Ja vem är jag?Är du i tråden?
Vem är du?
Pma
Ps; Tinja finns med på min profilbild
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja vem är jag?Är du i tråden?
Vem är du?
Pma
Såg det sen..... profilbilderna blir sååååååå små i mobilenJa vem är jag?
Ps; Tinja finns med på min profilbild
Haha ja det kan bli svårtSåg det sen..... profilbilderna blir sååååååå små i mobilen
Så länge du inte ska köpa en utsällningsschäfer så behöver du nog inte fundera på efterspelHaha ja det kan bli svårt
Lite jobbigt för mig dock med facebook, är ju mitt riktiga namn och allt. Jag är den enda i hela världen som heter det jag gör, så jag är ju ganska lätt att kolla upp
Haha! Usch nej, ska jag ha en schäfer någon gång i livet så ska det vara en riktig bruksschäferSå länge du inte ska köpa en utsällningsschäfer så behöver du nog inte fundera på efterspel
Jag köper absolut att en kull kan bli fel och att valet av hane kan bli bajs ibland. Dessutom helt utan anledning. Avel och genetik är oerhört komplext. Vi har ju själva en sådan kull där flera individer fick lindriga anmärkningar. MEN när en uppfödare har "otur" på otur kull efter kull.....näpp. Det köper jag inte. Då får man göra om och göra rätt. Rakt igenom hela den här kennelns historia så är det otroligt lite utvärderat och av det lilla som är röntgat finns en del grava anmärkningar.
Jag brukar välja den eller Djurens rätt när jag känner att jag börjar somna till liteDen här schäfergruppen har pepprat till min vardag en hel del sedan jag gick med. Den är otroligt spännande.
"Barnarsen rottis är pappan mamman är bordicolli och golden"
Jag undrar mest vad barnen ser?Jag läste broccoli
Nu vill ju jag också ha lite roligt med finns ju ett gäng schäfergrupper på fb. Ska man ta den med mest folk i eller?Jag brukar välja den eller Djurens rätt när jag känner att jag börjar somna till lite
Och ja, uppfödaren får sålt. Tyvärr finns det ju gott om köpare som köper på utseende och uppfödarens ord i ren okunskap.
Den är kvar.Men va.. är din tråd borta nu @linnsan?
Alla grupper är lika rabiata. Oftast samma folket som stimmar i alla grupperna.Nu vill ju jag också ha lite roligt med finns ju ett gäng schäfergrupper på fb. Ska man ta den med mest folk i eller?
Men vad skumt.. Jag hittar inte den längreDen är kvar.
En ägare till valp i den aktuella kullen tycker det ska bli spännande att se om valpen blir snygg..... HD-statusen känns tydligen inte lika spännande
Jag undrar alltid om köpare hos sådana här kennlar ens tittar på avelsdata? Är lederna oviktiga för dom och tycker de inte att det är oroväckande med så mycket grava HD-fel hos de få som är röntgade
Jag fattar inte hur de ens vågar köpa ur sådana kullar