Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Sv: Omöjligt att hitta partner för sådanna som mig eller?

Jag ÄLSKAR artiga belevade män :D

Visst är de underbara! Tänk bara lyckan att få dejta någon som har argumenterat sig till en dejt genom att förringa sina egna brister!

Vi kan vara glada att det är så pass gott om sådana män att vi lätt kan hitta varsin. :)

Ja precis. Men självdistans har hittills inte varit vad jag direkt förknippat med de här männen. Det var därför ditt inlägg blev så roligt:)

Jag tackar för ännu ett Goddag Yxskaft-svar.
Det är för att du inte förstår mekanismerna bakom inläggen. Du förstår inte varför dina inlägg är roliga att driva med. Du förstår inte varför det blir som det blir.

Och det är det som är ditt problem när det kommer till dejtandets värld också. Du har ingen aning. Och då blir det fel.

Det är för att du inte förstår mekanismerna bakom inläggen. Du förstår inte varför dina inlägg är roliga att driva med. Du förstår inte varför det blir som det blir.

Och det är det som är ditt problem när det kommer till dejtandets värld också. Du har ingen aning. Och då blir det fel.

OK.
Bortsett från att ingen här har någon aning om hur jag nätdejtar, eller just nu finns i ett förhållande, så köper jag att det finns människor som tycker det är kul att vara skojiga på andras bekostnad.

Men det är ju inte här som det roliga började. Det var ju efter mitt femte inlägg igår kväll.

Jag tvivlar nog tyvärr på att resultatet skulle bli annorlunda än det hittills varit. "Jag är en så hygglo kille så att tjejerna inte vill ha mig måste bero på att det är fel på dem/på dejtingsajten/på att bara farliga killar får ligga" osv har inte fått någon tjej på fall. Någonsin.

Jag vet inte om det är något fel på mig, jag är väl för gammal, men jag tycker faktiskt inte att de killar som hittills skrivit i den här tråden har uttryckt sig på det viset. De verkar uppriktigt intresserade av att förstå varför de inte får napp.

Jag har en yngre bror. En kille med trevligt utseende, bra jobb, högskoleutbildning, bra och avslutad relation med sitt ex, bra relation med sin son som bor varannan vecka, eget hus med fin trädgård nära badstrand i en mellansvensk stad. Han är inte på datingsajter för att få ligga, utan för att han faktiskt vill hitta någon att bli kär i och leva tillsammans med. Han säger samma sak som många killar i tråden. Vad är det för fel, liksom. Jag är också lite nyfiken, för jag trodde att man gick i på datingsajter just därför att man ville hitta någon att leva tillsammans med, inte primärt för att flörta eller få ligga.

Kvinnor å andra sidan får många napp och inviter och klagar sedan på att alla män verkar vara idioter, men bryr sig inte om att svara på "hyggliga killens" ärligt menade mail.

Är det bara jag som inte fattar spelets regler?

Visst är de underbara! Tänk bara lyckan att få dejta någon som har argumenterat sig till en dejt genom att förringa sina egna brister!

Vi kan vara glada att det är så pass gott om sådana män att vi lätt kan hitta varsin. :)

Det blev ännu bättre.
Fånigt nog försökte jag bemöta det hela med att en gång till förklara att jag HAR gått in på hans profil, jag har läst, jag har kollat hans fakta. Och funnit att vi inte har något gemensamt.

Svaret var ännu ilsknare än det förra.
:banghead:

Fick en flirt och mailade ett tack, men nej tack. Dvs jag berättade att hans profil låg långt ifrån det jag söker.

Fick följande artiga svar:

Jag ÄLSKAR artiga belevade män :D

*fnissar hejdlöst igenkännande*

Det var sådana där som gjorde att jag kände att jag knappt orkade försöka nätdejta till slut...

I min profil var jag väldigt tydlig med att min häst tar en stor del av min fritid
och betyder mycket för mig och att jag såg fram emot att skaffa hund igen när jag skulle bli sambo igen någongång i framtiden.
HUR många mail tror ni att jag fick från VÄLDIGT pälsdjursallergiska?
Exakt - fler från dem än från icke-allergiker... :banghead:

Jag skrev också något om att jag inte var flyttbar, inte hade tid med "brevvänner" och därför ville träffas över en fika ganska tidigt.
Ni gissade rätt - de få som mailade bodde minst 50 mil bort.
När jag påpekade det (på ett fint sätt) fick jag till svar "men jag är flyttbar"...
Då jag invände lite mot att det skulle ta tid att lära känna varandra blev det ju bakutsparkar och i princip "din otacksamma subba, du ska vara glad att NÅGON är intresserad av dig överhuvudtaget".
En replik som jag nästan önskat att jag använt då var "Får jag bara sådana som du är jag hellre singel" men jag är lite för väluppfostrad för det. ;)

/Keb

Hahaha keb.

Tack för info :D Ja, jag ska sluta lägga energi på sånt. Bättre blocka omedelbart.

Det där med "får ligga" tänkte jag inte så bokstavligt, dumt ordval. Det är säkert så att de där killarna är på dejtingsajterna för att hitta någon att leva med.

Och jag tänkte inte heller specifikt på killarna i den här tråden, utan på 10+ års samlade erfarenhet av nyreggade killars dejtingfrågor här på Senior. De är så frapperande lika varann, de där killarna. Bitterhet/självömkan som lätt blir till aggressivitet när de får annat än gullegull här - vilket de häpnadsväckande ofta får.

Precis. Jag kanske borde ha skrivit *delvis kl*.

Och jag tänkte inte heller specifikt på killarna i den här tråden, utan på 10+ års samlade erfarenhet av nyreggade killars dejtingfrågor här på Senior.

Jo, men det kan ju inte FFFH och Jeffrey anklagas för? De har ju bara sin egen erfarenhet av att det inte händer, det som de vill. Och då är det väl rätt konstruktivt att fråga sig "varför händer det inte" och ta hjälp av utomstående och försöka få nya infallsvinklar.

Hittills har de fått veta att det är helt deras eget fel, att ingen gillar en vanlig kille och att de är bittra om de inte fattar att de gör bort sig som ens försöker. Tycker synd om min brorsa om det är den attityden han möts med från kvinnor när han försöker hitta kärleken igen.

För tydlighetens skull: Jeffrey och FFFH är inte min brorsa, vad jag vet.

Bitterhet/självömkan som lätt blir till aggressivitet när de får annat än gullegull här - vilket de häpnadsväckande ofta får.

Jag ställer gärna upp på att få lite gullegull. Vart anmäler man sig? :D

Jeffery: Jag är också ny här, och är singel-kille. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte hade en liten förhoppning om att springa på en singel-tjej här på buke, men jag är först och främst här på grund av att jag precis börjat hålla på med hästar, och jag är här för att lära mig om det. Om du tittar på dina inlägg under den månaden du varit reggad på siten, hur många handlar om hästar? Visst, jag postar en hel del om saker som inte har med hästar att göra, men jag har i alla fall mer än _noll_ inlägg som handlar om dem...
Ta nu inte detta som att jag slår mig på bröstet och försöker utöva någon slags manlig dominans över dig, utan mer som en ledtråd. Tjejerna här är inte dumma. Dom vet också hur man kollar upp alla dina inlägg, och kan dra slutsatser utifrån dem...
Det kan behövas att bygga lite trovärdighet innan man kan tas på allvar.

Visst, jag tycker också att nätdejting suger. Alla tjejer dras till badboys, och schyssta killar får inga tjejer. Nice guys finish last. Jag är så schysst att tjejerna borde hopas runt mig, osv.. Men, sanningen är att om jag tänker lite längre, så är det rätt uppenbart jag som gör fel i dating-junglen. Det är inte tjejernas fel. Det är inte orättvist på något sätt, men om man blundar för möjligheten att man själv inte kan/vet/vill så är det inte alla andras fel.

För att avsluta denna långa (och högst OT) kommentaren, så känner jag att jag måste leva upp till mitt oförtjänta rykte som nyreggad kille på Buke genom att skriva följande:

TS: Klart det finns sådana för dig också. Jag, t.ex! Jag vet i stort sett ingenting om dig, men jag är desperat nog för att stöta på dig ändå! Jag har ett bra jobb, tjänar gott om pengar, bor i ett fint hus, kör en fin bil, älskar djur och håller på med hästar. Kan det bli bättre? Jodå, vänta bara, för här kommer mer!
Med mig får du inte bara det också, utan även ett känslomässigt vrak, med en självkänsla som endast överträffas av det där tuggummit som sitter under din gamla gympadoja. Jag är enormt påläst inom en hel del ämnen, men är så dum på vardags-kunskap att jag ibland undrar om min mor tappade mig mycket när jag var liten..
Jag hade tills nyligen ca 15 kilos övervikt, och rökte ett paket cigg om dagen tills för två månader sedan.
Jag har tre sorters kläder. Jobbkläder, stall-kläder och träningskläder.
Osv, osv..

Klart du vill ha mig! Jag är väl ett kap? O_o

kl

Att hitta nån att dejta är inte svårt. Att hitta Mannen som man vill behålla är svårare.

Jag välkomnar en tråd full med charmiga, intelligenta, välutbildade, attraktiva, aktiva, självgående, varmhjärtade singelMän med humor, klass och sunda värderingar; så kan vi slåss om dem.

:d

Jag fattar att du inte fattar. Ska försöka förklara. Detta är ett forum där båda könen hänger. Faktum är att om man räknar i antal personer så kommer jag på ca 30 män på firekten, men det är ju överhängande kvinnor. Många har varit här lääänge. Under årens lopp så har detta med chanser att träffa en partnet stötts och blötts in absurdum såklart. Ofta kommer det män som är nya hit och börjar skriva i dessa trådar. De har alla ganska många likheter. Det BLIR roligt. Om du skulle välja att stanna så skulle du också om några år se detta mönster.
Jag kan ge lite efempel på sånt som är kul och därmed inte sagt att du ingår i det. Till exempel så kan vi diskutera och nån vräker ur sig " om ni vill veta hur män tänker så är det såhär" sen har det kanske varit tjugo andra män inne och tyckt redan dessutom totalt olika varandra eftersom en åsikt sällan är könsbunden. Många nya killar tar liksom för givet att här på buke hänger bara kvinnor och att det faktum att de har pillerisnopp skulle göra att deras åsikt skulle ha enorm tyngd.
Sen då dejtingen. Jag är dejtingexpert. Självutnämd eftersom jag dejtat massor och kunde jag rida lika bra som jag får män att bli kära i mig vore jag rik och berömd. Det kan jag inte. När jag då ger råd får jag höra av de som misslyckats kch som erkänner att de misslyckats att jag gör fel och de gör rätt. Det blir verkligen knäppt. Sedan är en klassiker att det är plättlätt för kvinnor och ursvårt för män på dejtingsiter. Punkt slut. Att förklara att det finns män som badar i nätdejter och kvinnor som inte lyckas alls bara viftas bort.
De män som då hamnat här på buke och diskuterat sin nätdejting har ofta haft offer och martyrrollen. Skyllt på kvinnorna siten och samhället till att de inte lyckats. ALLTID så kommer det fram att de är bra fina killar men lyckas inte eftersom kvinnor vill ha för snygga/faliga/ rika/elaka/ män. Sen ska vi då här på buke stå med nåt hundhuvud och försöka förklara varför inte det kan tänkas fungera. Till döva öron eftersom de som vill diskutera här minsann har rätt. Det är svårt att lyckas som man punkt slut och kvinnor ser fel saker. Det spelar ingen roll vad som sägs. Det var någon som skrev så illa att det inte var läsligt och när det påpekades så skrev han minsann som medel.?!?!?!. Inte en tendes till självrannsakan nånstans.
Se bara till ditt eget exempel! 70000 män och 50000 kvinnor. Tycker du själv att det är så ojämt egentligen? Jag får det till att en kvinna går på 5 dejter när en man går på 4.
Sedan har du inte sagt att kvinnor ska sänka kraven. Men det har andra och det är ju så idiotiskt att det blir liksom en rolig grej.
Sedan aå är ju myrtens exempel bra tycker jag. Om syftet med nätdejtandet är att hitta ett hetero seriöst förhållande så lyckas ju exakt lika många män som kvinnor. Varför inte se det från den glada sidan istället för komma med statistik för att visa att det är svårt och verka gnällig?
Nu tycker jag faktiskt att både du och den hästrädda inte alls har gått bananas och sagt så värst mycket dumt som andra gjort här men det är stilen på nåt vis. Var vill du komma med att det är så svårt för män att få dejter?

Om du tittar på dina inlägg under den månaden du varit reggad på siten, hur många handlar om hästar? Visst, jag postar en hel del om saker som inte har med hästar att göra, men jag har i alla fall mer än _noll_ inlägg som handlar om dem...

---

Det kan behövas att bygga lite trovärdighet innan man kan tas på allvar.

Exakt så. Svårare är det inte.

På Buke finns killar som skulle vara ett kap för vem som helst. Gemensamt för dem alla är att de INTE startat sin bana här med att a) framhålla att de är killar, b) klagat över hur synd det är om dem när ingen tjej förstår hur förträffliga de är, c) klagat över dejting överhuvudtaget.

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 830
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 180
Relationer Jag känner mig så ensam och förvirrad, hoppas någon orkar läsa allt och hjälpa mig med lite tankar. För sju år sedan blev jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
13 859
Relationer Hej! Jag är ny här, eller varit inne och läst som gäst i flera år men inte haft något medlemskap. Jag behöver er hjälp. Jag har aldrig...
Svar
5
· Visningar
1 555
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka