälslös och full i sår mitt i vintern. Dom som jobbar på länstyrelsen här och utförde jobbet sa att det va riktigt illa med vargen och den hade plågats svårt innan dom tillslut fick tag i den.

Fast är det konstigt om folk har den bilden när till och med länstyrelsen säger det om skadade vargar, sist det väl den där stackars vargen som tydligen inte ha kunnat stå på alla fyra sedan tre år tillbaka. Vargstackaren blev påkörd och bröt då något i frambeney/bogen som sedan troligen har vuxit ihop fel så benet bara hänger där. Länstyrelsen menar att man har haft koll på vargen och att den nu (!) är på bättringsvägen eftersom benet förut stått ut åt sidan(!) men nu hänger rakt ner........ (OBS källa för detta är någon lokaltidning med delning på FB så jag har inga säkrare källor)

Film på vargstackarn finns men provade googla och fick bara fram ett gammalt fall där en varg var skadad bak men inte heller fick avlivas.
Jag är inte emot varg men inga djur ska fan plågas, men tydligen anser länstyrelsen att vargar inte kan plågas......

OT
I fjolsommar fick vi inte avliva en varg som var helt kal av skabb för "den är på bättringsvägen" - i januari avlivade länstyrelsen tillslut vargen - då bodde den under en gran och levde på trafikdödat vilt och uppehölls sig nära en rengjord. Att den va nära rengjorden va anledningen till avlivningen, inte att stackarn var pälslös och full i sår mitt i vintern. Dom som jobbar på länstyrelsen här och utförde jobbet sa att det va riktigt illa med vargen och den hade plågats svårt innan dom tillslut fick tag i den.

Där håller jag med dig. De lär ju inte vara så användbara genetiskt då heller.

Tik på 6 mån till åter till salu pga av ändrade omständigheter. Trevlig.glad .social.lättlärd. katt.hund vän behöver flytta pågrund av olika omständigheter . Är pott tränad går lös o i koppel kan vara svår o komma. Men ej problem hund så endast Seriösa . Hon är bes.vaçc.chipp.avmask över 8 v . Bladning sckäfer/huskey - pappa tollare sägs det xxx endast Seriösa göre besvär och EJ mail

:meh:

Detta kanske inte är "oseriös" avel alls.. Men jag bara har svårt att känna att det är hälsosamt att valpar ser ut som såna här små bodybuilders. Att priset för dem är 20k styck gör också att det känns som en motivation till aveln mer än andra faktorer.

Edit: Jag vill inte klanka ner på en ras förstås och ni får gärna rätta mig om jag är helt fel ute. Men... BULLY XL?

7hFIgGu.jpg

IO6c69J.jpg

Vad sägs om oreggade kanin/dvärgtaxar i annorlunda färger för 16.000 kr :nailbiting: Finns det verkligen någon dum en som betalar det ??? Man får med ett släktträd....
Är det den annonsen där det står "ej till utställning"? Om det är den jag tror, så är valparna reggade. Iaf om man ska tro hemsidan

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 345
Hundavel & Ras Tycker det är så mysigt att läsa om folk som verkligen hittat ”sin” ras som de passar så bra med :) så tänkte vi kunde ha en liten...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 862
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 606
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 538
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar