Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Fast det går ju inte (enkelt) att jämföra hur många som lyckas och misslyckas. Det beror ju på hur mycket man anstränger sig också.

Jag har varit på nätdejtingsiter i typ fyra år tror jag. Och hittills har jag dejtat fyra personer (varav två mer än en gång). Men det beror ju (i alla fall delvis) på att jag inte lägger ner någon större energi i det hela heller.

Javisst, genom åren har jag fått en del mail. En övervägande majoritet av dessa kan man sortera bort direkt eftersom de inte på något sätt stämmer överens med profilen alternativt (t ex tjatmail om sexkontakter trots att det uttryckligen anges att jag inte är intresserad av sådana) att de bara består av "Hej hur mår du".

Sedan har jag skickat en del mails också. Jag har kanske fått svar på... typ 1/3. Iofs avslutar jag alltid med att det är ok att inte svara om personen inte är intresserad av fortsatt kontakt. Jag tycker själv det är jobbigt att skriva artiga tack men nej tack-mails.

Så det går inte att avgöra vem som lyckas eller misslyckas - allt beror på. Men faktum kvarstår: för varje heteropar så finns det en man och en kvinna.

Hur som helst gjorde jag en rask undersökning. Hittade följande sammanställning. Som synes kan könsfördelningen variera en del. Av de sex siter som anger den har två större andel kvinnor, tre större andel män och en är precis jämn. En av de mansdominerade siterna är dock Qruiser (QX), vilken knappast är intressant för heterosexuella män som letar efter en kvinna.

Självklart är det här en ögonblicksbild av hur siterna såg ut när undersökningen gjordes. Det kan ändra sig. Men intrycket är att det är ungefär lika många män som kvinnor ute på heterositerna.

Det har ingen betydelse hur många medlemmar det finns på varje site?
Tar vi bort Solid Love som uppger sig ha 50/50 och Qruiser som inte är en hetrosite så återstår följande med kompletta uppgifter:

Sportdate
För de som vill träffa aktiva människor.
Medlemmar: 5946
Könsfördelning: 53% kvinnor, 47% män

Göteborgsdejting
För de som bor i Göteborg.
Medlemmar: 723
Könsfördelning: 59% män, 41% kvinnor

Match.com
(Allmän site)
Medlemmar: C:a 580 000
Könsfördelning: 54% män, 46% kvinnor

E-kontakt
(Allmän site)
Medlemmar: C:a 600 000
Könsfördelning: 65,3% män, 35,7% kvinnor

Det du gör är att du bara räknar procentenheter, och nöjer dig med det.
Benar du upp vad som står får du följande resultat i faktiska människor:
Sportdate
2795 män
3151 kvinnor

Göteborgsdejting
427 män
296 kvinnor

Match.com
313200 män
266800 kvinnor

E-kontakt
391800 män
214200 kvinnor

Vilket ger följande summa för de siter vi faktiskt kan analysera:
708222 män
484447 kvinnor

Så ja, jag vågar fortsätta säga att Myrten har fel.

Fast det går ju inte (enkelt) att jämföra hur många som lyckas och misslyckas. Det beror ju på hur mycket man anstränger sig också.

Jag har varit på nätdejtingsiter i typ fyra år tror jag. Och hittills har jag dejtat fyra personer (varav två mer än en gång). Men det beror ju (i alla fall delvis) på att jag inte lägger ner någon större energi i det hela heller.

Javisst, genom åren har jag fått en del mail. En övervägande majoritet av dessa kan man sortera bort direkt eftersom de inte på något sätt stämmer överens med profilen alternativt (t ex tjatmail om sexkontakter trots att det uttryckligen anges att jag inte är intresserad av sådana) att de bara består av "Hej hur mår du".

Sedan har jag skickat en del mails också. Jag har kanske fått svar på... typ 1/3. Iofs avslutar jag alltid med att det är ok att inte svara om personen inte är intresserad av fortsatt kontakt. Jag tycker själv det är jobbigt att skriva artiga tack men nej tack-mails.

Så det går inte att avgöra vem som lyckas eller misslyckas - allt beror på. Men faktum kvarstår: för varje heteropar så finns det en man och en kvinna.

Är inte detta helt irrelevant i det vi diskuterar nu,
att jag ifrågasätter följande uttalande av dig:
"Ergo har du som man lika stora valmöjligheter och lika stor chans att "lyckas" som jag som kvinna om du tror att nätdejting fungerar över huvud taget. Logiskt sett. Och jag våga påstå att det är svårt att säga att jag har fel här"

Det går inte att göra en sådan snabbanalys.

Då måste man gå på djupet och ta reda på hur många av varje kön som verkligen seriöst söker en partner. För om 50 % av något kön går bort som egentligen inte tillgängliga, då minskar ju chansen dramatiskt för det motsatta könet.

Det går inte att göra en sådan snabbanalys.

Då måste man gå på djupet och ta reda på hur många av varje kön som verkligen seriöst söker en partner. För om 50 % av något kön går bort som egentligen inte tillgängliga, då minskar ju chansen dramatiskt för det motsatta könet.

Ok.
Ändå kommer du fram till just det i ditt inlägg #150:
Oj, det var många bra poänger. Självklart har du rätt, av alla hetropar som via dejtingsajter får till det (länge eller kortare) är det ju en kille och en tjej som funnit lyckan. Sedan vet jag inte hur fördelningen ser ut på antalet registrerade. Är det 50 % män och 50 % kvinnor - ingen aning.

Tänk vad många bittra män det dyker upp så fort det är dejtingtrådar.

Jag undrar varför de inte har koppel av beundrarinnor efter sig, självömkan som är så sexigt! *ironi"

ANTINGEN gör man en snabböverskådlig analys ELLER så gör man en djupanalys. Det går ju inte att göra en halvgrund djupananlys bara för att få bevisa att man har rätt.

Jag undrar varför de inte har koppel av beundrarinnor efter sig, självömkan som är så sexigt! *ironi"
Är jag bitter för att jag diskuterar med kvinnor i en dejtingtråd,
och dessutom har mage att ifrågasätta det som tidigare sagts?

ANTINGEN gör man en snabböverskådlig analys ELLER så gör man en djupanalys. Det går ju inte att göra en halvgrund djupananlys bara för att få bevisa att man har rätt.
Säger du det till mig,
eller säger du det till Myrten?

Jag säger det.

Så informativt!

Du kan läsa mitt långa statistiker-inlägg till Myrten som att "hon inte kan resonera som hon gör, eftersom hon räknar procentenheter. Om hon istället räknar faktiska människor blir utfallet ett helt annat, och hennes slutsats måste därför förändra sig precis lika mycket."

Vilket jag avslutar med att repetera
"Så ja, jag vågar fortsätta säga att Myrten har fel."

Och för det är jag försöker jag bevisa att jag har rätt, jag som ännu inte tagit ställning i frågan.
Dessutom är jag bitter, och undrar varför jag inte har koppel av beundrarinnor efter mig, full av den så sexiga självömkan!

Är det nån slags dambastu jag kommit in i,
där män ej har tillträde till?

Det där funderar jag också på. Det är fascinerande. Eller nåt.

Hint: det kan ha att göra med hur man argumenterar, och framställer sig själv.

Ser du tex skillnaden på:"Det är nått jag gör fel eftersom jag inte hittar nån att dejta, bäst jag gör det bästa av läget" och "Trots att jag är världens bästa vill ingen dejta. Det är fel på dem!"

Hint: det kan ha att göra med hur man argumenterar, och framställer sig själv.

Ser du tex skillnaden på:"Det är nått jag gör fel eftersom jag inte hittar nån att dejta, bäst jag gör det bästa av läget" och "Trots att jag är världens bästa vill ingen dejta. Det är fel på dem!"
Citerar du mig?

Ja,det brukar ju bli rätt uppenbart varför de är singlar...:banghead:

[...]Så ja, jag vågar fortsätta säga att Myrten har fel.

Men visst, om det är dit du vill komma: jag har fel.

Uttalandet jag reagerade på från början löd:

"Jag trodde dejtingsajter funkade för kvinnor vilket det inte gör för män[...]" (#40)

Men jag har jättefel. Det lönar sig inte att nätdejta för någon. Det finns mängder med tydliga exempel på det runt om oss.

Nöjd?

Och om någon undrar varför jag är singel och tror att det beror på att jag är en bitch så är svaret ja.

Men om det är så att det är något fler män än kvinnor på dejtingsidorna så blir det ännu konstigare för mig att inställningen hos de män som då och då ploppar upp på buke och gnäller gör gällande att det går typ hundra män på varje kvinna. Sanningen är ju att det är ganska jämt.
Dessutom så talar det väl för att man som kvinna är himla schysst om man dejtar frekvent och låter långa ta chansen!

Det är ju märkligt tycker jag att ofta gnäller män om att det är svårt att få en dejt samtidigt som det de tycker att man som kvinna först ska skriva med EN man i månader och sedan dejta denne enbart tills man vet hur det känns.
Seriöst så tror jag inte att en man som resonerar så VILL träffa någon. Det är kog förbaskat skönt för honom att det inte blir något av det hela.

Hursomhelst. Faktum kvarstår. Många män på sidorna badar i dejter och intresserade kvinnor och måste värja sig. Det vet jag säkert. Jag kan lova att det är inte de som någon gång inbillat sig att det är svårt att få till en dejt eller känner sig i orättvis majoritet!

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 830
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 180
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 861
Relationer Hej! Jag är ny här, eller varit inne och läst som gäst i flera år men inte haft något medlemskap. Jag behöver er hjälp. Jag har aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 555
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka