OS-tråden

Kan ni se OS-kväll med Almenäs via appen? För om jag trycker upp det på tvn så står det att jag måste uppgradera mitt abonnemang vilket inte kan stämma för jag har abonnemang så jag kan se allt. Och om jag trycker upp det på datorn så står det bara error.

Sent svar men jag har haft exakt samma bekymmer. Ibland blir det sådär och sen helt plötsligt bara funkar det igen.

Jag har också problem med att jag inte kan hitta kvällens avsnitt av OS-kväll med Almenäs om jag vill börja titta efter kl 21 när sändningen är slut. Det finns inte. IBLAND funkar det att gå in på gårdagens avsnitt, spola fram tills programmet är slut och så blir ”nästa program” som den hoppar till automatiskt dagens avsnitt. Men funkar bara ibland. Igår kväll envisades den med att hoppa till en dokumentär om apor istället… Sen när det blivit midnatt finns helt plötsligt avsnittet där i arkivet. Men då vill jag sova :p Discovery är allmänt sämst…
 
Sent svar men jag har haft exakt samma bekymmer. Ibland blir det sådär och sen helt plötsligt bara funkar det igen.

Jag har också problem med att jag inte kan hitta kvällens avsnitt av OS-kväll med Almenäs om jag vill börja titta efter kl 21 när sändningen är slut. Det finns inte. IBLAND funkar det att gå in på gårdagens avsnitt, spola fram tills programmet är slut och så blir ”nästa program” som den hoppar till automatiskt dagens avsnitt. Men funkar bara ibland. Igår kväll envisades den med att hoppa till en dokumentär om apor istället… Sen när det blivit midnatt finns helt plötsligt avsnittet där i arkivet. Men då vill jag sova :p Discovery är allmänt sämst…
Vad märkligt för det var exakt så för mig igår. Efter typ 45min så fungerade det helt plötsligt. 💁‍♀️
 
Jag tittade lite på medaljceremonierna. Vad konstigt det ser ut när vissa tar av sig mössan under nationalsången men inte andra? Verkar ofta, inte alltid, vara ryskor/ryssar som inte gör det, nån slags protest? I det här fallet var det skidskyttestafetten.
 
Jag tittade lite på medaljceremonierna. Vad konstigt det ser ut när vissa tar av sig mössan under nationalsången men inte andra? Verkar ofta, inte alltid, vara ryskor/ryssar som inte gör det, nån slags protest? I det här fallet var det skidskyttestafetten.
Spelas ens den ryska nationalsången?
De tävlar ju under den Ryska Olympiska Kommittéen.

(jag har inte sett nån medaljceremoni)
 
Spelas ens den ryska nationalsången?
De tävlar ju under den Ryska Olympiska Kommittéen.

(jag har inte sett nån medaljceremoni)
Nej, men alla brukar ju ta av sig mössan oavsett. I det nämnda fallet tog ryskorna silver och svenska nationalsången spelades. Svenskorna och tyskorna (brons) tog av sig mössan, ej ryskorna.
 
Hoppas Jonna åker tremilen! + Ebba, Frida och Kalla. Ebba brukar ju ha problem på höjd så en vecka till kanske hjälpt? Och Frida gjorde ju inget dåligt lopp i dubbeljakten så om hon faktiskt vilat så kan det bli bra.
 
Om ni inte sett det så är skidskyttets masstart flyttat till i morgon kl 8 för damer och kl 10 för herrar. 🙂
Känns så tråkigt att Stina Nilsson inte fick köra ett enda lopp, hade känts spännande att få se henne i sprinten (istället för Magnusson).
 
Nej, men alla brukar ju ta av sig mössan oavsett. I det nämnda fallet tog ryskorna silver och svenska nationalsången spelades. Svenskorna och tyskorna (brons) tog av sig mössan, ej ryskorna.

Har inte tänkt på vad man brukar göra. I Sverige (och jag antar i andra västländer också) säger gammal vett och etikett att män ska ta av sig hjälm/mössa men kvinnor behöver inte göra det.

Hur det ser ut med saken i Ryssland eller Kina vet jag inte.

Själv tycker jag väl att om man ska göra seden mer jämställd är det rimligast att alla får behålla mössan på om om det är 20 minusgrader 😜
 
Puh, tufft schema om man ska se allt intressant imorgon :D Skicross och dubbla skidskyttelopp på morgon och förmiddag, sen semifinaler i curling och hockey på eftermiddagen.
 
Själv tycker jag väl att om man ska göra seden mer jämställd är det rimligast att alla får behålla mössan på om om det är 20 minusgrader 😜
Haha ja jag bryr mig inte om hur de gör med mössan, tycker bara det ser lite lustigt ut när 12 personer står på pallen och 8 tar av mössan, 4 låter bli. Och funderade på om det var nån särskild orsak till att just Ryssland ofta låter bli.
 

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 147
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
86 773
Senast: lizan
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
771
  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
20
· Visningar
1 434

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp