orolig och rädd

ett övergrepp är alltid ett övergrepp oavsett om det är på djur eller människor.
jag kan inte förstå dina åsikter. visst du kan säkert tycka så, men jag kan verkligen inte förstå dig..

ett övergrepp är alltid ett övergrepp oavsett om det är på djur eller människor.
jag kan inte förstå dina åsikter. visst du kan säkert tycka så, men jag kan verkligen inte förstå dig

Självklart tycker jag inte att man ska spärra in folk utan bevis men om det är han som har gjort det, så tycker jag att han borde spärras in!
Jag sa inte att man skulle införa strafftortyr, bara att dom borde få känna hur det känns att bli behandlad som han har behandlat djuren. Borde, inte ska.

ok, jag hade formulerat det lite fel men jag menade att han BORDE, som jag skrev i förra inlägget... sen får du tycka vad du vill men det är det jag tycker.

Om han har skurit sönder hästarna o du skriver att han borde borde få känna på samma sak, hur skall jag kunna tolka det på ngt annat sätt.
Att han åker in om man kan sätta fast honom är ju ganska klart så det behöver vi ju inte diskutera.
PL

Jag tycker det är sjukt över huvud taget att komma på tanken att sätta på ett djur!
Det är ju sjukt!
Människor sätter på människor, och hästar sätter på hästar, är det inte det som är meningen?
Människan som håller på med det här och skär sönder och håller på, behöver verkligen vård! Sluten vård.
Tycker det är dåligt att polisen inte anstränger sej mer i det här fallet och ligger ute ibland (eller varför inte ofta?) och verkligen försöker få bevis? En sån här kan ju inte gå lös?! :eek:

För att jag aldrig sa att han skulle vara med om samma sak, bara BORDE.

Nej tycker inte vi diskuterar nåt vesentligt över huve taget, eftersom det mer blivit en diskussion om vad vi tycker och inte om själva ämnet som tråden handlar om.

synd att vissa bara ger sig in i diskussioner för att vara motvalls kärringar. :crazy:
eller för att slita in nya spår i enkelspåriga hjärnor
och hjälpa desamma att inse att världen inte är svart och vit.
Hade du inget bättre att komma med?

Vi tycker nog alla att det är sjukt men nu är det så att tidelag inte i sig är olagligt o det har vi ju olika åsikter om. När det gäller de som skär sönder djur håller jag med om att polisen borde utreda ordentligt men det är ju inte det enda området där deras resurser inte räcker till.
Vi måste nog silja mellan det som är lagbrott o inte, ok om ngn sätter på ngn annans häst kanske det kan bli egenmäktigt förfarande, polisen kommer nog inte lägga ner mkt jobb men om ngn kunde lägga fram hållbara bevis vore det bra om det kunde hålla i rätten.
PL

Frågan är om du inte hade något bättre att komma med?
Dina kommentarer är kusligt löjliga och orealistiska. Och ska vi snacka enkelspårig hjärna så välkommen till klubben.
Du ser bara ytan på allt det här och verkar enbart vilja vara med och diskutera för att få ha något att säga. vilket du ändå inte har så ge upp förfan. Det är bara sorgligt.

Detta är ju HÄMSKT! Man mår illa! att man kan göra detta mot en häst eller ett djur över huvud taget!

Han skulle behöva mötas med ett par stora rejäla vakthundar som vaktar hästarna ex kuvasz,då skulle han någ komma på andra tankar.
Hoppas det ordnar sig.
Vänligen

"Du måste ju vara mer än lovligt enkelspårig. Ursäkta mig, men är det så svårt att förstå att man KAN ha förståelse för människor eller inte förespråka lagar mot tidelag av helt ANDRA orsaker än att man sympatiserar med dem?? Är det dig totalt främmande att man faktiskt KAN se en människa även i den som gör för dig och mig konstiga saker?? "

JA
Synd.... då skulle du inte precis vara ett stöd om någon i din familj begick ett grövre brott. Men vi får väl hoppas det finns andra som resonerar annorlunda i dennes närhet.

Jag tycker inte humor tillhör den här diskussionen . Det som hände i min berättelse var rent klanteri av människorna vilket int var ett dugg kul då det slutade i en tragedi. Och nej , det var inte hingstarnas fel så de bör inte kasteras.
Men en "sjuk" människa som tänder på djur - den ska mördas?

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 304
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ I början på förra året började jag må dåligt och sökte mig till vc. Jag fick en samtalskontakt som jag träffade en tid. I höstas tyckte...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 299
Senast: vtok
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 684
Senast: Milosari
·
Ridning Det här blir ett långt inlägg men skulle vara jättetacksam om nån pallade läsa och ville hjälpa mig att fundera på vad som kan göras...
2
Svar
21
· Visningar
4 260

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka