OS-tråden

Damernas båda stafetter är märkliga! Distansstafetten är kort så sprinters kan konkurrera bra och sprintstafetten är lång så at distansåkare kan konkurrera bra. Jag önskar att distansstefetten kunde vara längre och sprintstafetten bara skulle vara 2 varv/åkare.
 
Lite surt men ändå kul med fler länder med i toppen. Jonna fick nog jaga lite för mycket och hade inte sista krutet kvar på slutet, tyskorna var mer jämna.

Roligt ändå med guldet till ett annat land är nordiskt eller Ryssland. Jag blev förvånad att USA inte var med i guldstriden! Men de kanske åkt för många lopp i OS och är trötta?
 
Roligt ändå med guldet till ett annat land är nordiskt eller Ryssland. Jag blev förvånad att USA inte var med i guldstriden! Men de kanske åkt för många lopp i OS och är trötta?
De hade varit med om det var fristil.
 
Jag har aldrig förstått varför varje åkare åker flera sträckor i sprintstafetten. Varför inte bara ett varv som i den individuella sprinten? Det är ju sprint, inte distans.
 
Kul med ett silver! :) Tror Jonna hade fixat guldet om hon inte behövt köra ikapp. Otippat med Tyskland men bra för sporten att fler länder är med :up:
 
Mina arbetskamrater har verkligen noll koll på när det är lämpligt att lägga möten med videosamtal under OS😑 Har varit upptagen hela förmiddagen hmm kanske borde bli chef själv så man kan styra det där lite bättre 🤔😄

Härligt med ett guld till iallafall:bump::banana:
 
Efter dagens medaljskörd har vi 14 medaljer. SOK hade ju hoppats på 15 och jag vill ändå tro att vi får en medalj i curling och så Sandra Näslund. Kanske t.o.m. en till i skidskyttet(?) Riktigt bra resultat oavsett med tanke på att längdskidåkningen inte riktigt levererat vad vi hoppats på.
 
Efter dagens medaljskörd har vi 14 medaljer. SOK hade ju hoppats på 15 och jag vill ändå tro att vi får en medalj i curling och så Sandra Näslund. Kanske t.o.m. en till i skidskyttet(?) Riktigt bra resultat oavsett med tanke på att längdskidåkningen inte riktigt levererat vad vi hoppats på.
Jag tror samma :) En medalj i skicross, minst en i curling och så en till i antingen skidskytte eller längdskidor. Mer troligt skidskytte än längd känns det nu. Damerna har självförtroendet på topp efter stafettguldet och herrarna är revanschsugna!
 
Screenshot_20220216-155152~2.png

Såååjaaaaa!
 

Liknande trådar

Fritid Nu är det bara 4 dagar tills de första tävlingarna smyger igång, 6 dagar tills den officiella invigningen 🎉 Har ni börjat OS-peppen...
42 43 44
Svar
877
· Visningar
27 157
Senast: Zpunk
·
  • Låst
Dressyr OS-tråd inför det mest spännande mästerskapet nånsin tror jag! Vilka ekipage vi har att se fram mot🤩. För Sverige är det Patrik Kittel...
60 61 62
Svar
1 227
· Visningar
86 782
Senast: lizan
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat lite, men blir inte riktigt klok på vad man skall tänka på, så tänkte buke är ju experter på allt. ;) sambon och jag...
Svar
15
· Visningar
771
  • Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
2
Svar
23
· Visningar
1 796
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp