Oseriös avel, ämnet som aldrig tar slut!

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Jag har med stor sorg i hjärtat bestämt mig för att sälja mina två chihuahua tjejer Sherie och Malou, mor och dotter.
Jag har nyligen fått tvillingar och känner att tiden inte alls räcker till.
Sherie är född 2009-08-06 Och Malou är född 2010-08-07. Malou är född och uppvuxen hemma hos mig

Eeeh. Tiken parades vid 10 månader?

Skicka skärmdump till Lst.
Det är ju 6 år sen. Tror inte myndigheterna gör så mkt åt det nu. Antagligen preskriberat vid det här laget.

Är det lagligt att ha hundar uppbundna i lina? Mer än kortvarigt då?

Saxat från Jordbruksverket:

"Utomhus får hundar inte vara bundna ständigt. Detta gäller även om du använder löplina. Det är inte tillåtet att låta hunden vara bunden mer än två timmar och du måste se till så att den inte skadas. Valpar under sex månader får bara vara bundna under kortare stunder."

Jag har aldrig fattat varför man blandisavlar med nakenhundar? Risken är ju att man får ett gäng tuffsiga, halvnakna råttor som ser förJÄVLIGA ut. Hur lyckas man ens sälja dem? Ett par luddiga raser blir det ju iaf ganska söta vovvar av oftast.. Man får väl vara LITE smart åtminstone?

Har ju en, är väl häftigt och ovanligt med nakenhund,
Fick förfrågan om jag inte ville låta han para sig med en på mitt förra jobbs blandrastik :banghead: lägg till att tikägaren aldrig hade träffat Yoda och därmed inte visste något om hans hälsa och psyke vilket absolut inte är lämpat till avel, väldigt lättstressad, haft krampanfall och tål inte spannmål och benställningen fram ser ut som jag på skridskor! Ett solklart fall av rätt oseriös avel och han kommer inte avlas vidare på, även om kulorna sitter kvar

1798845_10153768067490181_1428082423_n.jpg

Men ja han är ett solklart fall av att nakenblandningarna blir väldigt naken

Fick även fråga om jag inte ville para min Russkiy Toy hane med en bekants Dansk-svensk gårdshunds tik (tror jag, osäker på rasrenhet) personen hade även i det fallet bara sett han på bild och jag tror inte ens att han var 1 år fyllda :mad: Dom ser väl bara en söt hane av ras som kanske låter lite ovanligt och tufft i blocketannonsen som man med lite tur kan dra upp priset för, utan att bry sig ett skit om huruvida dom är bra mentalt eller fysiskt! :banghead::banghead::banghead:

''Jag letar efter en liten tik som jag kan ta en kull valpar med. Helst fällfri ras och hon ska inte vara dominant, hon ska vara fullt frisk och rumsren till 100%. Hon ska vara under 4 år..''

Här har vi en samling blandat av både renrasiga och blandraser - där fotografen har inriktad sig på enbart nakenfisar av olika slag. Både läckra och läskiga bilder :D
@Voff akta dig för läderråttorna ;)
Xolo och spynx
d68378f58364e3efbfcea3abfeb691a0.jpg

Mix
26B5947000000578-2999221-image-a-33_1426611165537.jpg

renras eller ej - vet icke
ZUKO.jpg

Xolo
26B5944400000578-2999221-image-a-29_1426611146456.jpg

Frillan :D
Harry-750x497.jpg

Kuslig !
Peppy-750x500.jpg

Hm....
82.jpg

Äh hmmmm
o-HAIRLESS-DOG-900.jpg

Dagens nästan söta :D
o-HAIRLESS-DOG-900.jpg

Här har vi en samling blandat av både renrasiga och blandraser - där fotografen har inriktad sig på enbart nakenfisar av olika slag. Både läckra och läskiga bilder :D
@Voff akta dig för läderråttorna ;)
Xolo och spynx
d68378f58364e3efbfcea3abfeb691a0.jpg

Mix
26B5947000000578-2999221-image-a-33_1426611165537.jpg

renras eller ej - vet icke
ZUKO.jpg

Xolo
26B5944400000578-2999221-image-a-29_1426611146456.jpg

Frillan :D
Harry-750x497.jpg

Kuslig !
Peppy-750x500.jpg

Hm....
82.jpg

Äh hmmmm
o-HAIRLESS-DOG-900.jpg

Dagens nästan söta :D
o-HAIRLESS-DOG-900.jpg

Om jag skulle låta para Skägget med en läderråtta....
Kanske blir en läderlapp iklädd endast skägg:D

@russinbulle Åååh Sphynxkatter är ju så vackra! :heart
Tycker det var ganska fula Xolos (eller osmickrande bilder) med i den där serien. De ska ju vara mer såhär :love::love::love:
4XIlP2e.jpg

(Förlåt @Voff !)

Edit: På tal om Xolo är det en papperslös Xolo ute på blocket nu.
"SSK fanatiker och övriga stamtavla samlare gör sig icke besvär. Puma är till för dig som värdesätter hunden viktigare än pappret, och inte tvärtom. Annars hade hon kostat 15.000 kr."
Jag kan verkligen inte himla nog med ögonen.

Det är ju ditt sätt att se på saken.

Det är inte jag som konstaterat faktumet utan flertalet pensionerade grannar och hantverkare i området. Eftersom det finns så mycket hundar i området så märker ju dessa personer om de möter hundägarna med hund utanför tomten någon gång.

Även jag märker ju vilka jag möter och också vilka hundar som alltid står i lina (utan övervakning) eller ännu värre springer lösa utan att det ens finns någon hemma.
Japp kan intyga att så är det här med ,# livetpålandet

"POMCI och CHIPOM valpar födda 1/7 -16
5 st hanar
1 st tik
Klara nu att flytta till sina nya hem.
Moder renrasig chihuahua
Fader renrasig pomeranian
Bägge föräldrarna bor hos oss och är sunda och friska samt mycket sociala hundar. De är mina familjemedlemmar och bor i hemmiljö ute på landet.

1) Tik Ljus aprikos merle CHIPOM 6500 kr
2) Hane Grå CHIPOM 6500 kr
3) Hane Blue / silver CHIPOM 8000 kr
4) Hane brun teacup CHIPOM 8000 kr
5) Hane brun teacup fluffig POMCHI 9000 kr
6) Hane ljusbeige fluffig POMCHI 9000 kr"

Det verkar som att det som avgör om de är "POMCHI" eller "CHIPOM" är fluffigheten... O_o
Undrar om de använder sig av en fluffighetsskala? :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 952
Senast: mamman
·
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de...
27 28 29
Svar
573
· Visningar
27 664
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 875
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 134
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar