Oseriös avel, ämnet som aldrig tar slut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste man logga in på Sask för att kunna se rekommenderade kullar numera?
Jag vet inte, men då är det alltså inte bara jag som inte kan titta på valpkullar.

Men den här kenneln är definitivt inte med där, iallafall inte senast jag kollade. Tror knappast de ens delvis uppfyller kraven för valphänvisning.

Har väl egentligen inte att göra med hur seriösa de är utan är nog bara att de har så mycket att göra men.... - Är det bara jag som upplever att det är väldigt svårt att få tag i många uppfödare? jag som är i det stadiet att jag försöker få kontakt med olika uppfödare för att höra om deras avelsfilosofi och presentera mig själv som intressent tycker att det är jättesvårt

Har väl egentligen inte att göra med hur seriösa de är utan är nog bara att de har så mycket att göra men.... - Är det bara jag som upplever att det är väldigt svårt att få tag i många uppfödare? jag som är i det stadiet att jag försöker få kontakt med olika uppfödare för att höra om deras avelsfilosofi och presentera mig själv som intressent tycker att det är jättesvårt
Har inte haft svårt att få kontakt med de uppfödare jag önskat. Det kanske beror på vilken ras man är ute efter.

Inget generellt problem men enstaka uppfödare som inte svarar, ja. För min del blir det en rätt naturligt bortsållning av de uppfödarna då. Kanske vore skillnad om det var individer jag verkligen ville ha något efter men letar man mer allmänt/inte bestämt sig så vill jag ha en uppfödare jag får tag på (och helst via mail).

Inget generellt problem men enstaka uppfödare som inte svarar, ja. För min del blir det en rätt naturligt bortsållning av de uppfödarna då. Kanske vore skillnad om det var individer jag verkligen ville ha något efter men letar man mer allmänt/inte bestämt sig så vill jag ha en uppfödare jag får tag på (och helst via mail).
Det är sant det du skriver! Tror jag bestämt mig för en som verkar super och henne har jag mailat, pratat i telefon med och åkt och träffat :love: men under processen i kontakt med andra uppfödare har jag fått svar från ca hälften :( trots att de skrivit att man gärna får kontakta dem och att de gärna svarar på frågor.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 952
Senast: mamman
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 664
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 134
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Kalla hamburgare
  • Västeråsträffstråden