Iaf pudel får (och ska) man regga samtliga valpar, felfärgade får ett x för färg. Tyvärr förekommer det både att man skippar att regga alt reggar med felaktig färg om möjligt. Man vill ju inte att det ska synas att ens linjer innehåller fel färger... Det här problemet med "fel" färg på pudel gör att det finns en hel hög med pudlar som förblir oreggade och vill man fortsätta avla på dessa färger så blir det oftast utanför skk = att betrakta som blandras. Vilket är sjukt tråkigt.
Men alltså, nu blir jag lite less på dig... hur engagerad är du i "pudelvärlden" i Sverige? Jag vet inte en enda uppfödare som har låtit bli att registrera hundar som har fötts med fel färg. Jag känns såklart inte alla uppfödare men har varit engagerad Pudelklubben och åkt runt på utställningar vilket innebär att jag känner rätt många pudeluppfödare. Jag tycker det är fult av dig att insinuera att det finns en hel hög pudlar som inte har reggats pga av att dom har fötts med en otillåten färg. Det är mycket möjligt att det har förekommit någon gång men det är trots allt inte särskilt vanligt att det föds flerfärgade pudlar i en kull från solida föräldrar.
Du har inte svarat på det förra svaret jag skrev till dig så det vore trevligt om du svarade på det här.