Det finns något som kallas akut katarakt som ofta slår till i tvåårsåldern..Redan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns något som kallas akut katarakt som ofta slår till i tvåårsåldern..Redan?
Vår tvååring som blev blind hade det jobbigt att anpassa sig till blindheten eftersom den kom så plötsligt, men sen var han otroligt flexibel. Möbler som flyttades var inga problem, han lärde sig också stigarna ute osv.Ja, men det de verkar ha missat är ju hur det ska gå för hunden? En blind hund kan ofta klara sig bra så länge den är med sin familj och i sitt hem. Bara att möblera om hemma kan vara mycket påfrestande för en blind hund, och att då omplacera den till en helt okänd familj och ett okänt hem?
Nja jag vet inte, kanske går det jättebra. Min erfarenhet av blinda hundar har i alla fall varit att de har mycket svårt för att anpassa sig till nya situationer.
Vår tvååring som blev blind hade det jobbigt att anpassa sig till blindheten eftersom den kom så plötsligt, men sen var han otroligt flexibel. Möbler som flyttades var inga problem, han lärde sig också stigarna ute osv.
Ja, det var otroligt roligt, vi hade ju väntat oss något mycket värre. Trodde att han inte skulle få ett fullvärdigt liv som blind.Skönt att höra!
Jag tror iofs att de använder sitt luktsinne.Vår tvååring som blev blind hade det jobbigt att anpassa sig till blindheten eftersom den kom så plötsligt, men sen var han otroligt flexibel. Möbler som flyttades var inga problem, han lärde sig också stigarna ute osv.
WOW!! Jag tycker bara jättesynd om hunden. Vad i helvete liksom...Såg att mixen tax - rottis var på tapeten och kom osökt att tänka på den här. Bilden måste vara döfejk...
http://i12.tinypic.com/4ze2ln7.jpg
Ja, innan han blev blind så använde han nog nosen otroligt sällan. I början gick han in i lyktstolpar osv, men sen såg man att han började inse att de ju faktiskt luktar ganska mycket.Jag tror iofs att de använder sitt luktsinne.
Sambon berättade om en film han sett om en hund som de satte ögonbildel på och gick ett vanligt IPO3-spår. Hunden spårade mycket bättre med ögonbildel än utan. Utan synintryck och störningsmoment blev den 100% fokuserad.
Kanske funkar det lika dant med blinda hundar? De lär sig dofterna på sina stigar, hur olika möbler luktar osv och lär sig hur de ska förhålla sig till dom?
Den är så hemsk att jag vägrar tro att den är sann.WOW!! Jag tycker bara jättesynd om hunden. Vad i helvete liksom...
Fast det skulle fasen i mig inte förvåna mig. Min kompis hans käring äger en golden-tax. Den ser mest ut som en terrier med lååååång kropp med krullig päls. Och så mentalt kass så den vet nog knappt vad som är upp och ner.Den är så hemsk att jag vägrar tro att den är sann.
Fast det skulle fasen i mig inte förvåna mig. Min kompis hans käring äger en golden-tax. Den ser mest ut som en terrier med lååååång kropp med krullig päls. Och så mentalt kass så den vet nog knappt vad som är upp och ner.
Och i min hemby fanns en tax/Saluki....Fast det skulle fasen i mig inte förvåna mig. Min kompis hans käring äger en golden-tax. Den ser mest ut som en terrier med lååååång kropp med krullig päls. Och så mentalt kass så den vet nog knappt vad som är upp och ner.
Hur jävla svårt ska det vara att hålla isär sina hundar när tiken löper?? jag och en kompis har (hade) en stående deal när hennes hanhund ff levde, när tiken löpte så bodde antingen tiken eller hannen hos mig. Min egna är ju kastrerad så i hans huvud så luktade tiken bara konstigt så säkerhets avstånd intogs Att hennes hanhund lyckades få in ett lyckoskott dem tre sekunderna det tog för kompisen att gå från ytterdörren till bilen kunde ju ingen förutspå. Men valparna bor iaf allihopa hos jägare så dem får utlopp för sina drifter.Och i min hemby fanns en tax/Saluki....
Den såg ut som en Saluki som man hade satt tassarna direkt på magen...
Tror tyvärr att den kan vara äkta. Har nämligen stött på en som såg ut sådär, kanske nån cm längre ben än den på bilden men svårt att avgöra. Var tvungen att fråga vad det va och det var rottweiler/tax korsning.Den är så hemsk att jag vägrar tro att den är sann.
Jag begriper mig verkligen inte på mänskligheten ibland....Tror tyvärr att den kan vara äkta. Har nämligen stött på en som såg ut sådär, kanske nån cm längre ben än den på bilden men svårt att avgöra. Var tvungen att fråga vad det va och det var rottweiler/tax korsning.
Från gruppen Hundavel Blandras på fejan...
"Vi söker en hane till vår mopstik då hanen vi hade planerat med tyvärr var tvungen att tas bort. Hon löper nu, så bortåt lördag nästa vecka borde det vara dags.
Söker mops/fralla/chihuahua främst, men nya idéer uppskattas också.
Hon är ej parad tidigare."
Allså, ärligt jag vet inte om jag ska gråta eller skjuta mig.Från gruppen Hundavel Blandras på fejan...
"Vi söker en hane till vår mopstik då hanen vi hade planerat med tyvärr var tvungen att tas bort. Hon löper nu, så bortåt lördag nästa vecka borde det vara dags.
Söker mops/fralla/chihuahua främst, men nya idéer uppskattas också.
Hon är ej parad tidigare."
Min idé, para inte tiken Undrar om det är en idé som uppskattas?!Söker mops/fralla/chihuahua främst, men nya idéer uppskattas också.