Oseriös avel, ämnet som aldrig tar slut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fin "uppfödare" som inte tar tillbaka en valp - kvalsterallrgi redan så tidigt med. Blandningen är bedrövlig :banghead: ser ut som en varghundskorsning

Säljer en tik som jag precis åkt 22 mil för att hämta, hunden har kvalsterallergi och funkar inte tillsammans med mina barn och min katt. Är mycket akut nu eftersom det inte funkar. Försökte att få tbx den till den gamla ägaren men hon kan inte ha den. Hunden är en blandras mellan bullterrier, malinois och ev varghund. Hon är väldigt snäll förutom att hon nafsar,och är lite hoppig som en valp gör.

Fin "uppfödare" som inte tar tillbaka en valp - kvalsterallrgi redan så tidigt med. Blandningen är bedrövlig :banghead: ser ut som en varghundskorsning

Säljer en tik som jag precis åkt 22 mil för att hämta, hunden har kvalsterallergi och funkar inte tillsammans med mina barn och min katt. Är mycket akut nu eftersom det inte funkar. Försökte att få tbx den till den gamla ägaren men hon kan inte ha den. Hunden är en blandras mellan bullterrier, malinois och ev varghund. Hon är väldigt snäll förutom att hon nafsar,och är lite hoppig som en valp gör.
:eek: Så nån har avlat på bullterrier x mallen, typ alla andra syskon verkar omplaceras till höger och vänster men de bara avlar på odjuret? :confused:

"Hej!

Har jätte fina valpar till salu, alla är hanar.

Vaccinerade, chippade och alla hundarna har pass.

Glada och trevliga valpar väluppfostrade.

Har två stycken fluffiga och fina shar pei hanar båda är i färgen beige/gul och en mycket fin och stabil cane corso hane i färgen svart tiger randig.

För shar pei valparna vill jag ha 12.000kr styck.

För cane corson vill jag ha 8.000kr"

Tänk vad bra, att få olika raser i samma kull!

"Lugna,mysiga,följsamma valpar av stor ras. 75% herdehund 25% alaska malamute. En underbar kombination. Passar mycket bra som gårdshund.Duktiga på att läsa av situationer på ett mycket sunt sätt. Du som vill arbeta med din hund såsom jakt eller någon typ av sök är de mycket lämpliga till."

Oklart vad för något de är lämpliga att söka upp och jaga. Scouter och bärplockare kanske?

"Lugna,mysiga,följsamma valpar av stor ras. 75% herdehund 25% alaska malamute. En underbar kombination. Passar mycket bra som gårdshund.Duktiga på att läsa av situationer på ett mycket sunt sätt. Du som vill arbeta med din hund såsom jakt eller någon typ av sök är de mycket lämpliga till."

Oklart vad för något de är lämpliga att söka upp och jaga. Scouter och bärplockare kanske?
Åh, en sån unghund såg jag ute för omplacering, antar att de gjort om kombinationen:up:

"Underbar" kanske inte är ordet jag skulle välja... :cautious:

Seriös köpare också. Åker 22 mil och upptäcker sedan "direkt" att hunden har kvalsterallergi(hur fort fick hon det testet gjort?) + att den inte funkar med barn och katt.. Trodde hon att den blandningen skulle vara LUGN och färdig soffpotatis?

Frågan på allas läppar borde väl vara om den verkligen planerar att stanna kvar på gården? :confused:

"Hej!

Har två stycken fluffiga och fina shar pei hanar båda är i färgen beige/gul och en mycket fin och stabil cane corso hane i färgen svart tiger randig.

...och väluppfostrade!
Undra vad som gick snett här?. Kan jag stoppa in Calibra och Criga i Mamma Mu och para om henne :angel:

"Hej!

Gör man på samma sätt som när man ympar träd och sätter ihop flera sorter tillsammans?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 962
Senast: mamman
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 669
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 135
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar